  • 311. Data: 2023-12-04 20:09:27
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mówili o obrzęku, ale czy to to samo?

    Konkretnie o obrzęku spowodowanym masywnym krworokiem.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 312. Data: 2023-12-04 20:11:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko kiedy ów raz zacząć liczyć?

    Może od telefonu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 313. Data: 2023-12-04 20:13:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 20:11:34 +0100, Shrek wrote:

    > Może od telefonu?

    No ale jak dzwonił do znajomego znajomego, to nie ...

    J.

  • 314. Data: 2023-12-04 20:24:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > 112 bywa bardzo głupim pomysłem.

    Z braku laku jak widać lepszym niż udanie się na komisariat. Przez
    analogię lepiej zadzwonić na 112 niż usać się manualnie na sor - niby na
    tiage nie powinno mieć znaczenia czy sam przyszedłeś cy cię karetka
    przywiozła, ale jakoś jednak ma - jak sam przyjdziesz to cię mniej
    powiażnie traktują i na sor i na komisariacie.

    > Po zadzwonieniu na widok leżącej nieprzytomnej dziewczyny na 112
    > wymagaliby od Ciebie, żeby do słuchawki podszedł opiekun prawny tejże to
    > dopiero będą mogli zawezwać karetkę, a jak nie to spierdalaj (mi się
    > zdarzyło).

    Mi się zdażyło że na zgłoszenie na 112 olali ewidentne objawy udaru.
    Zadzwoniłem na 999 i tam mnie potraktowali bardzo profesjonalnie - nawet
    jak się zorientowali że prowadzę samochód dlatego danych części danych
    im z pamięci nie poda to powiedzieli, że zespół już jedzie żebym jechał
    ostrożnie a nie zapierdalał bo nie chcą wysyłać drugiego do mojego wypadku.

    Z drugiej strony kiedyś ze 112 mnie przekierowali na linie medyczną i
    tam mi kazali przynieść "mojego pacjenta" na sor. Tłumaczenia że to jest
    ich pacjent a nie mój bo mnie nawet na miejscu nie ma a pacjent sam po
    schodach nie zejdzie nie pomogły. Rozłączyłem się zadzwoniłem na 112,
    powiedziałem jeszcze raz co się dzieję i że mnie spławili. operator
    powiedział że mnie przełącza znów na medyczną ale chwilę to potrwa "bo
    musi ich najpierw naprostować: i żebym nie dokładał słuchawki bo pewnie
    chwilę to zajmnie. Ostatecznie przyjechali a pacjenta po "leczeniu
    ambulatoryjnym" nie pozwolili mi odebrać, bo przecież nie może chodzić i
    go zespołem do domu odwiozą zeby się urazów wtórnych nie nabawił. Ale na
    skargę odpowiedzieli tradycyjnie że wszystko dobrze było a nagranie
    "zaginęło".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 315. Data: 2023-12-04 20:24:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:13, J.F pisze:

    > No ale jak dzwonił do znajomego znajomego, to nie ...

    Zeznał że dzwonił na policję o 9.36 chyba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 316. Data: 2023-12-04 20:27:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 11:59, J.F pisze:
> [...]
    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    > Tylko zobacz, która to juz wersja pismaków.
    > I nie wiadomo, która prawdziwa ...

    Ale ostatecznie zostanie ta, że dzwonił po dziwiątej a policja zaczęła
    szukać koło 13, bo najpierw go przetrzymali a potem spisywali protokół a
    n końcu przyjęli "zaginięcie opiekuńcze". Czyli w zasadzie jak można
    było w ciemno napisać na samym początku:(

    W zasadzie już pewne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 317. Data: 2023-12-04 20:30:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 10:19, J.F pisze:

    > Ale nikt nie kłamie.

    Ktoś kłamie - albo ojciec że dzwonił do nich po 9, albo policja że
    informację uzyskała około południa.

    > Posiedzial godzine w poczekalni, potem godzine spisywali zgłoszenie,
    > i "około południa" otrzymalismy informacje.

    Nie - informację dostali koło 9.36. A to że nie potrafią jej obrobić to
    zupełnie inny temat.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 318. Data: 2023-12-04 20:33:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I teraz konfabuluj: przyszedł i
    > powiedział, że chce zgłosić zaginięcie. On nie powiedział dyżurnemu w
    > czym problem, a dyżurny nie zapytał. I gość sobie siedział, a nic się
    > nie działo.

    Tak - przyszedł powiedział, że chce zgłosić ale nie powiedział co. A
    dyżurny nie zapytał, bo do niczego mu to nie było potrzebne...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 319. Data: 2023-12-04 20:38:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:06, J.F pisze:

    > A swoją drogą - jak potrzebna karetka, straż i policja, to wystarczą
    > trzy kliknięcia, czy będą mnie przez trzech operatorów branżowych
    > przełączać?

    Jak na 112 to z moich doświadczeń wysyłają info do kogo trzeba i jeśli
    są potrzebni ratownicy to dodatkowo przełączają na medycznych, żeby
    złożyć jeszcze raz zeznania. Pewnie wychodzą z założenia, że medyczni
    zbiorą lepszy wywiad bo się na tym znają. Choć jak pisałem raz mnie 112
    usiłowało spławić przy udarze - objawy były na tyle typowe, że od razu
    się domyśliłem co się dzieje i nawet próbowałem zwrócić uwagę
    dyspozytora, że to przecież podręcznikowe objawy udaru.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 320. Data: 2023-12-04 20:39:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 11:23:32 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie. To jest kwestia czasu. Telefon wysyła żądanie połączenia i czeka
    > określony czas na odpowiedź. Jeśli odpowiedź nadejdzie po tym czasie, to
    > system uznaje, że nie ma połączenia (choć z Tatr - przykładowo widać
    > Węgry). Nie pamiętam tego czasu, ale pewnie dałoby się policzyć z tych
    > dystansów. Mnie w głowie został zasadniczy dystans 16 km, a nad morzem
    > 36 km, ale nie będę się upierał,

    IMO to troche inaczej było.
    GSM (TDMA) nadawał i odbierał pakietami.
    Na jednym kanale (~200kHz szerokosci) BTS mógł rozmawiac z 8
    telefonami "naraz" (potem do 16), ale w taki sposób, ze wysylal
    pakiety po kolei do kazdego. I po kolei odbierał. Przy czym było to
    tak ustawione, ze telefon wysyłał w innym czasie niż odbierał - wiec
    sam siebie nie zakłócał.

    Tylko dane z telefonu musiały dojsc do BTS w odpowiedniej chwili,
    a odległość rózna, więc był parametr TA (Timing Advance), ktory bts
    przekazywał do telefon, a telefon sobie o tyle przestawiał wysyłanie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Timing_advance

    Jednostka tego parametru, 3.69us, odpowiada ok 550m przelotu sygnału w
    dwie strony, a maksymalna wartosc to 63, czyli ok 35km.
    Plus na Baltyku musiał jakos kombinowac z przestawieniem o jeden slot,
    i osiągał 70km.

    Czyli w czasie rozmowy siec znała odległość od BTS z dokładnoscią ok
    500m, jak było więcej BTS, to mogła zmierzyc odległość od kilku.
    I mamy namierzony telefon średnio dokładnie.
    Bez dodatkowych kosztów.

    No ale potem wdrożono inne transmisje ..

    J.