  • 391. Data: 2023-12-05 06:25:39
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiem też, że można do
    > kilku metrów to ustalić i wiem, dlaczego w Andrychowie się nie dało.

    My też wiemy. Bo jak było w dowcipie z żydem i bogiem, żeby wygrać na
    loterii to trzeba kupić los.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 392. Data: 2023-12-05 06:26:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie sądzę, by próbowali. Ja na podstawie materiałów prasowych wiem, że
    > ne próbowali. Generalnie za mało czasu. Musiałby być niewyobrażalny
    > fart, by odpowiedni sprzęt akurat tam był. Tego się z 3 godziny nie obgoni.

    Własne BTSy trzeba przywieźć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2023-12-05 06:32:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W polskich sieciach nie da się dzwonić na 112 bez karty sim?

    Da sie. Ale tu nie było potrzeby żeby policja znala IMEI- znał go
    operator na podstawie nr telefonu.

    Jakiś nr

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 394. Data: 2023-12-05 06:34:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > RT chyba uważa, że się nie da bez dodatkowego sprzętu, albo można to
    > zrobić nie online.

    Jeśli tak to się myli. Ale on jest znany z tego, że tłumaczy że nic nie
    warto robić, bo może się nie udać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 395. Data: 2023-12-05 06:36:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może powiedział, ze do Kowalskiego. To nie wnikał.

    Taa. I nie zapytał w jakim celu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 396. Data: 2023-12-05 06:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:36, J.F pisze:

    > Albo fałszywa informacja.

    Zawsze gdzieś będziesz szukał i zawsze może się okazać że przesłanka
    by;la błędna - nie oznacza to że należy przesłanki olać i szukać w ciemno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 397. Data: 2023-12-05 06:42:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Marcin! Wskazałem rozporządzenie. Z niego wynika, co podaje operator.

    Ktoś tu dawał linka jak działa lokalizacja w praktyce.

    > Są inne sposoby, ale tego nie
    > wdrożysz natychmiast, a tam się liczyła każda minuta.

    Dlatego jak liczy się każda minuta, to nie zaczęto procedury bo wiadomo
    że tak będzie szybciej i nadano najniższy możliwy priorytet zagnięciu.
    Brzmi legitnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 398. Data: 2023-12-05 06:47:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam wiecej pytań niz odpowiedzi. Pierwszy problem, bo nie do końca
    > rozumiem co jest przeszkodą techniczną, a co prawną. Na poziomie
    > technicznym, wydawałoby się, że przy ilości bts'ów >1 można próbować
    > zawężać ten obszar. Tylko to wymagałoby dostepu do danych ze wszystkich
    > bts'ów. On ma obowiązek podac ze wszystkich gdzie się komórka logowała w
    > jakimś-tam przedziel czasu, czy tylko gdzie jest obecnie zalogowana?

    Chyba zależy o co pytasz. Ale jak jest jednocześnie widziana w trzech to
    w ciemno powiem, że dostajesz info o wszystkich trzech. Zapewne też nie
    dostajesz surowych danych, bo co krawężnik ma z nimi zrobić tylko
    obrobione. Nawet sam robert pisał o trójkątach więc widać że dostają je
    w formie graficznej.

    > Jeśli operator ma jedynie obowiązek podać bieżący bts (te dane co
    > wymieniłeś) i dalej nic nie będzie robił, to jasne, rozumiem, to jest
    > ograniczenie prawne lub prawne+techniczne o ile jest 1 bts. Ale n-btsów,
    > czysto technicznie, co da sie zrobić?

    Triangulację.

    > I tak się tez da zawęzić, bo siłą rzeczy wynika to z pewnego
    > specyficznego położenia komórki. Ja wiem, że powodów, że to nie zadziałą
    > może być pierdylion, ale to tez nie powinien być powó? do nic nie
    > robienia. Dlatego ciekawi mnie, co takiego specyficznego jest w tym
    > Andrychowie, że twierdzisz, że się nie da. Ale rozumiem, ż enie możesz
    > powiedzieć :)

    Nic - miasteczko jak setki innych - jedyne co je wyróżnia to że akurat
    tam doszło do fakapu.

    > Tu się rzecz właśnie MZ rozbija co dało się wyciagnąć od operatorów, bo
    > jeśli jw. napisałem, tylko te dane co podałes z 1 bsta to jasne, że nie
    > miało to sensu. Ale jeśli n-operatorów podałoby, które z ich bts'ow
    > widzą tę komórkę, to nawet bez danych kierunkowych, coś to powinno
    > pomóc.

    I pomaga. Tylko trzeba zapytać:P

    > Akurat winnych nie szukam. Juz prędzej zastanawiam się, co można by było
    > jeszcze zrobić.

    Na początek zacząć - jak nie zapytasz to nie dostaniesz odpowiedzi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 399. Data: 2023-12-05 06:58:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    k=&standards=&bands=&center=49.854286%2C19.366242&zo
    om=14

    > Ojciec nie jest potrzebny. To są jawne dane. Numer mi jest tylko
    > potrzebny i z domu to ustalę. Ale nie wiem, co mam analizować, bo w
    > Andrychowie są maszty różnych operatorów i różnie są ulokowane względem
    > miejscowości.

    Dla każdej sieci są przynajmniej trzy, z wyjątkiem play ktora ma roaming
    do innych operatorów. Zresztą inne sieci chyba też domyślnie mają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 400. Data: 2023-12-05 07:06:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I operatorzy maja prawny obowiązek przekazania tych danych dla
    > wszystkich komórek, które widzą w danym momencie telefon? Czy tylko dla
    > tych, gdzie się wczesniej/obecnie logowała?

    Raczej tych do których jest zalogowana, a zalogowana jest do kilku.
    Odwróćmy pytanie - czy operator ustala lokalizację tel dopiero jak
    zapyta policja? No nie - w polsce jest kilka tysięcy BTSów i jak
    dzwonisz do mamy to nie odpytują każdego BTSa czy widział komórkę twoje
    mamy, tylko wie i wie to natychmiast, do których BTSów komórka twojej
    mamy jest zalogowana. Więc wiedza o tym gdzie znajduje się konkretny
    telefon jest wymagana na poziomie samego mechanizmu GSM/LTE/5G.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!