  • 321. Data: 2023-12-04 20:40:36
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 18:12, J.F pisze:

    > A to tez nie rozumiem.
    > Na jakiej podstawie odmawia?

    Zapewne braku bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia. Czy słusznie to
    oddzielny temat.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 322. Data: 2023-12-04 20:49:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nikt nie twierdził i nie twierdzi, że z bts's masz dostać
    > lokalizacje w punkt, a że powinienes dostać jakiś zawęzony obszar, np.
    > 300m x 300m, albo obszar o promieniu 300m. To moze być więcej lub mniej,
    > ale jest to pewne zawężenie, niż np. cała trasa z pasem
    > kilkusetmetrowym, którą się mogła poruszać.

    To nie jest wiedza tajemna - w mieście (w sensie tam gdzie masz kilka
    BTSów) to będzie zwykle dokładność większa niż 100 metrów. Wspomniane
    przez roberta 16 km to może być gdzieś w bieszczadach gdzie nadajniki są
    co kilkanaście km i dodatkowo zasłonięte przez góry.

    Dostajesz co najmniej dane o BTSach, które widzą komórkę, azymut z
    dokładnością kijową bo zwykle 120 stopni i moc sygnału.

    "Stosowane obecnie sposoby i algorytmy pozwalają wyznaczyć położenie
    telefonu z dokładnością do 50 metrów na obszarach miejskich, gdzie jest
    duże zagęszczenie stacji bazowych oraz z dokładnością od 300 metrów
    wzwyż na terenach poza miastami, gdzie BTS'y mogą być oddalone od siebie
    nawet kilkanaście kilometrów. Czasem mamy do czynienia z sytuacją, w
    której telefon jest w zasięgu tylko jednej bądź dwóch stacji bazowych. W
    takim przypadku pozwala to na określenie pozycji jako kilkukilometrowy
    wycinek okręgu (gdyż antena ma rozpiętość krycia sygnałem rzędu 120 stopni).

    Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl"
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 323. Data: 2023-12-04 20:52:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie będzie żadne 300 x 300
    > metrów, W wypadku Andrychowa śmiem twierdzić, że raczej cała miejscowość
    > może być w zasięgu jednej anteny.

    Łatwo sprawdzić:

    http://beta.btsearch.pl/?dataSource=locations&networ
    k=&standards=&bands=&center=49.854286%2C19.366242&zo
    om=14

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 324. Data: 2023-12-04 20:52:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Dec 2023 00:30:35 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Sugestia bardzo celna, ale pomija dość krytyczny aspekt - nastolatki
    > czasem chodzą.

    > Tylko znowu umknął Ci krytyczny drobiazg ona ojcu mówiła o bolącym
    > brzuchu

    O tym, ze źle sie czuje - chyba nikt nie pisał o brzuchu.

    > i tym, że się zgubiła

    Że nie wie, gdzie jest. Co jest bardzo niepokojące.

    > ktoś uznał, że nie zagraża to jej życiu w środku miejscowości.

    A może poszła do lasu ...

    > Nie upieram się, że słusznie, ale konsekwencją tego
    > był brak alarmu.

    Konsekwencje to jeszcze zobaczymy jakie będą.
    Jak nie stara władza, to nowa policjantów ... zobaczymy, co im zrobi.
    A wystarczyło namierzyc telefon.
    No dobra - może by nie wystarczylo, ale wtedy byśćie mogli mówić
    "niezwłocznie próbowalismy namierzyć telefon, ale się nie udało
    odpowiednio precyzyjnie".

    J.

  • 325. Data: 2023-12-04 20:52:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 19:24, J.F pisze:

    > Nie mają takiej możliwosci.

    Na 112 dzwoni ojciec, a oni mają zlokalizować telefon córki.

    Robert

  • 326. Data: 2023-12-04 20:55:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nb. czyta się o przechwytywaniu połączeń komórkowych poprzez
    > podstawianie fałszywych bts'ów. Moze to byłoby rozwiązanie w takich
    > sytuacjach? Sprawdzasz najpierw czy telefon jest gdzieś zalogowany,
    > potem jeździsz po okolicy z jakimś mobilnym bts'em i patrzysz gdzie się
    > poszukiwana komórka zaloguje.

    Tylko po co, skoro technologia jest i działa dobrze, tylko trzeba z niej
    skorzystać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 327. Data: 2023-12-04 20:56:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:24, Shrek pisze:
    > Ale na skargę odpowiedzieli tradycyjnie że wszystko dobrze było a
    > nagranie "zaginęło".

    Może to Ty pecha służbą przynosisz?

    Robert

  • 328. Data: 2023-12-04 20:59:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 20:39, J.F pisze:

    > No ale potem wdrożono inne transmisje ..

    Ale zapewne zapewniono jakąś "kompatybilność wsteczną" co do
    lokalizacji. Orange twierdzi, że mogą zlokalizować komurkę w mieście z
    dokładnością do 50 metrów poza do 300. Oczywiście pewnie są przypadki
    gdy to działa gorzej, natomiast w mieście praktycznie zawsze będzie to
    pewnie poniże ćwierć kilometra, co jest już niezłą dokładnością jak nie
    musisz szukać "ukrytego" telefonu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 329. Data: 2023-12-04 21:11:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 20:52:48 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Na 112 dzwoni ojciec, a oni mają zlokalizować telefon córki.

    Ale mają taką możliwość?

    Bo lokaliazacja dzwoniącego ojca to im sie wyswietla,
    ale tu o córke chodzi.

    J.

  • 330. Data: 2023-12-04 21:13:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 20:59:51 +0100, Shrek wrote:

    > Ale zapewne zapewniono jakąś "kompatybilność wsteczną" co do
    > lokalizacji.

    Lokalizacja jest wymagana dwiema dyrektywami, tzn jedną dyrektywą
    europejska, amerykanskim przepisem, a Chinczycy pewnie tez nie od
    tego.

    Ale jak to zrobili, to nie wiem.