  • 61. Data: 2017-12-14 10:39:03
    Temat: Re: Polskie Normy - jak to z nimi jest?
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 10:56:54 UTC+1 użytkownik marsel napisał:
    > No to jest jeszcze lepiej niż sądziłem.
    > Teraz mam trzy opcje normy do wyboru;
    > nowa,
    > stara,
    > żadna.
    > Jak żyć?
    > :D

    Jeśli Polska czy Unijna Norma ma być aktem prawnym do przestrzegania
    przez obywateli lub firmy to musi - powtarzam M U S I być w każdej chwili
    dostępna ZA DARMO! dla każdego obywatela lub firmy zwłaszcza teraz w dobie
    internetu.

    Prawa autorskie nie mogą w tym przypadku ograniczać publikowania
    przez państwo czy unię stworzonego dzieła i autorzy tych dzieł muszą mieć
    pełną tego świadomość taką jak my tu na tej grupie.
    Autora w tym przypadku może interesować tylko kasa, którą dostaje
    za wykonanie konkretnego zlecenia od instytucji rządowej.

    Andrzej.

  • 62. Data: 2017-12-14 10:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-12-13 o 20:16, J.F. pisze:

    >Szkoda, że tłumacze są tak słabi, że wynajdują np auditorów miast
    >audytorów...

    To znikoma pomylka i raczej nie spowoduje problemow/nieporozumien.
    Sa przyklady na wieksze bledy.
    Zreszta w tych "oryginalach" tez sa bledy i to merytoryczne.

    J.

  • 63. Data: 2017-12-14 10:54:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nkab napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >chwili
    >dostępna ZA DARMO! dla każdego obywatela lub firmy zwłaszcza teraz w

    Dobrze piszesz, ale zarowno Polska jak i Unia maja inne zdanie :-(

    Niektore normy sa obowiazkowe, a trzeba je kupic.

> [...]
    >mieć
    >pełną tego świadomość taką jak my tu na tej grupie.

    Ale to jest dzielo stworzone przez Komitet Normalizacyjny.
    W Polsce instytucja panstwowa co prawda.

    >Autora w tym przypadku może interesować tylko kasa, którą dostaje
    >za wykonanie konkretnego zlecenia od instytucji rządowej.

    Autor jest dosc rozmyty.

    J.

  • 64. Data: 2017-12-14 11:17:40
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 10:54:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Ale to jest dzielo stworzone przez Komitet Normalizacyjny.
    > W Polsce instytucja panstwowa co prawda.

    No i to musi się zmienić.

    Prawo obowiązkowe nie może być ukryte a tym bardziej za pieniądze.
    Państwo/Unia musi to jak najszybciej zmienić i może to być inicjatywa
    naszych polityków (a oni tylko paplają i paplają o pierdołach).

    Gdybym ja był europarlamentarzystą to raczej na takie sprawy
    zwracałbym uwagę UE. Jedynym osiągnięciem UE jest zniesienie
    granic, co do tego nikt nie ma wątpliwości. Reszta przepisów
    unijnych do dymanie uboższych państw z głupawymi rządami
    na rzecz tych silniejszych a przecież pomysłodawcom chodziło
    o partnerstwo, które ma tworzyć silną UE a nie silne Niemcy czy Francję.

    Andrzej.

  • 65. Data: 2017-12-14 11:36:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-14 o 11:17, n...@t...net.pl pisze:
    > Jedynym osiągnięciem UE jest zniesienie
    > granic

    Granice istnieją i mają się dobrze. Nawet wewnątrz unii możesz beknąć za
    przekroczenie granicy w nielegalny sposób, np. bez dowodu. O zakazie
    przekraczania granicy już nie wspomnę.

    A to, że nie trzeba paszportu, albo przekracza się szybciej - to już
    tylko technikalia. Dziękowanie za to Unii to jakby dziękowanie
    państwowemu szkolnictwu, że nauczyło mnie czytać, tak jakby bez tego nie
    byłbym w stanie się tego nauczyć.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2017-12-14 12:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >No i to musi się zmienić.

    Sie nie zmieni. Przynajmniej nie tak szybko - zbyt gleboko
    zakorzenione.

> [...]
    >naszych polityków (a oni tylko paplają i paplają o pierdołach).
    >Gdybym ja był europarlamentarzystą to raczej na takie sprawy

    Dobry pomysl ... zainteresuj europosla z twojego okregu :-)

    J.

  • 67. Data: 2017-12-14 18:11:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    A propos
    https://wiedza.pkn.pl/web/wiedza-normalizacyjna/jak-
    powinny-byc-powolywane-normy-w-przepisach-

    "Polskie Normy często postrzegane są jako przepisy prawa, co jest
    interpretacją błędną. Wciąż pokutuje głęboko zakorzenione
    przeświadczenie o obowiązkowości stosowania Polskich Norm powołanych w
    rozporządzeniach. Takie zastrzeżenie wprowadziła ustawa o normalizacji
    z dnia 3 kwietnia 1993 r. W obecnym stanie prawnym powołanie się na
    Polską Normę w przepisie prawnym nie zmienia jej dobrowolnego statusu.
    Odniesienie do Polskiej Normy w akcie prawnym niższego rzędu niż
    ustawa, nie jest wystarczającą przesłanką do stwierdzenia obowiązku
    jej stosowania. Przesądzają o tym zasady rządzące hierarchią źródeł
    polskiego prawa.
    [...]
    Warto dodać, że tzw. normy zharmonizowane, których wykaz jest
    umieszczany w celach informacyjnych w Dzienniku urzędowym UE (wykaz
    polskich implementacji tych norm w Monitorze Polskim), są również
    normami do dobrowolnego stosowania."

    no i ...
    -opinia bez podania nr orzeczenia SN to tylko opinia :-)
    -bez podpisu to w ogole jest mierna opinia
    -skoro pisze PKN, to chyba wie co pisze ?

    - ... a teraz doczytajcie do konca :-)

    "Przykłady prawidłowych odesłań do PN w przepisach
    -Budynki i obiekty budowlane powinny być zaprojektowane, wznoszone,
    remontowane, konserwowane, użytkowane i burzone w sposób zapewniający
    bezpieczeństwo ludziom wykonującym wymienione czynności, zwierzętom
    oraz w sposób bezpieczny dla otaczającego środowiska. Zastosowanie
    odpowiednich Polskich Norm przy wykonywaniu wymienionych czynności
    stwarza domniemanie, że wymagania bezpieczeństwa zostały spełnione.

    -Obudowy należy wykonać zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy i
    najlepszą praktyką. Aktualny poziom wiedzy jest między innymi opisany
    w odpowiednich Polskich Normach.

    -Obudowy należy wykonać zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy i
    najlepszą praktyką, w szczególności jak przedstawiono w
    PN-M-01345:2001.

    -Sprzęt elektryczny powinien być wykonany w sposób zapewniający
    bezpieczeństwo w czasie pracy i konserwacji. Wykonanie sprzętu
    zgodnie z wymaganiami odpowiednich Polskich Norm stwarza domniemanie,
    że wyrób jest bezpieczny.

    -Poziom zawartości ołowiu w wodzie pitnej nie powinien przekraczać X
    mg/m3, wyznaczony metodą przedstawioną w PN-Z-12345:2002."

    Znalezc przyklad takiego prawidlowego przepisu i mala skarga
    konstytucyjna ? :-)

    J.

  • 68. Data: 2017-12-14 20:22:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szkoda, że tłumacze są tak słabi, że wynajdują np auditorów miast
    > audytorów...

    To akurat mały problem. Ponadto dzięki temu możemy mieć bekę z auditorów
    robiących auidity jak im się mówi, że to błąd w tłumaczeniu normy, a ci
    dalej z siebie idiotów robią.

    Całe szczęście, że inżynierowie nie są takimi kretynami, bo pewnie by
    się to jakimiś spektakularnymi akcjami z ofiarami skończyło;)

    BTW - poważnie tego jeszcze nie poprawili - to ponad 10 lat temu
    mieliśmy z tego polewkę?

    Shrek

  • 69. Data: 2017-12-14 20:34:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2017 o 10:39, n...@t...net.pl pisze:

    > Jeśli Polska czy Unijna Norma ma być aktem prawnym do przestrzegania
    > przez obywateli lub firmy to musi - powtarzam M U S I być w każdej chwili
    > dostępna ZA DARMO!

    Kolokwialnie mówiąc - państwo chuja musi i to nie tylko w tym przypadku.
    Państwo ma w dupie twoje zdanie, jak również stoi na (skądinąd słusznym)
    stanowisku, że ich prawo nie obowiązuje, zwłaszcza, że moga je sobie
    dowolnie zmienić, sądy są ich własnościa, więc zdanie obywatela obywatel
    może sobie zaaplikować analnie.

    Shrek