  • 1. Data: 2017-12-08 14:31:07
    Temat: art 58 kc - nieważność z mocy prawa
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    Kiedy mamy do czynienia z nieważnością z mocy prawa?
    Czy czynność niezgodna z ustawą jest nieważna z mocy prawa?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2017-12-08 14:49:04
    Temat: Re: art 58 kc - nieważność z mocy prawa
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Kiedy mamy do czynienia z nieważnością z mocy prawa?
    > Czy czynność niezgodna z ustawą jest nieważna z mocy prawa?

    NIe. Jak ci policjant grozi na pszesłuhaniu bronią, to mimo, że to nieważne,
    lepiej podpisać .
    To nakazuje zdrowy rozsądek.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2017-12-08 14:49:53
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

  • 4. Data: 2017-12-08 15:46:28
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-12-08 o 14:49, Stokrotka pisze:

    > NIe. Jak ci policjant grozi na pszesłuhaniu bronią, to mimo, że to
    > nieważne, lepiej podpisać .
    > To nakazuje zdrowy rozsądek.

    Jeśli Kowalski umawia się z Maliniakiem, że Maliniak ma w terminie do X
    sprzedać Twoją własność (np. Kowalskiemu), bo jak nie - to kara umowna.
    Maliniak nie wykonuje umowy. Czy Kowalski ma prawo otrzymać od Maliniaka
    kwotę kary umownej (bo sąd jeszcze nie unieważnił umowy)?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2017-12-08 16:42:18
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > Maliniak nie wykonuje umowy. Czy Kowalski ma prawo otrzymać od Maliniaka
    > kwotę kary umownej (bo sąd jeszcze nie unieważnił umowy)?

    NIe.
    Skoro Maliniak ma spszedać nie swoją własność (bo moją)
    to nie wykonuje czegoś nielegalnego.
    W sumie, jaby spszedał to jest to odmiana kradzeży.
    Jak ktoś kupi kradzine auto, to mu nikt za to auto nie zwraca
    a auto jest rekwirowane.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2017-12-08 18:52:30