  • 1. Data: 2017-12-12 09:10:53
    Temat: [Najem] Jesli nie kaucja to moze poreczenie lub weksel?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dla wynajmującego istnieje spore ryzyko pozostania z nieopłaconym czynszem, gdy
    najemcą jest spółka kapitałowa (z o.o.) o krótkiej lub zerowej historii (podobnie z
    historią właścicieli i członków zarządu).
    Teoretycznie można wymagać kilkumiesięcznej kaucji, jednak w praktyce jest to trudne
    (zamrożenie gotówki przez spółkę).
    Innym rozwiązaniem wydaje się np. poręczenie (przez inny podmiot, wspólnika, członka
    zarządu - łatwiej egzekwować od osoby fizycznej jakby co, choć i tu zdarzają się
    ciężkie przypadki) i/lub weksel.
    Mieliście w praktyce do czynienia z podobnymi umowami (wydaje mi się, że niektóre
    biurowce i centra handlowe stosują)?

  • 2. Data: 2017-12-12 11:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Mieliście w praktyce do czynienia z podobnymi umowami (wydaje mi się,
    >że niektóre biurowce i centra handlowe stosują)?

    Weksel nic ci nie pomoze, jak spolka zbankrutuje.
    Chyba, ze weksel od innej osoby/spolki.

    W zasadzie gwarancja bankowa by sie przydala ... o ile bank takowej
    udzieli.

    Albo wziac ryzyko na siebie i byc elastycznym - nie dusic spolki i
    pozwolic sie jej rozwinac :-)

    Polisa byc moze jakas ...

    J.

  • 3. Data: 2017-12-12 11:31:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 11:24, J.F. pisze:
    > W zasadzie gwarancja bankowa by sie przydala ... o ile bank takowej
    > udzieli.

    Co do zasady nie udzieli. Pomijając bardzo dobre firmy, albo pod zastaw
    lokaty bankowej.

    > Polisa byc moze jakas ...

    Ubezpieczenie mieszkania może być?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-12-12 12:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ubezpieczenie mieszkania może być?

    W zasadzie by moglo, ... ale przeciez powazna firma nie wysadzi
    mieszkania klienta, zeby przejac odszkodowanie :-)

    Natomiast rozne ubezpieczenia OC spolek i czlonkow zarzadu sa.

    J.

  • 5. Data: 2017-12-12 12:44:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 12:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > W zasadzie by moglo, ... ale przeciez powazna firma nie wysadzi
    > mieszkania klienta, zeby przejac odszkodowanie :-)

    Ja to wiem, tylko ciekaw byłem, o czym myślisz, skoro piszesz, że jakaś
    polisa ubezpieczeniowa miałaby być rozwiązaniem końskiego problemu.

    > Natomiast rozne ubezpieczenia OC spolek

    OC spółki to nie jest polisa spłacająca długi spółki.

    > i czlonkow zarzadu sa.

    jw. Zazwyczaj polisa członków zarządu nie obejmuje roszczeń z 299ksh.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-12-12 17:28:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tak, oczywiście osoby trzeciej (o formalnym 'zbankrutowaniu' czyli upadłości nie
    mówimy, raczej o sytuacji, gdy w spółce brak srodków na koszty upadłości - ostatnio
    od 75 tys. zł w górę).
    Choć i przy samej spółce byłoby łatwiej, gdyby nie przechodzić mordęgi sądowej, ale i
    tak jeśli na etapie egzekucji nagle zostaną bez zarządu (częsty numer), to zapewne
    d... blada.
    Jak się realizuje weksel, tak technicznie - łatwiej, niż kodeksowe poddanie się
    egzekucji z art. 777 kpc, czy mozolniej?
    Np. w sytuacji, gdy spółka ma jakieś środki na rachunku, lecz nagle jest bez zarządu?

    -----

  • 7. Data: 2017-12-12 19:53:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 12:44:16 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > OC spółki to nie jest polisa spłacająca długi spółki.

    No, koniec koncow jednak splaca dlugi spolki :-)

    Tylko takie nieprzewidziane, trudno zeby czynsz do takich zaliczyc ...
    ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)

    Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?

    J.

  • 8. Data: 2017-12-12 21:06:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 19:53, J.F. pisze:

    > No, koniec koncow jednak splaca dlugi spolki :-)

    Ale nie są to długi z transakcji handlowych.

    > Tylko takie nieprzewidziane, trudno zeby czynsz do takich zaliczyc ...
    > ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)

    Ale nie z takiego ryzyka.

    > Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?

    Może. Ale to nie do takich jednostkowych transakcji.

    Koń po prostu musi się zabezpieczyć, a jak, to już zależy od konkretnego
    najemcy. Jak w każdym długu, trzeba myśleć kreatywnie. Uniwersalnej
    porady nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-12-12 21:18:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 19:52:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > ale w sumie czemu nie, wszak ubezpieczyciel z ryzyka zyje :-)
    >
    > Tak mi jeszcze reklama wpadla ... a moze faktoring ?
    Doczytaj jakie faktury skupuja firmy faktoringowe

  • 10. Data: 2017-12-13 14:55:13
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No i nie ma faktur, lecz umowa najmu (+ przelewy).

    -----