  • 1. Data: 2017-12-08 09:56:49
    Temat: Osobnik o niskim/wysokim albedo
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Sporo słów istniejących od wieków w użyciu i w słownikach z powodu tak
    zwanej poprawności stało się nagle obraźliwymi. Substytuty są
    nielogiczne i nieprecyzyjne, bo czy można nazywać Afroamerykaninem
    gościa, który Ameryki na oczy nie widział?
    W związku z tym mam pytanie, czy nazwanie kogoś osobnikiem o niskim
    (albo wysokim) albedo jest poprawne, czy nie jest?
    Określa ono precyzyjnie stosunek światła odbitego do padającego i wydaje
    mi się, że powinno zostać przyjęte do powszechnego użycia.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-12-08 10:01:42
    Temat: Re: Osobnik o niskim/wysokim albedo
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 09:56:49 +0100, Jacek napisał(a):

    > mam pytanie, czy nazwanie kogoś osobnikiem o niskim
    > (albo wysokim) albedo jest poprawne, czy nie jest?

    Dlaczego czepiasz się łysych?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 3. Data: 2017-12-08 10:09:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2017 o 10:01, Olin pisze:

    > Dlaczego czepiasz się łysych?

    Sam jestem mocno łysy i do głowy mi nie przyszło.
    Chodziło mi raczej o albedo osobnika "ogólne" a nie tylko na czubku głowy.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-12-08 10:38:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 10:09:20 +0100, Jacek napisał(a):

    > Chodziło mi raczej o albedo osobnika "ogólne" a nie tylko na czubku głowy.

    Ale na pogrzebie czy na basenie? Inne albedo ma się w czarnym garniaku, a
    zupełnie inne w slipach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 5. Data: 2017-12-08 10:52:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.12.2017 o 10:38, Olin pisze:

    > Ale na pogrzebie czy na basenie? Inne albedo ma się w czarnym garniaku, a
    > zupełnie inne w slipach.

    Niejeden Murzyn jest bledszy niż niejeden opalony turysta. A jednak
    pierwszego uważamy za czarnego a drugiego za białego.

    Kwestia konwencji i ustalenia warunków progowych.

    p. m.

  • 6. Data: 2017-12-08 11:03:29
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-12-08 o 09:56, Jacek pisze:
> [...]
    > nielogiczne i nieprecyzyjne, bo czy można nazywać Afroamerykaninem
    > gościa, który Ameryki na oczy nie widział?

    Bo w Hameryce od pewnego czasu mieszkają Afroamerykanie,
    Europoemerykanie, Australioamerykanie, Azjatoamerykanie itp Co ciekawe
    nie ma tam Amerykoamerykanów.

    W Europie mieszkają jeszcze europejczycy ale to niedługo, bo za jakiś
    czas będą mieszkać Afroeuropejczycy, Europoeuropejczycy itd

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2017-12-08 11:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Bo w Hameryce od pewnego czasu mieszkają Afroamerykanie,
    >Europoemerykanie, Australioamerykanie, Azjatoamerykanie itp Co
    >ciekawe nie ma tam Amerykoamerykanów.

    Bo co sie nazywaja "Native American" :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-12-08 11:29:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 11:03:29 +0100, Wojtek napisał(a):

    > W Europie mieszkają jeszcze europejczycy ale to niedługo, bo za jakiś
    > czas będą mieszkać Afroeuropejczycy, Europoeuropejczycy itd

    Nie lękaj się!
    Nieustraszone oddziały Obrony Terytorialnej obronią nie tylko nasze
    terytorium, ale wyzwolą całą Europę spod okupacji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl