  • 1. Data: 2014-11-25 20:39:22
    Temat: Polska; respektowane prawa; wyżej prawo karne czy konwencja?
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    krótkie zapytanie do znawców tematu dotyczącego zbrodni przeciwko człowiekowi i
    ludzkości podczas trwania pokoju wewnętrznego w kraju w PL.Zgłaszając zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstw do prokuratury i/lub na policję, powołując się tym samym w
    owym zgłoszeniu na naruszone zapisy Konwencji ONZ w sprawie zapobiegania i karania
    zbrodni ludobójstwa w PL, jako pierwsze i nadrzędne będą respektowane zapisy Kodeksu
    Karnego, czy właściwej samej w sobie Konwencji ONZ w sprawie zapobiegania i karania
    zbrodni ludobójstwa?

    Jak to się ma w praktyce i na czym to się opiera w PL?

    Co może przemawiać "za" według klasyfikatora tzn. prokuratora/funkcjonariusza policji
    o wyborze jednego ze wskazanych rodzajów "zapisów prawa"?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-11-26 09:03:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2014 20:39, namikk pisze:
    > Witam,
    > krótkie zapytanie do znawców tematu dotyczącego zbrodni przeciwko człowiekowi
    [ciach]

    Po pierwsze: zawijaj wiersze.
    Po drugie: gdzie ty to ludobójstwo wykryłeś?? (no chyba że to jest kazus
    na jakiś egzamin, to uczciwie przyznaj, że korepetycji szukasz ;) )

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2014-11-26 20:57:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    Po pierwsze: zawijaj wiersze.
    --
    Wiersze zawija czytnik odbierającego

  • 4. Data: 2014-11-26 21:03:55
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 09:03:30 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Po drugie: gdzie ty to ludobójstwo wykryłeś?? (no chyba że to jest kazus
    > na jakiś egzamin, to uczciwie przyznaj, że korepetycji szukasz ;) )

    No właśnie nie jest to pytanie na egzamin, a skoro nie jest to pytanie na egzamin to
    musi być to samo życie.

    Jest sobie wskazana konwencja i w tejże konwencji jest a w zasadzie są jasno
    sformułowane określenia, czy też nawet same definicje - tak to ja odczytuje, a ktoś
    określił, to w ten sposób, że to co przeżywa/odczuwa ofiara np."gwałt"i towarzyszące
    temu czynniki i okoliczności, czas trwania, brak zgody etc. nie jest według odbioru
    osoby oceniającej sytuację na podstawie opisu/zeznań samym w sobie i w istocie
    zapisów prawa karnego "gwałtem" na tej osobie, pomimo, że owy "gwałt" miał miejsce,
    dodatkowo sama definicja "gwałtu" w zeznaniach opisowych nosiła wszystkie jego
    znamiona jasno określone i nakreślone w prawie karnym. Wynika bezdyskusyjnie, że
    "gwałt" według osoby oceniającej opis zeznań, to jest tylko subiektywne postrzeganie
    rzeczywistości przez ofiarę, a co nie jest zgodne z tym co naprawdę ona/ofiara
    odczuła/czuła podczas napaści i gwałtu na niej.

    Wiem, prawo polskie ma się dostosowywać do konwencji. Także wiem, co jest nadrzędne a
    co podrzędne w tym kraju.

    > Boga prawdopodobnie nie ma.

    Prawdopodobnie, nie ma, co oznacza, że jest. Sprawy wiary, są takie jakie są dla
    każdego są indywidualną kwestią

    > A teraz przestań się martwić
    > i raduj się życiem!

    Nie wiem, czym jest smutek i zmartwienia, nie dostrzegłem tego w swoim poprzednim
    życiu, w tym życiu jest na odwrót więc próbuję tą zagadkę rozwiązać.