eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Części samochodowe a uprawnienia konsumenckie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2014-11-24 14:12:18
    Temat: Części samochodowe a uprawnienia konsumenckie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Załózmy sytuacje:
    - kupuję część do samochodu, która wytrzymuje jakiś nieprzyzwoicie mały
    przebieg.
    Przykładowo kupuje wahacz ktory po 5.000km nadaje sie do wymiany.
    Reklamuję - sklep uznaje reklamacje.
    co z kosztami ponownego montazu w samochodzie? Czy w ramach uprawnieni
    konsumenckich sklep powiniene pokryć wszelkie koszty związane z wadliwym
    towarem czyli również koszty montażu?


  • 2. Data: 2014-11-24 17:07:11
    Temat: Re: Części samochodowe a uprawnienia konsumenckie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-24 14:12, Budzik pisze:
    > Załózmy sytuacje:
    > - kupuję część do samochodu, która wytrzymuje jakiś nieprzyzwoicie mały
    > przebieg.
    > Przykładowo kupuje wahacz ktory po 5.000km nadaje sie do wymiany.
    > Reklamuję - sklep uznaje reklamacje.

    A uznaje? Bo ja znam sytuację "proszę udowodnić, że ..[część].. była
    użytkowana zgodnie z ... ... ...". W przypadku wahacza trzeba by
    udowodnić, że nigdy nie wjechałeś w dziurę, bo w takim przypadku sklep
    odpowie żebyś uzyskał odszkodowanie od zarządcy drogi.

    Goodyear we Francji za darmo wymieniał jakąś tam serię opon, która
    *mogła* się rozkleić. Polski Goodyear domagał się *dowodów*, że opona
    była użytkowana tylko w takich, takich i takich warunkach.


  • 3. Data: 2014-11-24 18:21:53
    Temat: Re: Części samochodowe a uprawnienia konsumenckie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz s...@s...spam.spam.com ...

    >> Załózmy sytuacje:
    >> - kupuję część do samochodu, która wytrzymuje jakiś nieprzyzwoicie mały
    >> przebieg.
    >> Przykładowo kupuje wahacz ktory po 5.000km nadaje sie do wymiany.
    >> Reklamuję - sklep uznaje reklamacje.
    >
    > A uznaje? Bo ja znam sytuację "proszę udowodnić, że ..[część].. była
    > użytkowana zgodnie z ... ... ...". W przypadku wahacza trzeba by
    > udowodnić, że nigdy nie wjechałeś w dziurę, bo w takim przypadku sklep
    > odpowie żebyś uzyskał odszkodowanie od zarządcy drogi.
    >
    Dlatego napisałem: załóżmy sytuację.

    > Goodyear we Francji za darmo wymieniał jakąś tam serię opon, która
    > *mogła* się rozkleić. Polski Goodyear domagał się *dowodów*, że opona
    > była użytkowana tylko w takich, takich i takich warunkach.
    >
    Trzeba się bylo powołaćć na zachowanie good yeara z innych państw skoro to
    były te same opony.


  • 4. Data: 2014-11-24 23:25:10
    Temat: Re: Części samochodowe a uprawnienia konsumenckie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-24 18:21, Budzik pisze:

    >> Goodyear we Francji za darmo wymieniał jakąś tam serię opon, która
    >> *mogła* się rozkleić. Polski Goodyear domagał się *dowodów*, że opona
    >> była użytkowana tylko w takich, takich i takich warunkach.
    >>
    > Trzeba się bylo powołaćć na zachowanie good yeara z innych państw skoro to
    > były te same opony.
    >

    To jest bez znaczenia. To zależy od realiów rynkowych danego państwa. We
    Francji Goodyearowi zależy na dobrej renomie, bo inaczej nie sprzeda.
    Polak nie patrzy na jakość obsługi, tylko na to, żeby oponka była pińć
    złoty tańsza niż inna. A jak mu się rozklei, to zamiast dochodzić swoich
    praw powie "jestem biedny, kupuję tanie opony, a one są kiepskie" i kupi
    następny komplet. Taki syndrom chłopa pańszczyźnianego przyzwyczajonego
    do bycia bitym batem, który prawa ma tylko wtedy, kiedy jaśnie pan
    będzie mu łaskawy.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1