  • 291. Data: 2005-01-09 13:14:52
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    [...]

    > Lepiej było o tyle, że państwo prowadziło cłowieka za rękę. Nie musiał o
    > nic się martwić. Jak skończył szkołe skierowano go do pracy, regularnie
    > płacono pensję, wysyłano na wczasy.

    To nie do konca tak bylo. Dobra praca, wczasy, pensja + dostep do talonow
    na 'luksusowe' dobra - to nie bylo dostepne dla wszystkich. Zeby skorzystac
    z wczasow nad morzem trzeba bylo byc czlonkiem ZSMP lub PZPR tudziez miec
    uklady i znajomosci. Zwykly robotnik realnie mial szanse na wczasy - raz
    w, lub dwa razy w zyciu (ot zapamietalem z tych czasow pewna rodzine z
    Katowic, ktora pierwszy raz na oczy zobaczyla morze). I na tych wczasach
    jego swiatopoglad ulegal wstrzasowi, bo okazalo sie, ze oprocz zakladowych
    osrodkow wczasowych w miejscowosciach turystycznych stoja prywatne
    pensjonaty, w ktorych bryluja w luksusie taksowkarze, sprzedawcy kwiatow
    oraz cinkciarze... ;P

    j.

  • 292. Data: 2005-01-09 13:24:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek napisał(a):

    [...]

    > Ile dzisiaj musi czekać robotnik mający niepracującą żonę i dwójkę dzieci?

    Wiec mu kup mieszkanie - zaden przeciez problem? ;P

    > Piłeś wyłącznie ocet? Jak sobie radziłęś biedaku? A może znasz to tylko z
    > opowieśći rodziców?

    Och... O co konkretnie pytasz? Pamietaj, ze Polacy czuja dyskomfort nie
    wtedy kiedy maja zle tylko wtedy kiedy widza, ze inni maja lepiej. W
    PRL w zasadzie wszyscy mieli tak samo - wiec nie bylo powodu do
    dyskomfortu. Co do picia octu - do dzis nie slodze kawy ani herbaty
    poniewaz w owym czasie cukier wykorzystywalo sie do celow innych niz
    slodzenie napojow... :P

    > Jest jeszcze coś takiego jak bezpieczeństwo socjalne.
    > Pewność, że jutro nie straci się pracy, mieszkania itd.

    Alez wtedy bylo podobnie. Tylko powody straty mieszkan, pracy etc byly
    inne. Polityczne. Za ulotke z opisana sprawa katynska mozna bylo zostac
    inwalida (tak los spotkal kolege z mojej szkoly - przylapano go na
    roznoszeniu ulotek i przekazano milicji. Na komendzie pobito go tak
    dotkliwie, ze zdrowia nie odzyska juz nigdy).

    > A to ma wartość bezcenną. Za komuny kto tylko chciał, miał pracę i
    > zapewnione tzw. minimum. Miliony dzieci jeździły na obozy i kolonie. Ile
    > dzisiaj dzieci siedzi w mieście latem?

    Faktycznie tak sie dzisiaj mowi. Jednak ja akurat bylem jednym z tych
    milionow dzieci i potwierdzam tylko 3 wyjazdy w okresie 15 lat. Wyslanie
    dziecka na kolonie raz na 5 lat chyba i dzis nie jest az takim ogromnym
    problemem dla przecietnej rodziny?

    j.

  • 293. Data: 2005-01-09 16:45:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Zeby skorzystac
    > z wczasow nad morzem trzeba bylo byc czlonkiem ZSMP lub PZPR tudziez miec
    > uklady i znajomosci.

    No patrz pan a ja byłem "za dzieciaka" dwa razy nad morzem.Moje dzieci
    dopiero jak miały 10-12 lat.
    Co jeszcze napiszesz równie ciekawego i odkrywczego??

  • 294. Data: 2005-01-09 16:49:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Wiec mu kup mieszkanie - zaden przeciez problem? ;P

    Dlaczego ja ??? Pisaliśmy o robotniku.Koniec argumentów?

    > Alez wtedy bylo podobnie.

    Jesteś głupi czy próbujesz manipulować?
    Gdzie masz dzisiaj bezpieczeństwo socjalne?

    >Tylko powody straty mieszkan, pracy etc byly
    > inne. Polityczne.

    Ile procent społeczeństwa to dotyczyło?

    > Faktycznie tak sie dzisiaj mowi. Jednak ja akurat bylem jednym z tych
    > milionow dzieci i potwierdzam tylko 3 wyjazdy w okresie 15 lat.

    Ja jeździłem co rok.

    >Wyslanie
    > dziecka na kolonie raz na 5 lat chyba i dzis nie jest az takim ogromnym
    > problemem dla przecietnej rodziny?

    Obudź się.

    Pzdr
    Leszek

  • 295. Data: 2005-01-09 20:22:29
    Od: "Andrzej" <r...@y...com>

    > Dnia Sun, 9 Jan 2005 06:39:20 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    > napisał:
    >
    > Owszem, rodziny i znajomi zamordowanych uczestników nielegalnego strajku w
    > kopalni będą uważali że za komuny było żle. Ale ilu ich razem jest? 100?
    > 200? Oni mogą uwazać, że za komuny było źle.

    Wszyscy Polacy tak uważają oprócz ciebie i tego debila Leszka, co przysyła
    zdziecinniałe rysuneczki jak półgłówek. Może jeszcze paru innych. Ilu was jest
    100 ? 200?

    > Ale ilu jest ludzi, którzy za komuny mieli stałą pracę, pieniądze,
    > mieszkanie, wczasy, a dzisiaj są bezrobotni bez prawa do zasiłku? Ledwo
    > wiążą koniec z końcem? Setki tysięcy, o ile nie miliony. Ich zapytaj czy
    > za komuny było im lepiej.

    Precz z kłamliwą propagandą komuny.

    > Górnicy w biedaszybach to w wieksziości bezrobotni górnicy zwolnieni z
    > kpalń, którzy w ten sposób chcą zarabiać na utrzymanie rodzin.

    Nie ma na Śląsku biedaszybów. To się tak nazywa. W rzeczywistości
    ten "dodatkowy" wegiel pochodzi z wysypu z otwieranych oczekujących wagonów na
    szopienickich bocznicach lub ze składów, których nie da się upilnować.
    Biedaszyby? Zostały zlikwidowane już dawno, wysadzone, zasypane, ponieważ
    zagrażały zdrowiu i życiu.

    Wiluś wam sie popaprańce przypomniał?

    > A co do kondycji finansowej PGRów to nie o tym rozmawiamy.
    > Rozmawiamy o tym czy
    > ich pracownikom było za komuny lepiej czy gorzej.

    Gdy "czy się stoi czy się leży dwa tysiące się należy" to tylko w raju może być
    takim nierobom lepiej, a reszta na nich pracowała i pracuje do dzisiaj, bo był
    socjalizm.

    Andrzej

  • 296. Data: 2005-01-09 20:32:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek napisał(a):

    > No patrz pan a ja byłem "za dzieciaka" dwa razy nad morzem.Moje dzieci
    > dopiero jak miały 10-12 lat.

    Dwa razy w ciagu calego dziecinstwa? Czy jak?

    > Co jeszcze napiszesz równie ciekawego i odkrywczego??

    Ot np, ze za PRL-u kupowales w salonie nowe auto, prosto z salonu
    jechales na gielde i sprzedawales go za 4 razy tyle za ile kupiles :P

    j.

  • 297. Data: 2005-01-09 20:35:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek napisał(a):

    > Dlaczego ja ??? Pisaliśmy o robotniku.Koniec argumentów?

    Bo tak to dzialalo w PRL-u. Wszyscy sie skladali na mieszkania dla
    wszytskich. Ino dostawali je szybciej Ci, ktorzy lepiej kombinowali.

    > Jesteś głupi czy próbujesz manipulować?
    > Gdzie masz dzisiaj bezpieczeństwo socjalne?

    A nie masz? Przymusowa skladka na dostepna dla wszystkich sluzbe
    zdrowia, przymusowa skladka na emeryture lub rente. Czego chcesz
    jeszcze? Zeby rzad doplacal do domow publicznych?

    > Ile procent społeczeństwa to dotyczyło?

    A skad mam wiedziec?

    > Ja jeździłem co rok.

    Zapytaj rodzicow jak to zalatwili - bo wtedy wszystko sie zalatwialo.

    j.

  • 298. Data: 2005-01-10 09:59:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Bo tak to dzialalo w PRL-u. Wszyscy sie skladali na mieszkania dla
    > wszytskich. Ino dostawali je szybciej Ci, ktorzy lepiej kombinowali.

    Urodziłeś się w szałasie? Ilu było bezdomnych?

    > A nie masz? Przymusowa skladka na dostepna dla wszystkich sluzbe
    > zdrowia, przymusowa skladka na emeryture lub rente. Czego chcesz
    > jeszcze? Zeby rzad doplacal do domow publicznych?

    Przeczytaj co ja napisałem o bezpieczeństwie socjalnym.A nie o dopłacaniu
    rządu.

    > A skad mam wiedziec?

    To po co piszesz o szykanowaniach politycznych, jeśli dotyczyło to
    znikomego, pomijalnego marginesu?

    > Zapytaj rodzicow jak to zalatwili - bo wtedy wszystko sie zalatwialo.

    Określenie "wszystko", "wszyscy", "zawsze" ,"wszędzie" -znamionuje oszołoma.
    EOT

    Pzdr
    Leszek

  • 299. Data: 2005-01-10 10:01:49
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Urodziłeś się w szałasie? Ilu było bezdomnych?

    Mozna powiedzec, ze "o malo co w szalasie"

    Gdyby tak zagescic mieszkancow jak my bylismy "zageszczeni",
    to polowa komunak\lnychmieszkan stalabypustka..

    Boguslaw

  • 300. Data: 2005-01-10 10:09:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek napisał(a):

    [...]

    > Urodziłeś się w szałasie? Ilu było bezdomnych?

    Mylisz fakty oraz informacje oficjalne - propagandowe. Nie wiadomo ilu
    bylo bezdomnych poniewaz Panstwo ukrywalo takie informacje. Wiem, bo
    czesto przejezdzalem kolo Schronicka Brata Alberta, ktore juz wowczas
    funkcjonowalo, ze jacys na pewno byli. Ale statystyk - wiarygodnych -
    nie ma. Swoja droga jak myslisz skad sie wzial model wielopokoleniowych
    mieszkan? Z ich nadmiaru? Zaczelo sie to pod koniec lat 60-tych i trwa
    do dzis.

    > Przeczytaj co ja napisałem o bezpieczeństwie socjalnym.A nie o dopłacaniu
    > rządu.

    Tak czy inaczej definiowane bezpieczenstwo socjalne kosztuje i ktos do
    tego musi doplacic. W systemie gospodarczym, w ktorym defacto nie ma
    pieniedzy tylko panstwowe talony takiego systemu zbudowac sie nie da.

    > To po co piszesz o szykanowaniach politycznych, jeśli dotyczyło to
    > znikomego, pomijalnego marginesu?

    Skad wiesz, ze dotyczylo to minimalnego marginesu? Problem w tym, ze
    nie wiemy ilu takich bylo. Dopiero III RP daje nam mozliwosc zapoznania
    sie z takimi danymi. Osobiscie mysle, ze ilosc bezdomnych wtedy i dzis
    byla (procentowo) podobna. Jednak dostep do informacji na ten temat
    jest dzis prosty. I tu wlasnie jest pies pogrzebany.

    > Określenie "wszystko", "wszyscy", "zawsze" ,"wszędzie" -znamionuje oszołoma.

    To Ty mowiles, ze dzieci wyjezdzaly na kolonie (w domysle wszystkie) a nie
    ja. W jednym masz faktycznie racje - ustroj gospodarczo-spoeleczny jaki
    mialismy w PRL faktycznie, z dzisiejszej perspektywy, wyglada tak po
    prostu po wariacku.

    j.