  • 1. Data: 2005-01-02 19:28:50
    Temat: urlop macierzyński
    Od: "Makakis" <r...@m...com.pl>

    Witam wszystkich,
    mam nastepujacy problem. Żona ma termin porodu wyznaczony na 25 lutego.
    Jeżeli pójdzie na zwolnienie lekarskie (L-4) np. 4 stycznia i urodzi np. 30
    stycznia to czy cały okres do urodzenia będzie traktowany jako L-4 czy ktoś
    może to zmienić i uznać np. ostatnie 2 tygodnie przed porodem będą urlopem
    macierzyńskim a nie L-4.
    Pozdrawiam i z góry dziekuję za odp.
    Makakis

  • 2. Data: 2005-01-02 20:42:22
    Temat: Re: urlop macierzyński
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > mam nastepujacy problem. Żona ma termin porodu wyznaczony na 25 lutego.
    Mówisz, że to problem? :-)
> [...]
    > 30 stycznia to czy cały okres do urodzenia będzie traktowany jako L-4 czy
    > ktoś może to zmienić i uznać np. ostatnie 2 tygodnie przed porodem będą

    Macierzyński MOŻNA rozpocząć na dwa tygodnie przed porodem. Nie ma takiego
    obowiązku. Dopiero od dnia porodu TRZEBA zacząć (o ile ma się uprawnienia do
    takiego urlopu).
    Twoja żona może iść na L-4 a na urop dopiero od dnia porodu. Chociaż nie
    wiem dlago lekarze jak już dorwą kobietę do szpitala to najchętniej od razu
    pisaliby maicerzyńskie. Ale nie ma takiego przepisu.

    PawełJ

  • 3. Data: 2005-01-02 21:28:32
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Makakis" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy ktoś
    > może to zmienić i uznać np. ostatnie 2 tygodnie przed porodem będą

    Jeżeli lekarz wystawi zwolnienie lekarskie, to żona otrzyma
    wynagrodzenie chorobowe lub zasiłek chorobowy za cały okres zwolnienia
    przypadający przed porodem. Jednak na ostatnie 2 tygodnie przed
    planowanym terminem porodu lekarze raczej nie wystawiają już
    zwolnienia tylko proponują urlop macierzyński i zasiłek macierzyński
    (ale chyba nie zawsze, zależy od lekarza i stanu zdrowotnego
    ciężarnej).

    wa

  • 4. Data: 2005-01-03 00:18:25
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > zwolnienia tylko proponują urlop macierzyński i zasiłek macierzyński
    > (ale chyba nie zawsze, zależy od lekarza i stanu zdrowotnego

    Też o tym słyszałem.
    Pytanie mam takie - CO ZROBIĆ, jeśli lekarz NIE CHCE wypisać L-4 (a są ku temu
    podstawy - jakieś tam), tylko na siłę chce wysłać kobietę na urlop macierzyńki
    2 tygodnie przed porodem i zasłania się ZUSem??
    Nie chcę z żoną tracić 2 tygodni urlopu macierzyńskiego a z drugiej strony z
    lekarzem prowadzącym się kłócić - też niespecjalnie:(
    Poradźcie... proszę:)

  • 5. Data: 2005-01-03 07:53:39
    Od: "ochkarol" <o...@p...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:24fe.00000347.41d88f50@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > Nie chcę z żoną tracić 2 tygodni urlopu macierzyńskiego a z drugiej strony
    > lekarzem prowadzącym się kłócić - też niespecjalnie:(

    Proponuję zapytać go dlaczego nie chce? Czy stan zdrowia ciężarnej zmienił
    sie na tyle, że może wrócić do pracy?
    Jeśli będzie zasłaniał sie przepisami to trzeba mu powiedzieć, że takowe nie
    istnieją a jeśli będzie twierdził, że istnieją to nie je poda.
    Niech nie robi problemów, bo w przypadku nieszczęścia (odpukać) przy
    powrocie do pracy będzie on odpowiadał za to.
    Jeśli lekarz państwowy to mozna jeszcze go opieprzyć a jeśli prywatny to też
    można opieprzyć. Chyba, że to on ma pomagać odbierać poród to lepiej nie
    wkurzać.

    pozdr

    karol