  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    <0...@b...poznan.pl> <crdi07$1k8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <cre891$l0v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <creg5t$3c6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crettl$ail$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crhkp7$6e7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crkc62$7ug$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crmce6$fgf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crmu45$bct$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <crqg3d$r0h$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@k...it-net.pl> <41e105dc$1@news.home.net.pl>
    <crr3b1$e80$1@opal.icpnet.pl>
    Date: 9 Jan 2005 14:24:21 +0100

    Leszek napisał(a):

    [...]

    > Ile dzisiaj musi czekać robotnik mający niepracującą żonę i dwójkę dzieci?

    Wiec mu kup mieszkanie - zaden przeciez problem? ;P

    > Piłeś wyłącznie ocet? Jak sobie radziłęś biedaku? A może znasz to tylko z
    > opowieśći rodziców?

    Och... O co konkretnie pytasz? Pamietaj, ze Polacy czuja dyskomfort nie
    wtedy kiedy maja zle tylko wtedy kiedy widza, ze inni maja lepiej. W
    PRL w zasadzie wszyscy mieli tak samo - wiec nie bylo powodu do
    dyskomfortu. Co do picia octu - do dzis nie slodze kawy ani herbaty
    poniewaz w owym czasie cukier wykorzystywalo sie do celow innych niz
    slodzenie napojow... :P

    > Jest jeszcze coś takiego jak bezpieczeństwo socjalne.
    > Pewność, że jutro nie straci się pracy, mieszkania itd.

    Alez wtedy bylo podobnie. Tylko powody straty mieszkan, pracy etc byly
    inne. Polityczne. Za ulotke z opisana sprawa katynska mozna bylo zostac
    inwalida (tak los spotkal kolege z mojej szkoly - przylapano go na
    roznoszeniu ulotek i przekazano milicji. Na komendzie pobito go tak
    dotkliwie, ze zdrowia nie odzyska juz nigdy).

    > A to ma wartość bezcenną. Za komuny kto tylko chciał, miał pracę i
    > zapewnione tzw. minimum. Miliony dzieci jeździły na obozy i kolonie. Ile
    > dzisiaj dzieci siedzi w mieście latem?

    Faktycznie tak sie dzisiaj mowi. Jednak ja akurat bylem jednym z tych
    milionow dzieci i potwierdzam tylko 3 wyjazdy w okresie 15 lat. Wyslanie
    dziecka na kolonie raz na 5 lat chyba i dzis nie jest az takim ogromnym
    problemem dla przecietnej rodziny?

    j.