  • 1. Data: 2005-01-02 16:28:10
    Temat: uczeń - ukończone 18 lat
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    Nasunęło mi sie pytanie po przejrzeniu watków w temacie malowania włosów
    oraz przeszukania dotyczących uczniów. Jak wygląda prawnie sytuacja
    usprawiedliwiania nieobecności ucznia, ktory ukończył 18 lat jeśli
    rodzice podpisali oświadczenie/porozumienie z wychowawcą/szkołą, ze
    tylko oni mogą usprawiedliwić dziecko a ono tego nie respektuje i
    oczekuje od wychowawcy uznania jego własnych usprawiedliwień?

    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 2. Data: 2005-01-02 16:42:45
    Temat: Re: uczeń - ukończone 18 lat
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 02/01/2005 17:28, gazebo wrote :
> [...]
    > tylko oni mogą usprawiedliwić dziecko a ono tego nie respektuje i
    > oczekuje od wychowawcy uznania jego własnych usprawiedliwień?

    Władza rodzicielska przysługuje rodzicom do ukończenia przez dziecko 18
    roku życia (art. 92 krio).
    Moim zdaniem w tej sytuacji jedyną podstawą na której rodzice mogą
    wystawić usprawiedliwienie swojemu pełnoletniemu dziecku jest
    pełnomocnictwo udzielone im pisemnie przez ich syna/córkę.
    Także, moim zdaniem, pełnoletni uczeń może skutecznie zakazać ujawniania
    swoich ocen swoim rodzicom, oraz pojawiać się osobiście na zebraniach
    dla rodziców.
    Praktykę bowiem, że rodzice pełnoletnich uczniów nadal uczestniczą w
    zebraniach, otrzymują informacje o ocenach itp, należy w świetle art. 92
    krio, traktować jako działania na podstawie upoważnienia ucznia.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 3. Data: 2005-01-02 16:43:26
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    gazebo <g...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > z wychowawcą/szkołą, ze tylko oni mogą usprawiedliwić dziecko a ono tego
    > nie respektuje i oczekuje od wychowawcy uznania jego własnych

    3759&a=7633759
    4782&a=8433733

    Pod drugim linkiem za słowa "rodzice" podstaw sobie "uczeń pełnoletni".

    RG

  • 4. Data: 2005-01-02 16:55:48
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

> [...]
    > pełnomocnictwo udzielone im pisemnie przez ich syna/córkę.
    > Także, moim zdaniem, pełnoletni uczeń może skutecznie zakazać ujawniania

    Zgadzam się.

    > oraz pojawiać się osobiście na zebraniach dla rodziców.

    A tu nie. To znaczy zgadzam się, że uczniowi takiemu szkoła powinna
    przekazywać wszystkie informacje osobiście, a ewentualne przysłanie rodziców
    na zebranie powinno być dobrowolne, ale zebrania są jednak "dla rodziców", a
    uczeń rodzicem nie jest, ma inny punkt widzenia, inni uczniowie to dla
    rodziców ich dzieci, dla niego po prostu koledzy z klasy.
    Wszelkie informacje uczeń pełnoletni mógłby uzyskiwać w innym trybie.

    > Praktykę bowiem, że rodzice pełnoletnich uczniów nadal uczestniczą w
    > zebraniach, otrzymują informacje o ocenach itp, należy w świetle art. 92
    > krio, traktować jako działania na podstawie upoważnienia ucznia.

    Zgoda.

    RG

  • 5. Data: 2005-01-02 17:14:23
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 02/01/2005 17:55, Roman G. wrote :

> [...]
    > rodziców ich dzieci, dla niego po prostu koledzy z klasy.
    > Wszelkie informacje uczeń pełnoletni mógłby uzyskiwać w innym trybie.

    Słusznie.

  • 6. Data: 2005-01-02 18:03:16
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    "Roman G." wrote:

    > http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=14486&w=840
    4782&a=8433733

    > Pod drugim linkiem za słowa "rodzice" podstaw sobie "uczeń pełnoletni".

    Kluczowe jak dla mnie - obowiązek szkolny. Dziękuję.

  • 7. Data: 2005-01-02 18:54:28
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    gazebo <g...@p...pl> napisał(a):

    > Kluczowe jak dla mnie - obowiązek szkolny. Dziękuję.

    Ejże! :-)

    Drugi wątek był wprawdzie w kontekście obowiązku szkolnego, ale w odniesieniu
    do ucznia pełnoletniego zasada pozostaje: do kontroli uczęszczania ucznia do
    szkoły uprawnieni są nauczyciele, oni też usprawiedliwiają (lub nie)
    nieobecności. Dlatego możesz poprosić o usprawiedliwienie, nawet coś tam
    pisemnie przedłożyć, ale to nauczyciel decyduje, czy jest to dla niego
    wiarygodne i to on podejmuje decyzję.
    Gdy ma wątpliwości, może prosić rodziców o potwierdzenie.

    RG

  • 8. Data: 2005-01-02 19:13:57
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    "Roman G." wrote:

    > Ejże! :-)
    >
    > Drugi wątek był wprawdzie w kontekście obowiązku szkolnego, ale w odniesieniu
    > do ucznia pełnoletniego zasada pozostaje:

    otoz to, kwestie 18 lat reguluje wspomniany w odnodze art. 92 krio
    natomiast kwestionowanie/uznawanie usprawiedliwien wyjasnia obowiazek
    szkolny zawarty w rozporzadzeniu MENiS, to wyjasnia mi co nieco postawe
    jednego z rodzicow i jego role w ewentualnym poswiadczeniu nieobecnosci

  • 9. Data: 2005-01-02 19:45:40
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    gazebo <g...@p...pl> napisał(a):

    > natomiast kwestionowanie/uznawanie usprawiedliwien wyjasnia obowiazek
    > szkolny zawarty w rozporzadzeniu MENiS

    Gwoli ścisłości uczeń pełnoletni nie podlega już ani obowiązkowi szkolnemu,
    ani obowiązkowi nauki. To, że uczęszcza do szkoły, jest jego prywatną decyzją.

    RG