  • 61. Data: 2019-02-14 07:08:51
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2019 o 22:43, J.F. pisze:

    > I moze pracowac dluzej, dostajac potem 3% za kazdy dodatkowy rok.

    To tylko lepiej.

    > No ale wlasnie nie bardzo jest.

    Jak wszędzie. Do tej cwartej grupy czyli obecnie 3,5 na rękę każdy
    powinien dobić.

    > No chocby CBA zalozone w roku 2006. A nagonka zaczela sie jeszcze
    > wczesniej - ale juz za rzadow PiS.

    Wychodzi, że zaczęło się poprawiać w 2005 za Marcinkiewicza. CBA
    powstało w 2006. Do tego dodać należy bezwładność zanim zaczęło działać
    - więc wygląda na to, że zaczeło się coś ruszać wcześniej. Jeśli miał na
    to wpływ premier, to wynika, że Belka;)

    Shrek

  • 62. Data: 2019-02-14 11:20:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 22:43:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > No chocby CBA zalozone w roku 2006. A nagonka zaczela sie jeszcze
    > wczesniej - ale juz za rzadow PiS.

    Już przed wejściem do UE Polska musiała dostosować swoje prawo do przepisów
    unijnych, co spowodowało spadek korupcji.

    Kaczyńskim walka z nią idzie niespecjalnie, skoro media, niekoniecznie
    totalne, donoszą, że:
    "Polska spadła z 29. na 36. miejsce w tegorocznym Indeksie Percepcji
    Korupcji opublikowanym przez Transparency International.
    Polska obniżyła swój wynik z 62 do 60 pkt. (na 100 możliwych), do poziomu z
    2013 r."

    Czytaj więcej na:
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-korupc
    ji-transparency-international-2018-miejsce-polski

    Dziarsko kroczymy w stronę Budapesztu, o którym w tym samym artykule piszą:
    "W rankingu obniżono również o 9 pozycji lokatę Węgier, które znalazły się
    w tym roku na 66. miejscu.
    Węgry natomiast w ostatnich sześciu latach spadły o 10 pkt., do poziomu 45
    pkt. (z 55 pkt. w 2012 r.). Najnowsze wyniki indeksu plasują obecnie Węgry
    niżej niż Czarnogórę - kraj, w którym sytuację Komisja Europejska oceniła
    jako "(...) przejawiającą znamiona 'zawłaszczenia państwa' (...), gdzie
    korupcja występuje na każdym szczeblu rządu i administracji publicznej", co
    stanowi jedną z głównych przeszkód w dążeniach do członkostwa w UE. "Erozja
    rządów prawa na Węgrzech skutkuje zalewem korupcji sponsorowanej przez
    państwo. Rumunia i Polska niebawem znajdzie się w tej samej sytuacji,
    biorąc pod uwagę niepokojące ruchy władz w kierunku ograniczenia
    niezależności sądownictwa, swobody działania organizacji społecznych i
    wolności mediów."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 63. Data: 2019-02-14 12:16:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Już przed wejściem do UE Polska musiała dostosować swoje prawo do
    >przepisów
    >unijnych, co spowodowało spadek korupcji.

    Przepisy to chyba zawsze mielismy, ale coz, jesli olewane :)

    To co piszesz ... prawo o zamowieniach publicznych ?

> [...]
    >Czytaj więcej na:
    >https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-korup
    cji-transparency-international-2018-miejsce-polski

    Ok, ale jakas metodologia tego badania ?

    Bo drogowka przestala brac lapowki.
    Lekarze w szpitalach ... chyba tez.

    W urzedach ... no coz, byc moze Warunki Zabudowy wymagaja dania w
    łapę, ale PiS jakby nawet chciał dać, to nikt od nich nie wezmie :-)

    >"Erozja
    >rządów prawa na Węgrzech skutkuje zalewem korupcji sponsorowanej
    >przez
    >państwo.

    No, i to moze miec miejsce u nas ... ale czy to nazwac korupcja ?

    A pamietasz dolnoslaski zjazd PO ?

    J.

  • 64. Data: 2019-02-14 12:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak wszędzie. Do tej cwartej grupy czyli obecnie 3,5 na rękę każdy
    >powinien dobić.

    Czyli masz perspektywy - 3.5 tys na reke po wielu latach, z opcja
    dostawania 2100 po 25 latach pracy i szukania innej roboty,
    lub dalsza sluzba aby dostawac 3000, czy 3500 na emeryturze.
    Ewentualnie ... sp* z tej roboty po 5 latach, jak odmowia skierowania
    na kurs oficerski.

    IMO - takie sobie.

    Ale:
    -jak z podatkiem ?
    -czy nie ma dodatkowych dodatkow funkcyjnych ...

> [...]
    >powstało w 2006. Do tego dodać należy bezwładność zanim zaczęło
    >działać - więc wygląda na to, że zaczeło się coś ruszać wcześniej.

    CBA to jedno, ale walczyc mozna i bez CBA.

    >to wpływ premier, to wynika, że Belka;)

    A Belka mowil "wydamy bezwzgledną walke korupcji" ? :-)

    J.

  • 65. Data: 2019-02-14 12:50:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 12:16:01 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ok, ale jakas metodologia tego badania ?

    Mnie pytasz?

    Według jakiej metodologii przeprowadziłeś badanie, które wykazało, że
    korupcja spadła za sprawą Kaczyńskich?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 66. Data: 2019-02-14 15:08:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 12:32, J.F. pisze:

    > CBA to jedno, ale walczyc mozna i bez CBA.

    ano, z gilami w nosie:)))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 67. Data: 2019-02-14 18:01:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli masz perspektywy - 3.5 tys na reke po wielu latach, z opcja
    > dostawania 2100 po 25 latach pracy i szukania innej roboty,

    To zasadniczo naprawdę nie jest źle jak na polskie warunki i
    niewygórowane wymagania.

    > lub dalsza sluzba aby dostawac 3000, czy 3500 na emeryturze.

    > Ale:
    > -jak z podatkiem ?

    A jak ma być?

    > -czy nie ma dodatkowych dodatkow funkcyjnych ...

    Pewnie jakieś są - ekwiwalent za mieszkanie itd.

    > CBA to jedno, ale walczyc mozna i bez CBA.

    Natomiast skoro trend zaczał się w 2005 to nijak nie jest ona zasługą
    gadania kaczki w 2006.

    > A Belka mowil "wydamy bezwzgledną walke korupcji" ? :-)

    Widać nie od gadania spadła.

    Shrek

  • 68. Data: 2019-02-14 18:11:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 15:08:10 +0100, u2 napisał(a):
    > ano, z gilami w nosie:)))

    Do zwalczenia lapowkarstwa w drogowce wystarczy sama policja - tzn
    jeden nowy komendant, a moze nawet tylko zadanie trzeba mu postawic
    :-)

    Do zwalczenia w urzedach wystarcza jasne przepisy.
    itp.

    J.

  • 69. Data: 2019-02-14 18:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 12:50:51 +0100, Olin napisał(a):

    > Mnie pytasz?
    >
    > Według jakiej metodologii przeprowadziłeś badanie, które wykazało, że
    > korupcja spadła za sprawą Kaczyńskich?

    Za sprawa, to jesli mnie skleroza nie myli - zapowiadali walke z
    korupcja.

    A czy spadla ... wystarczylo pare razy nie zauwazyc radaru.

    J.

  • 70. Data: 2019-02-14 18:31:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 18:14, J.F. pisze:

    > Za sprawa, to jesli mnie skleroza nie myli - zapowiadali walke z
    > korupcja.

    W 2004 weszliśmy do unii, w 2005 po raz pierwszy awansowaliśmy w
    rankingu korupcji (awansować znaczy mniejsza korupcja) w 2006 kaczyńscy
    zapowiedzieli walkę z korupcją. naprawdę... ?

    Shrek