  • 51. Data: 2019-02-13 00:05:42
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.02.2019 o 22:53, Animka pisze:
    > Policjanci są przy okazji ochroniarzami prostytutek i współpracują z
    > narkomanami, bo sami też się narkotyzują.

    tak to jest, animka to zna z autopsji:)))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 52. Data: 2019-02-13 06:38:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To czy ktoś w danym zawodzie może być uważany za wartościowego jest
    > funkcją specyfiki tego zawodu, a ta specyfika jest bardzo różna w
    > przypadku policji i kierowcy autobusu. Niekoniecznie wartościowy
    > kierowca będzie równie dobrym policjantem.

    No dobrze - ale zgodzisz się, że kierowcy autobusów to powinni być
    wartości ludzie - w końcu odpowiadają za bezpieczeństwo setek ludzi. Ile
    średnich powinni zarabiać - i kto powinien zarabiać poniżej średniej?

    > MZ, nie wystarczy.

    Jeszcze raz - kto powinien zarabiać mniej niż średnia i iść na
    emneryturę w wieku 67 lat?

    Obecnie policjant pracuje 25 lat (czyli do niecałej pięćdziesiątki) i ma
    60% ostatniej pensji emerytury.Czyli ma wyższy sropień zastapienia niż
    średnia i i 20 lat emerytury gratis - co oznacza, że żeby dokonać
    rzetelnego porównania należy jego wypłatę pomnożyć gdzieś tak razy 2.

    > Co pomogło? Ogólny spadek korupcji, czy ktoś się mocno zabra za tę
    > konkretną grupę?

    Chyba ogólnie, ale tak jakby drogówka była na świeczniku

  • 53. Data: 2019-02-13 11:12:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No dobrze - ale zgodzisz się, że kierowcy autobusów to powinni być
    > wartości ludzie - w końcu odpowiadają za bezpieczeństwo setek ludzi. Ile
    > średnich powinni zarabiać - i kto powinien zarabiać poniżej średniej?

    Uczepiłes się tego "wartościowy" jakby w tym kontekscie oznaczało osobe
    o porządanych walorach społecznych i osobniczych, a tu po prostu znaczy
    przydatność do konkretnego zawodu. Myślę, że spokojnie rozumiesz, że dla
    różnych zawodów jest to różnie. Nie ujmując niczego kierowcom, praca
    policjanta MZ wymaga jednak nieco więcej, niż praca kierowcy, a skoro
    tak to i zarobki powinny być odpowiednie. To taki sam zawód?

    > Jeszcze raz - kto powinien zarabiać mniej niż średnia i iść na
    > emneryturę w wieku 67 lat?

    A pytasz o całość struktury płac z uwzględnieniem faktu, że pewne zawody
    są płatne z budzetu czy o coś bardziej konkretnego?

> [...]
    > średnia i i 20 lat emerytury gratis - co oznacza, że żeby dokonać
    > rzetelnego porównania należy jego wypłatę pomnożyć gdzieś tak razy 2.

    Ale to nie jest do końca równoważne z powodów, o których pisałem. Ale
    ok, to odbiję piłeczkę i zapytam, dlaczego uważasz, że taka a nie inna
    pensja jest właściwą dla policjanta? Co powinno być tego wyznacznikiem?
    Bo dla mnie to zawsze powinno być proporcjonalnie do odpowiedzialności,
    potencjalnej społecznej uzyteczności (budżetówka), ponoszonego ryzyka,
    jakości wykonywanej pracy i paru dalszych.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2019-02-13 13:18:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 12.02.2019 o 23:30, Marcin Debowski pisze:
> [...]

    >niż średnia i i 20 lat emerytury gratis - co oznacza, że żeby dokonać
    >rzetelnego porównania należy jego wypłatę pomnożyć gdzieś tak razy 2.

    Jestes pewien ze tak jest i nie ma tam dodatkowych przelicznikow?

    To jeszcze popatrzmy na to, ze jak jest oficer, to wcale nie musi sie
    do 25 ograniczac, a stopien i stanowisko juz wysokie, to i zarobki
    wysokie.

    A jak oficerem nie zostal, to stanowisko takie sobie i zarobki tez
    takie sobie ...

    >Chyba ogólnie, ale tak jakby drogówka była na świeczniku

    Ogolnie walke z korupcja zaczeto, to chyba glownie "zasluga"
    Kaczynskich, i chyba drogowka poszla na pierwszy ogien.
    Duzo do tego nie trzeba - paru inspektorow po cywilu, co beda przepisy
    lamac.

    Tylko oczywiscie musza miec poczucie misji, zeby sami nie zaczeli brac
    lapowek :-)

    No i drogowka od lat juz sie boi brac lapowki, ale w slad za tym
    musialy niestety pojsc zarobki, bo jesli z policyjnej pensji sie nie
    wyzyje ...

    A w dodatku - skoro mandaty sa niezbyt wysokie, to ile mozna tej
    lapowki dac ?
    To trzeba ich brac duzo, a wtedy ryzyko trafienia rosnie.

    A potem jeszcze sie okaze ze trafia na nieuczciwego klienta - najpierw
    jedzie za szybko, potem ma pretensje ze go zlapali, daje lapowke,
    donosi i jeszcze nagrywa ...

    A zarobki realne chyba zaczely akurat rosnac w calym panstwie, to i
    dla drogowki starczylo.

    J.

  • 55. Data: 2019-02-13 14:27:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A w dodatku - skoro mandaty sa niezbyt wysokie, to ile mozna tej
    > lapowki dac ?
    > To trzeba ich brac duzo, a wtedy ryzyko trafienia rosnie.

    Albo polować na delikwentów dobijających punktami do sufitu. Dziennie
    paru się pewnie spokojnie trafi.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2019-02-13 20:20:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uczepiłes się tego "wartościowy" jakby w tym kontekscie oznaczało osobe
    > o porządanych walorach społecznych i osobniczych, a tu po prostu znaczy
    > przydatność do konkretnego zawodu

    Akurat nie dokładnie to miałem na myśli, ale masz właściwie rację. Jeśli
    chodzi o "twarde" wymagania to są one niewygórowane - test
    sprawnościowy, matura i egzamin z tego co w liceum nazywają "wiedzą o
    społeczeństwie" (to ostatnie zostanie zapewne zmienione w najbliżym
    czasie, bo zawiera pytania o znienanwidzone słowo na k.). Nie ma tu
    niczego, co by uzasadniało jakąś wygórowaną pensję.

    Więc zasadniczo - tak - chodzi tobie (i mi również) o to, żeby to były
    jednostki wartościowe społecznie. Władza i ich przełożeni mają wręcz
    przeciwne poglądy - szeregowy kulsona ma być tylko tak rozgarnięty, żeby
    wykonywać rozkazy. Nadmierne myślenie i moralne dylematy są nie tylko
    zbędne ale i szkodliwe - ma wykonywać rozkazy nie kombinować. Nie ma to
    nic wspólnego z jego pensją.

    > A pytasz o całość struktury płac z uwzględnieniem faktu, że pewne zawody
    > są płatne z budzetu czy o coś bardziej konkretnego?

    Pytam kto ma zarabiać mniej niż średnia i pracować do 67 lat.

    > Ale
    > ok, to odbiję piłeczkę i zapytam, dlaczego uważasz, że taka a nie inna
    > pensja jest właściwą dla policjanta?

    Uważam, że wyższa od mediany (na poziomie 65-75% zarabia mniej), bez
    przywilejów emerytalnych.

    > Co powinno być tego wyznacznikiem?
    > Bo dla mnie to zawsze powinno być proporcjonalnie do odpowiedzialności,

    Jeśli do odpowiedzialności, to powinna być niższa - policjant musi
    potężnie nawywijać, żeby odpowiedzialność karną lub nawet cywilną
    ponieść. Jest znacznie bardziej bezkarny niż obywatel.

    > potencjalnej społecznej uzyteczności (budżetówka), ponoszonego ryzyka,
    > jakości wykonywanej pracy i paru dalszych.

    No to słabo to wypada - wychodzi, że za dużo zarabiają;)

    Shrek

  • 57. Data: 2019-02-13 20:23:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2019 o 13:18, J.F. pisze:

    > Jestes pewien ze tak jest i nie ma tam dodatkowych przelicznikow?

    Tak na oko stoi według ustawy. Oczywiście pensja zależy od gruypy
    zaszeregowania.

> [...]
    > 25 ograniczac, a stopien i stanowisko juz wysokie, to i zarobki wysokie.
    >
    > A jak oficerem nie zostal, to stanowisko takie sobie i zarobki tez takie

    No jak wszędzie gdzie jest możliwość awansu.

    > Ogolnie walke z korupcja zaczeto, to chyba glownie "zasluga"
    > Kaczynskich,  i chyba drogowka poszla na pierwszy ogien.

    Wyjaśnisz z tą zasługą?

    Shrek

  • 58. Data: 2019-02-13 22:43:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 20:23:21 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tak na oko stoi według ustawy. Oczywiście pensja zależy od gruypy
    > zaszeregowania.

    Dla nowych, dawniej bylo lepiej.

    I moze pracowac dluzej, dostajac potem 3% za kazdy dodatkowy rok.

    za 40 lat pracy to bedzie 105%, jesli dobrze licze :-)

    > No jak wszędzie gdzie jest możliwość awansu.

    No ale wlasnie nie bardzo jest.

    > Wyjaśnisz z tą zasługą?

    No chocby CBA zalozone w roku 2006. A nagonka zaczela sie jeszcze
    wczesniej - ale juz za rzadow PiS.

    J.

  • 59. Data: 2019-02-14 04:19:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > czasie, bo zawiera pytania o znienanwidzone słowo na k.). Nie ma tu
    > niczego, co by uzasadniało jakąś wygórowaną pensję.

    To nie są wymagania dla dobrego wykonywania zawodu, a pewne minimum,
    które nalezy spełnić aby w ogóle mieć możliwość ten zawód zdobyć.

> [...]
    > wykonywać rozkazy. Nadmierne myślenie i moralne dylematy są nie tylko
    > zbędne ale i szkodliwe - ma wykonywać rozkazy nie kombinować. Nie ma to

    Opisujesz coś co uwazasz za patologiczny stan faktyczny i wydajesz się
    twierdzić, że nie ma co płacić więcej żeby coś takiego funkcjonowało. Ja
    zaś mówie, że jednym z powodów dla którego wygląda to jak wygląda może
    być to, ze płaci się im niewystarczająco. Im - ludziom, którzy mogliby
    przyjść do zawodu i wykonywac go jak nalezy, nie kulsonom.

    > Pytam kto ma zarabiać mniej niż średnia i pracować do 67 lat.

    Kasjerka w kiosku ruchu z dołączonym węzłem sanitarnym, pracująca na 3/4
    etatu? Pytanie zbyt ogólne.

    > Uważam, że wyższa od mediany (na poziomie 65-75% zarabia mniej), bez
    > przywilejów emerytalnych.

    Może i bym się zgodził.

    > Jeśli do odpowiedzialności, to powinna być niższa - policjant musi
    > potężnie nawywijać, żeby odpowiedzialność karną lub nawet cywilną
    > ponieść. Jest znacznie bardziej bezkarny niż obywatel.

    Ponownie dopasowujesz pensję do pewnego stanu, ktory to stan uwazasz za
    zły.

    > No to słabo to wypada - wychodzi, że za dużo zarabiają;)

    Nie bez tzw. kozery użyłem słowka "potencjalnej" :)

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2019-02-14 06:43:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie są wymagania dla dobrego wykonywania zawodu, a pewne minimum,
    > które nalezy spełnić aby w ogóle mieć możliwość ten zawód zdobyć.

    Czyli wymagania.

> [...]
    > zaś mówie, że jednym z powodów dla którego wygląda to jak wygląda może
    > być to, ze płaci się im niewystarczająco.

    Nie - przyczyną tego nie są niskie płace. Zreszta jak już pisałem -
    wcale nie są one niskie.

    > Kasjerka w kiosku ruchu z dołączonym węzłem sanitarnym, pracująca na 3/4
    > etatu? Pytanie zbyt ogólne.

    A górnik, a kasierka bez węzła? W czym p0olicjat jest taki wyjątkowy -
    dodajmy do tego, że dwie średnie zarabia konstytucyjny minister (albo i
    mniej).

    > Może i bym się zgodził.

    Więc się zgadzasz, tylko chcesz im zabrać emerytury - 66% to 4346
    brutto. Tylko chcesz im zabrać przywileje emerytalne. Kulsony cię nie
    lubią;)

    > Ponownie dopasowujesz pensję do pewnego stanu, ktory to stan uwazasz za
    > zły.

    Fakty są jakie są. I nie wynika to z rzekomo niskiej pensji kulonów.

    > Nie bez tzw. kozery użyłem słowka "potencjalnej" :)

    To niech zarabiają "potencjalnie" dużo;)

    Shrek