  • 71. Data: 2019-02-14 21:16:08
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 18:31:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > W 2004 weszliśmy do unii, w 2005 po raz pierwszy awansowaliśmy w
    > rankingu korupcji (awansować znaczy mniejsza korupcja) w 2006 kaczyńscy
    > zapowiedzieli walkę z korupcją. naprawdę... ?

    http://www.marcinkiewicz.org/expose

    Po pierwsze, przedstawię program naprawy państwa,
    przywrócenia władzy charakteru skutecznej i uczciwej służby - od rządu
    przez sądownictwo, prokuraturę, policję po administrację.
    [...]

    Najistotniejszym elementem programu rządu jest naprawa
    państwa. Polskie państwo jest zepsute w dwojakim sensie. Zepsute na
    podobieństwo mechanizmu, który nie wypełnia należycie funkcji, dla
    których został stworzony. I zepsute moralnie. W takich warunkach
    sprawowanie władzy nie może być skuteczne. Polacy nie mogą darzyć
    instytucji takiego państwa szacunkiem i zaufaniem. Nie mogą tym
    bardziej, ponieważ państwo zepsute i słabe ma zły wpływ na gospodarkę
    i społeczeństwo.
    Korupcja, prócz publicznego zgorszenia, psuje mechanizmy rynku.
    Niska sprawność organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości obniża
    bezpieczeństwo obrotu gospodarczego. U przestępców wywołuje poczucie
    bezkarności, u obywateli poczucie bezbronności i bezradności.

    I to byl listopad 2005

    J.

  • 72. Data: 2019-02-14 21:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 18:01:23 +0100, Shrek napisał(a):

    > To zasadniczo naprawdę nie jest źle jak na polskie warunki i
    > niewygórowane wymagania.

    Ale nie jest tez jakos bardzo swietnie.
    Szczegolnie ze srednia krajowa rosnie.

    Poza tym bedziesz mial 50 lat i gdzie pojdziesz pracowac ?
    Bo z 2100 nie wyzyjesz.

    > A jak ma być?

    Nie wiem. Pisales "na reke", wiec zakladam ze na reke, i emeryturka
    tez bedzie na reke.

    > Pewnie jakieś są - ekwiwalent za mieszkanie itd.

    Te niekoniecznie sie wliczaja w emeryture.

    Mialem na mysli takie płacowe.
    Za bycie komendantem, dzielnicowym, "kierownikiem" warsztatu,
    anty-terrorysta ...

    > Natomiast skoro trend zaczał się w 2005 to nijak nie jest ona zasługą
    > gadania kaczki w 2006.

    Ale czyja - Marcinkiewicza ?

    > Widać nie od gadania spadła.

    J.

  • 73. Data: 2019-02-14 23:04:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 18:11, J.F. pisze:
    > Do zwalczenia lapowkarstwa w drogowce wystarczy sama policja - tzn
    > jeden nowy komendant

    y-hy, baju baju bęndziem w raju:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 74. Data: 2019-02-14 23:30:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 21:31, J.F. pisze:

    > Ale nie jest tez jakos bardzo swietnie.
    > Szczegolnie ze srednia krajowa rosnie.

    Średnia jest z dupy wzięta - licz medianę, wiek emertytalny i stopę
    zastąpienia na emeryturze. I wychodzi, że jednak jak ktoś nie jest
    wiecznie kulsonem po szkółce, to zarabiają bardzo dobrze. Skąd pomysł,
    że kulson ma zarabiać świetnie? Dobrze już nie wystarcza?

    > Nie wiem. Pisales "na reke", wiec zakladam ze na reke, i emeryturka
    > tez bedzie na reke.

    I pensja i emerytura brutto. Więc będzie 60% ostatniej brutto i trochę
    więcej niż 60% nettot (bo od niższej emerytury jest nieco niższy podatek
    - kwota wolna).

    > Ale czyja - Marcinkiewicza ?

    Obstawiam, ze jak większości zmian, które zaczeły się w 2004 to wina łunii;)

    Shrek

  • 75. Data: 2019-02-14 23:32:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 21:16, J.F. pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwo obrotu gospodarczego. U przestępców wywołuje poczucie
    > bezkarności, u obywateli poczucie bezbronności i bezradności.

    I w miesiąc wyrobił wyniki za cały rok? Ponadto - expose to takie puste
    obietnice. Chyba nie wierzysz politykowi?

    Shrek

  • 76. Data: 2019-02-14 23:38:31
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > przywrócenia władzy charakteru skutecznej i uczciwej służby - od rządu
    > przez sądownictwo, prokuraturę, policję po administrację.

    teraz Kaziu M. niechętnie wraca do tamtego epizodu, chętnie za to gromi
    Kaczyńskiego w TVN:))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 77. Data: 2019-02-15 01:44:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli wymagania.

    Minimalne.

    > Nie - przyczyną tego nie są niskie płace. Zreszta jak już pisałem -
    > wcale nie są one niskie.

    To chyba będziemy musieli sie zgodzic, że niekoniecznie musimy się
    zgodzić. To powinno ładnie zakończyć tę dyskusję :)

    > A górnik, a kasierka bez węzła? W czym p0olicjat jest taki wyjątkowy -
    > dodajmy do tego, że dwie średnie zarabia konstytucyjny minister (albo i
    > mniej).

    W zakresie swoich uprawnień i odpowiedzialności. Może np. narobić więcej
    szkody o bardziej dalekosiężnych, i trudniejszych do usunięcia skutkach.
    Taka szkoda, to nie tylko, że może kogoś zastrzelic, ale też np. brak
    zaufania społecznego.

    A co do ministra, to niech zarabia 10x średnią krajową jeśli wykonuje
    swoja robote dobrze. Jak ją wykonuje źle to koszty i tak będą większe.

    > Więc się zgadzasz, tylko chcesz im zabrać emerytury - 66% to 4346
    > brutto. Tylko chcesz im zabrać przywileje emerytalne. Kulsony cię nie
    > lubią;)

    Kwestia tego jak się taki system przemyśli. Jakby przecietna pensja
    policjanta oscylowała w okolicach np. 7k to myślę że nie protestowaliby
    zbyt mocno.

    > To niech zarabiają "potencjalnie" dużo;)

    No właśnie tak zarabniają, co sie MZ przyczynia do kulsonizmu.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2019-02-15 03:33:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    pcji-transparency-international-2018-miejsce-polski

    > Ok, ale jakas metodologia tego badania ?
    >
    > Bo drogowka przestala brac lapowki.
    > Lekarze w szpitalach ... chyba tez.
    >
    > W urzedach ... no coz, byc moze Warunki Zabudowy wymagaja dania w
    > łapę, ale PiS jakby nawet chciał dać, to nikt od nich nie wezmie :-)

    Pierwszy przełom to chyba był z wprowadzeniem prawa penalizujacego
    również dających, bo zdaje się wczesniej tego nie było? Ale z tymi
    lekarzami i drogówka, to zastanawiam się, czy po prostu parę medialnych
    spraw nie pomogło. Pamietam, że był taki okres, gdzie od cholery czytało
    się o sprawach lekarzy, włączając w to dyskusje czy czekolada i koniak
    to już też.

    Tu jest metodologia i więcej danych jak kto ciekawy:
    https://www.transparency.org/cpi2018

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2019-02-15 06:31:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To chyba będziemy musieli sie zgodzic, że niekoniecznie musimy się
    > zgodzić. To powinno ładnie zakończyć tę dyskusję :)

    No chyba tak;)

    > Kwestia tego jak się taki system przemyśli. Jakby przecietna pensja
    > policjanta oscylowała w okolicach np. 7k to myślę że nie protestowaliby
    > zbyt mocno.

    Górnicy zarabiają więcej i protestują. Zresztą jakbyś dał policjantowi
    dwie podwójną medianę, to zaraz miałbyś całą budżetówkę na ulicy - i
    słusznie. Czemu na przykład policjant ma zarabiać więcej niż
    pielegniarka nie mówiąc o lekarzu? Ile w takim razie powinien zarabiać
    sędzia, prokurator, czy specjalista w urzędzie?

    > No właśnie tak zarabniają, co sie MZ przyczynia do kulsonizmu.

    W niczym się nie przyczynia - zarabiają całkiem przyzwoicie, a że idzie
    tam specyficzny typ ludzi z zupełnie innych powodów niż finansowe.
    Myślisz, że jakby robertowi podnieść pensję razy dwa to by nagle
    zmądrzał i się odkulsonił?

    Shrek

  • 80. Data: 2019-02-15 09:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2019 o 01:44, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >niż pielegniarka nie mówiąc o lekarzu? Ile w takim razie powinien
    >zarabiać sędzia, prokurator, czy specjalista w urzędzie?

    Sedzia akurat zarabia dwie srednie krajowe ... i wiecej.
    Prokurator tez.

    Lekarze tez sie 2 srednich domagali, wiec nie moga protestowac, ze
    sedziowie za duzo zarabiaja :-)

    J.