  • 171. Data: 2019-02-18 19:46:23
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.02.2019 o 00:32, Animka pisze:

    > A to są w zasadzie grube, spasione, nieruchawe "byki".

    tacy się podobają animce, wiadomo niezaspokojona magiera:))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 172. Data: 2019-02-19 10:41:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Powinna zarabiac tyle aby ciągnli do niej ludzie wartościowi, aby byle
    > łapówka nie byłą dla stójkowego czy z drogówki pokusa, aby im zależało,
    > aby dobrze robić i stracić roboty. Tak jest? Przy średniej poniżej
    > krajowej jakoś watpię.

    Tak powinni dobrze zarabiać, ale nie powinni miec przywilejów, jakby nie
    było przywilej to ogromny koszt.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 173. Data: 2019-02-19 11:29:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-19, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak powinni dobrze zarabiać, ale nie powinni miec przywilejów, jakby nie
    > było przywilej to ogromny koszt.

    W każdym razie, bardziej chodzi o to aby zarobki motywowały i sprawiały,
    że zawód jest konkurencyjny i przyciąga właściwe osoby. Sama struktura i
    natura dochodów/przywilejów/dodatków, jest niejako drugorzędna.

    Nie można liczyć, że zaoferuje się głównie licencję na mordobicie i się
    potem dziwić, że ma się ponadprzeciętny odsetek osób, które najwyraźniej
    przyciągnęła głownie taka licencja.

    --
    Marcin

  • 174. Data: 2019-02-19 12:22:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-17 o 13:20, J.F. pisze:
> [...]
    olicjantow/164134,Zarobki-policjantow-2018-r.html

    > Ja tam raczej mysle, ze trzeba rodzine utrzymac, kredyt na mieszkanie
    > splacic ... no i pilnowac sie, zeby nie wyp* przed emerytura :-)
    >
    > Ale 3000 to nie tak malo, i jak widac rosnie.
    >
    > Zas emerytura ... te 60% to znow nie tak duzo, wiec trzeba do innej
    > pracy. Ale jakiej, biorac pod uwage posiadane kwalifikacje ?

    obecnie pracujący w wieku 67 lat będa mieli ok 30% ostatniego
    wynagrodzenia, więc i tak jest nieźle, tym bardziej, że często jest to
    więcej, bo otrzymują rózne nagrody wliczane w tą ostatnia pensję....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 175. Data: 2019-02-19 17:55:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > obecnie pracujący w wieku 67 lat będa mieli ok 30% ostatniego
    > wynagrodzenia, więc i tak jest nieźle, tym bardziej, że często jest to
    > więcej, bo otrzymują rózne nagrody wliczane w tą ostatnia pensję....

    Tak jak pisałem - warunki finansowe oferowane przez policję są jak na
    polskie warunki więcej niż dobre.

    Shrek

  • 176. Data: 2019-02-19 18:06:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W każdym razie, bardziej chodzi o to aby zarobki motywowały i sprawiały,
    > że zawód jest konkurencyjny i przyciąga właściwe osoby. Sama struktura i
    > natura dochodów/przywilejów/dodatków, jest niejako drugorzędna.

    Policjanci jak na polskie warunki zarabiają bardzo dobrze. Nie to jest
    powodem kulsoństwa. Jeśli chodzi o ten powód, to warto wspomnieć, że
    samego kulsona wymyślili, pokazywali go na specjalnej konferencji jak
    małpę w cyrku, a następnie umiescili na plakacie rekrutacyjnym... sami
    przełożeni kulsonów.

    > Nie można liczyć, że zaoferuje się głównie licencję na mordobicie i się
    > potem dziwić, że ma się ponadprzeciętny odsetek osób, które najwyraźniej
    > przyciągnęła głownie taka licencja.

    Tych akurat łatwo wyeliminować testami lub na samym początku. Problem w
    tym, że sama instytucji policji preferuje osobiników bez nadmierne
    rozwiniętego procesu wnioskowania, bo taki ma być kulson po prostu
    wykonujący rozkazy (w końcu zdecydowana większość to patrolówka i
    prewencja, od biedy drogówka a nie kryminalni z seriali). I to jest
    powód dlaczego takie osobniki garną się do policji. Inni idą tam raczej
    nie dla idei a z przymusu ekonomicznego, gdy w okresach recesji trudno
    znaleźć normalnie płatną pracę. Jak masz tylko normalny rynek pracy to
    policja narzeka na brak kandydatów, mimo że dobrze płacą. Na dodatek
    musisz się liczyć z tym, że jak układ polityczny się zmieni, to ktoś
    może zacząć cię szarpać o wątpliwe prawnie działania na rzecz obecnych
    władz, a precedens już jest - w razie czego nowi będą bronić nowych
    władz a starym kulsonom sie emerytury potnie pod byle pretekstem.

    Taki jest (niestety smutny) obraz. Nie płace są powodem, że policja jest
    jaka jest.

    Shrek

  • 177. Data: 2019-02-20 01:35:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > samego kulsona wymyślili, pokazywali go na specjalnej konferencji jak
    > małpę w cyrku, a następnie umiescili na plakacie rekrutacyjnym... sami

    Cały ten system działa na zasadzie nasikamy (ang. piss) ci na rękę i
    zrobimy z tego sukces ekologiczny typu szyszko dodatkowo oskarżając PO o
    zaniedbania i brak polityki w zakresie zwalczania suszy.

    > Tych akurat łatwo wyeliminować testami lub na samym początku. Problem w

    ZCW testy na samym początku są. Zresztą to oczywiście wyolbrzymiony
    przykład bo w ciągu ludzi do władzy i potencjalnej bezkarności policja
    ma w końcu tez kupe subtelniejszych atutów.

    > tym, że sama instytucji policji preferuje osobiników bez nadmierne
    > rozwiniętego procesu wnioskowania, bo taki ma być kulson po prostu

    Wierze, że jest to efekt uboczny i ... brak wystarczającej motywacji.

    > nie dla idei a z przymusu ekonomicznego, gdy w okresach recesji trudno
    > znaleźć normalnie płatną pracę. Jak masz tylko normalny rynek pracy to

    No i czy to jest normalne (jeśli istotnie tak jest)? To chyba coś nie
    tak, jeśłi praca w policji ma być traktowana jako deska ratunku dla
    tych, którym się gdzieindziej nie powiodło?

    > policja narzeka na brak kandydatów, mimo że dobrze płacą. Na dodatek

    Nie płaca im dobrze :)

    --
    Marcin

  • 178. Data: 2019-02-20 07:10:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cały ten system działa na zasadzie nasikamy (ang. piss) ci na rękę i
    > zrobimy z tego sukces ekologiczny typu szyszko dodatkowo oskarżając PO o
    > zaniedbania i brak polityki w zakresie zwalczania suszy.

    Przerósł mnie trochę ten tekst;)

    > ZCW testy na samym początku są. Zresztą to oczywiście wyolbrzymiony
    > przykład bo w ciągu ludzi do władzy i potencjalnej bezkarności policja
    > ma w końcu tez kupe subtelniejszych atutów.

    Nie wiem w jaki sposób doszedłeś do tego, że jak będziesz płacił za to
    więcej, to takich jednostek policja nie będzie przyciągać;)

    > Wierze, że jest to efekt uboczny i ... brak wystarczającej motywacji.

    IMHO źle wierzysz. Postaw się na miejscu komendanta - komendant nad nim
    oczekuje statystyki, więc ten każe wyrobić statystykę swoim chłopcą - i
    powiedzmy, że 10 na 12 stwierdza, że nie będą na siłę wlepiać mandatów i
    legitymować ludzi, bo przecież nie o to chodzi. Myślisz, że komendant
    potrzebuje takie nadmiernie myślących? Nie ma mowy - w policji jak w
    wojsku - większość to "szeregowcy", a ci mają wykonywać rozkazy a nie
    filozofować. Co się dzieję, jak policjant zaczyna nadmiernie filozofować
    i pogodzić to ze swoją funkcją kulsona to masz okazję poczytać to na
    grupie.

    > No i czy to jest normalne (jeśli istotnie tak jest)?

    Że ludzie ceniący sobie samodzielne myślenie raczej nie idą do policji,
    wojska i tym podobnych instytucji? Oczywiście, że to normalne.

    > To chyba coś nie
    > tak, jeśłi praca w policji ma być traktowana jako deska ratunku dla
    > tych, którym się gdzieindziej nie powiodło?

    Oczywiście, że lepiej by było inaczej, ale pytanie dla kogo lepiej i czy
    kasa ma z tym jakikolwiek związek - jak widać nie ma, bo powtórzę -
    policjanci na polskie warunki zarabiają bardzo dobrze.

    > Nie płaca im dobrze :)

    Jeszcze raz - płacą im powyżej mediany i z zajebistym pakietem socjalnym.

    Masz tabelkę:

    http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-p
    olicjantow/164134,Zarobki-policjantow-2018-r.html

    mediana w Polsce to 2500 netto. Jeśli chodzi o emertyury dla obecnych
    pracujących będzie to około 30% po 45 latach pracy - policjant ma 60% po
    25 latach. Przy czym ta ostatnia pensja jak nikomu nie podpadniesz jest
    dość często sztucznie windowana.

    Jeśli uważasz, że to źle... Ja uważam, że doskonale. Przypomnę tylko że
    byłeś za mediana +15% bez przywilejów emerytalnych, co oznaczałoby
    obniżkę. Naprawdę policjanci zarabiają dobrze, a biorąc pod uwagę socjal
    to doskonale.

    Shrek