  • 201. Data: 2021-11-02 14:07:43
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 20:20:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podobno w Afganistanie są złoża Litu, a ten jest potrzebny do baterii do
    > samochodów elektrycznych. Ale tylko tak słyszałem.

    No tak mowia, ale widac Biden sie z Chinczykami dogadal i nie chce
    utrudniac :-)

    J.

  • 202. Data: 2021-11-02 14:09:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 19:00:17 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wyjaśnij nam, w imię czego Amerykanie ginęli np. w Iraku czy Afganistanie.

    Za pierwszym razem w Iraku to w imie Kuwejtu i moze troche ropy.

    A potem w imie dwoch wiez ...

    > -----
    sprowadza się na codzień do troski o zaspokajanie
    > przyzwyczaili się w kraju dzieciństwa.

    J.

  • 203. Data: 2021-11-02 14:27:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 13:41:37 +0100, J.F napisał(a):

    > Przed naszym wejsciem do Schengen zapewne - bo Robert pewnie pisze
    > o granicy polsko-slowackiej gdzies w gorach.

    Szczerze wątpię, bo na granicy PL-CS nawet za komuny - kiedy dziennikarze
    byli rzetelni i nie pisali o przekraczaniu uprawnień - takich słupów nie
    było i nadal nie ma.

    > Choc jak ja pamietam odcinek karkonoski ... tam szlak wzdluz granicy
    > prowadzil, troche trudno uniknac przekraczania.

    Była nawet Droga Przyjaźni Polsko-Czechosłowackiej, która wiodła po obu
    stronach granicy, ale elementy antysocjalistyczne zaczęły ją wykorzystywać
    do spotkań i władza ludowa musiała to ukrócić.

    > Szlak niebieski ze Sniezki to calkiem spory kawalek prowadzi po
    > czeskiej stronie. I nikomu to nie przeszkadzalo, moze z wyjatkiem WOP.

    Nawet WOP za najciemniejszej komuny nie przeszkadzało, że szlaki w Tatrach
    idą częściowo po słowackiej stronie.

    https://en.mapy.cz/s/javekegupu
    https://en.mapy.cz/s/hubuzozuja
    https://en.mapy.cz/s/begosasuha

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 204. Data: 2021-11-02 14:45:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 14:27:19 +0100, Olin wrote:

    > Szczerze wątpię, bo na granicy PL-CS nawet za komuny - kiedy dziennikarze
    > byli rzetelni i nie pisali o przekraczaniu uprawnień - takich słupów nie
    > było i nadal nie ma.

    Slupki jak najbardziej sa, moze tylko nie takie wysokie.

    https://goo.gl/maps/zMB428w196p1sowL9

    > Była nawet Droga Przyjaźni Polsko-Czechosłowackiej, która wiodła po obu
    > stronach granicy, ale elementy antysocjalistyczne zaczęły ją wykorzystywać
    > do spotkań i władza ludowa musiała to ukrócić.

    No wiesz - kraj chcemy zamknac, a tu jakies niechronione kawalki?

    > Nawet WOP za najciemniejszej komuny nie przeszkadzało, że szlaki w Tatrach
> [...]

    A jak bylo w 1982 ?

    Na Sniezce to warowal wopista, i "dzien dobry" mowil.
    A jak sie nie odpowiadalo, to przystepowal do wyjasnienien.

    Warowal przy zejsciu ze szczytu na ten niebieski szlak/droge
    przyjazni, czyli na czeska strone.
    Ale co on tam sprawdzal - wydaje sie, ze dalej jest odejscie wgłąb CS,
    moze jakas umowa byla, ze Czechom tam nie wolno bylo.

    J.

  • 205. Data: 2021-11-02 14:45:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Za pierwszym razem w Iraku to w imie Kuwejtu i moze troche ropy.
    >
    > A potem w imie dwoch wiez ...

    Może nie mieszaj tego co "znacznie ułatwiło zaczęcie" z tym co
    przesądziło i trzymało tyle lat.

    Cynizmu szkołą wielką życie jest.

    --
    A. Filip

  • 206. Data: 2021-11-02 14:48:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 12:06, Olin pisze:

    > Ale kiedy panowała ta arkadia? Bo już w 2019 raczej nie:
    > "Wycieczka w rejony granicy polsko-rosyjskiej zakończyła się dla grupy
    > nastolatków karami finansowymi. Dwóch turystów, Polak i Anglik, zrobiło
    > sobie selfie ze słupkiem granicznym. Za pamiątkowe zdjęcie musieli słono
    > zapłacić.

    Skoro dostawali mandaty, to uznano, ze to wykroczenie. Zatem można
    również pouczyć.

    --
    Robert Tomasik

  • 207. Data: 2021-11-02 14:55:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 13:41, J.F pisze:
    > Szlak niebieski ze Sniezki to calkiem spory kawalek prowadzi po
    > czeskiej stronie. I nikomu to nie przeszkadzalo, moze z wyjatkiem
    > WOP.

    Była jakaś umowa chyba, w każdym razie nikt się o łażenie po tych
    szlakach nie czepiał. Wyjątkiem - mi znanym 0 była granica Polska - ZSRR
    w rejonie trójstyku z Czechosłowacją. Wyjście na szlak graniczny
    należało zgłosić w placówce WOP / Straży Granicznej. I za którymś razem
    Strażnik nam powiedział, byśmy nie szli po szlaku granicznym, bo się
    Ukraiński WOP zaktywizował. Nawet była wydeptana już ścieżka jakieś
    50~100 metrów w głąb Polski.

    --
    Robert Tomasik

  • 208. Data: 2021-11-02 15:01:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 12:30, J.F pisze:
    > Nie wiem czego my tam wymagamy do wizy, ale widac nie dajemy.

    Jak gość jest turystycznie w Polsce (nie ważne, jak wjechał), to trochę
    mu ciężko w Niemczech udowodnić, że uciekł przed prześladowaniami. Każdy
    kraj Schengen może taką osobę uznać za niepożądaną, albowiem jej cel
    pobytu jest niezgodny z deklarowanym.

    --
    Robert Tomasik

  • 209. Data: 2021-11-02 15:17:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 14:45:12 +0100, J.F napisał(a):

    > Slupki jak najbardziej sa, moze tylko nie takie wysokie.
    > https://goo.gl/maps/zMB428w196p1sowL9

    No właśnie, są małe więc - w przeciwieństwie do dorodnych slupów
    pomalowanych w pasy - trudno je pomylić z "półfabrykatem wieszaka".

    > A jak bylo w 1982 ?

    We wrześniu 1982 bylem na Pilsku i po dojściu do granicy spotkałem WOP w
    sile dwóch funkcjonariuszy, który wypytał mnie jaką mam mapę, a nawet ją
    obejrzał z surową miną i puścił dalej, ale o wchodzeniu na słowacką stronę
    nie było mowy.

    A tymczasem u nas w 2003 (sic!) takie rzeczy:

    "Piątek, 11 lipca 2003
    Na turystycznym przejściu granicznym na Kopie Biskupiej w górach
    Opawskich stoi wieża, z której można podziwiać panoramę czeskich
    Jeseników. Niestety budynek wznosi się po czeskiej stronie... 18 m za
    granicą. Aby wejść na wieżę, trzeba więc mieć przy sobie paszport.
    Do tej pory polscy turyści swobodnie, bez żadnych formalności, mogli
    wchodzić na wieżę na szczycie Kopy Biskupiej. W tym roku straż
    graniczna wyjątkowo skrupulatnie egzekwuje przepisy."
    https://groups.google.com/g/pl.rec.gory/c/E1ybOsQi3H
    o/m/TW82q4FlMxQJ

    W tym samym wątku:
    "W ubiegłym roku zostałem solidnie postraszony kolegium za przekroczenie
    granicy około 50 m (taktak) od tablicy "turystyczne przejście graniczne" na
    przeł Rozdziela! Pyskówka trwała ok pół godziny, i ciężko było wybrnąć
    (dodam, że nie przy pomocy łapówki). Nawet sowieccy pogranicznicy, którzy
    kiedyś złapali mnie na Opołonku byli bardziej wyrozumiali, nie mówiąc o
    słowackich, którzy pozwalali mi regularnie przekraczać granicę na Rabiej
    Skale celem oglądnięcia odległej od granicy ok 15 m "przepaści" i to z
    grupami młodzieży szkolnej."
    https://groups.google.com/g/pl.rec.gory/c/E1ybOsQi3H
    o/m/AQmQ4Mr0azkJ

    A w 2004:
    "Wlasnie wrocilem z nocnej wyprawy szlakiem granicznym od Stozka do
    Czantorii. Do konca jednak nie doszlismy, bo...
    Zaczaili sie na nas SG i po wylegitymowaniu kazali zejsc najblizsza droga w
    dol. Na prosbe podania podstawy prawnej uslyszelismy tylko, ze szlak jest
    niebezpieczny i on nie bedzie drugi raz wjezdzal skuterem zeby sprawdzic,
    czy doszlismy, czy nie.
    W wyniku prawie polgodzinnej bezowocnej dyskusji z naszym cytowaniem
    przepisow prawnych (zawsze nosze je w plecaku, ale widac na nic sie zdaja)
    o tym, ze pas drogi granicznej, ze tylko wojewoda moze zabronic w
    szczegolnych przypadkach itp. nie doszlismy do niczego."
    https://groups.google.com/g/pl.rec.gory/c/NUPGd0fBOD
    M/m/Bm5oOcY39xQJ

    Jak widać, kulsonienie jest ponadczasowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 210. Data: 2021-11-02 15:23:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 14:48:48 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Skoro dostawali mandaty, to uznano, ze to wykroczenie. Zatem można
    > również pouczyć.

    Czyli ta SG wcale nie taka ludzka i wyrozumiała, bo Polak nawet nie
    przekroczył granicy, a tylko podszedł do naszego słupa, który wszak jest
    oddalony ~15 metrów od granicy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek