  • 71. Data: 2021-05-31 19:23:24
    Temat: Re: Polak katolik
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2021 o 12:26, J.F pisze:

    > Przykazania moze inne, ale wydzwiek podobny.
    > Co moze wynikac z popularyzacji chrzescijanskich systemow przez wieki.

    Albo raczej przykleiło się gówno do okrętu i krzyczy płyniemy;)

    Część przykazań ma wydźwięk dość popularny, ale nie dlatego że wszyscy
    od nich przyjęcli pojęcia "dobra", a raczej na odwrót. Te bardziej
    egzotyczne jakoś się nie rozpowszechniły. Jedno nawet zanikło w samym
    "kosciele";)

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2021-05-31 19:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2021 o 15:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pojedź do Arabii i nie święć, to się przekonasz.

    A arabii sudyjskiej (jeśli to miałeś na myśli) nie byłem, ale w wielu
    krajach z silną kulturą muzułmańską bywałem. Nic nie święciłem:P

    Zresztą - przedpisca mówił że we _wszystkich_ systemach prawnych jest
    taki wymóg. A z tego co się orientuje w samym źródle czyli izraelu
    możesz mieć na to wyjebane i nikt cię za to do pierdla nie zamknie. Więc
    uwaga na nisko latające kwantyfikatory.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-05-31 22:14:20
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-31 o 10:54, Olin pisze:
> [...]
    Obiecanej

> [...]
    > Mojżesz po zejściu z Synaju nie był w stanie opanować swego gniewu,
    > zniszczył trzymane w rękach tablice Dekalogu. Posąg spalił w ogniu, starł
    > go na proszek, wrzucił do wody i nakazał Izraelitom jej wypicie. Zażądał
    > także wyjaśnień od Aarona, który przyznał się do stworzenia cielca.
    > Następnie Mojżesz zebrał synów Lewiego i nakazał im zabicie pozostałych
    > mężczyzn (około trzech tysięcy).
    >
    > Później Bóg wezwał Mojżesza ponownie na górę Synaj, gdzie wykonano raz
    > jeszcze zniszczone przez Mojżesza tablice Dekalogu."

    Wnętrzności mi się przewracają jak to czytam :-(

    --
    animka

  • 74. Data: 2021-06-01 11:59:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 May 2021 15:52:46 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Pojedź do Arabii i nie święć, to się przekonasz.

    Byłem w Maroku, kraju arabskim, i nic nie świętowałem, autochtoni zresztą
    też jakoś tak słabo; w piątek wszystko działa normalnie na czele z handlem.

    Indonezja ma największą liczbą wyznawców islamu na świecie, a było
    podobnie. Byłem w czasie ramadanu i nikt się czepiał, kiedy jadłem loda na
    ulicy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2021-06-05 02:24:52
    Temat: Re: Polak katolik [konkordat Akcji Wyborczej Solidarność + Unii Wolności]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Chodziło bardziej o to żeby owieczki na inną łąkę nie przelazły:P

    Bądźmy pełni wiary, że pierwotnie mogło chodzić o coś innego. Obecnie na
    inną łąkę to też mamona bo to nie są darmowe pastwiska.

    > No właśnie ponoć o to. Przynajmniej tak na lekcjach religii kiedyś
    > tłumaczyli;)

    Mi też, ale teraz poczytałem :)

    > Tak średnio - połowa wojen była o religę i każda armia ma kapelana który
    > tłumaczy dlaczego akurat tamtych wolno zabijać i jest godne i chwalebne:P

    No masz prawo się bronić :)

    > O córce ani synu też nic nie ma. Pszypadeg?

    Ministrantów wtedy jeszcze nie było więc tu też jest luka.

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2021-06-05 02:33:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A arabii sudyjskiej (jeśli to miałeś na myśli) nie byłem, ale w wielu
    > krajach z silną kulturą muzułmańską bywałem. Nic nie święciłem:P

    Bo normalny Muzułmanin jest normalny. A nienormalny nie różni się za
    wiele od naszej katopatologii. Nasranie religijne w rządach krajów
    powoduje nasranie religijne w społeczeństwie, gdzie do głosu dochodzą
    rozmaici nasrańcy i oportuniści (brzmi znajomo?), ale jak kraj jest
    zrównoważony, to czy Muzułmanin, czy Katolik, czy Buddysta, czy ateista,
    bez praktycznej różnicy.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2021-06-05 07:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bądźmy pełni wiary, że pierwotnie mogło chodzić o coś innego.

    No właśnie kiedyś chodziło o to żeby nie przelazły na inne pastwisko.
    Obecnie to o mamonę;)

    > Mi też, ale teraz poczytałem :)

    I co wyczytałeś?

    > No masz prawo się bronić :)

    Jak wszyscy się bronią to kto atakuje?

    > Ministrantów wtedy jeszcze nie było więc tu też jest luka.

    Ogólnie jacyś tacy mało nowocześni:P

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2021-06-06 05:34:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I co wyczytałeś?

    "Drugie przykazanie przestrzega, aby nie powoływać się fałszywie na Pana
    Boga, aby nie nadużywać imienia Bożego. Nadużycie imienia Bożego polega
    na tym, że ktoś powołuje się na Niego, by w ,,Jego imieniu" szkodzić
    życiu i wolności innych."
    https://opoka.org.pl/biblioteka/T/TM/zarys_wiary/boz
    e_nakazy_dziesiec_przykazan.html

    > Jak wszyscy się bronią to kto atakuje?

    Atakują zawsze inowiercy i ateiści.

    > Ogólnie jacyś tacy mało nowocześni:P

    Ba, i czerpią z tego dumę z tego co mi się wydaje.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2021-06-06 05:42:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Boga, aby nie nadużywać imienia Bożego. Nadużycie imienia Bożego polega
    > na tym, że ktoś powołuje się na Niego, by w ,,Jego imieniu" szkodzić

    W sensie wojny religijne, kapelani itp?

    > Atakują zawsze inowiercy i ateiści.

    A jak się tak głupio składa, że obie strony wyznania własciwego?

    > Ba, i czerpią z tego dumę z tego co mi się wydaje.

    A jak tam w starym testamencie z lpg było?

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-06-06 06:11:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sensie wojny religijne, kapelani itp?

    No np.

    > A jak się tak głupio składa, że obie strony wyznania własciwego?

    No to jedna grzeszy śmiertelnie :)

    > A jak tam w starym testamencie z lpg było?

    Nie wspominają, ale konsensus jest, że jakiś zooplankton, ciśnienie i
    temperatura się przyczyniły. Potem destylacja frakcyjna, z ewentualnym
    wcześniejszym krakingiem.

    No dobra, co to jest lpg? lgbt? :)

    --
    Marcin