  • 1. Data: 2021-05-28 13:03:05
    Temat: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    4500 zł. miesięcznie na dziecko.
    Tyle pd Państwa dostaja Domy Dziecka.
    Myślę, że to dla pieniędzy zabierają matkom dzieci zamiast pomóc.
    Kobieta mówiła, że był u nich słaby zasięg internetu i były problemy,
    więc szkola, albo Państwo powinny jakoś im ten internet załatwić, żeby
    dzieci mogły sie normalnie uczyć.
    Coraz gorsza patologia. Nie w rodzinach tylko u urzędników. Hieny!

    https://wroclaw.se.pl/skandal-sad-zabral-matce-dziew
    iecioro-dzieci-przez-zdalne-nauczanie-wideo-aa-PBMm-
    abFN-p4tk.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-05-28 13:15:36
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2021 o 13:03, Animka pisze:
    > 4500 zł. miesięcznie na dziecko.
    > Tyle pd Państwa dostaja Domy Dziecka.

    Domy Dziecka zdaje się nie mają żadnego wpływu na "odbieranie" dzieci.
    Natomiast kwota też wydaje mi się trochę dziwna i jakaś wysoka. Przecież
    taki Dom Dziecka opiekuje się wieloma dziećmi jednocześnie, więc powinno
    być taniej, niż w rodzinie, gdzie jest 1~2 dzieci. Która rodzina ma
    budżet na dzieci 9.000 zł miesięcznie?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-05-28 13:24:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 13:03, Animka pisze:
    > Nie w rodzinach tylko u urzędników.

    Jak to? Największa patologia to jest w rodzinach hetero.
    Opiekuńcze państwo powinno się tym tematem w końcu porządnie zająć ;-)

    PS. Animko masz dzieci?

  • 4. Data: 2021-05-28 13:26:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 13:15, Robert Tomasik pisze:
    Która rodzina ma
    > budżet na dzieci 9.000 zł miesięcznie?

    Ot taki przypadkowo wykopany przez Animkę przykład ;-) na sprawność
    unijnego opiekuńczego państwa.

  • 5. Data: 2021-05-28 13:29:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 May 2021 13:15:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast kwota też wydaje mi się trochę dziwna i jakaś wysoka.

    W sumie mnie też, ale internety podają, że taka jest "cena rynkowa":

    ,,Na na terenie powiatu stalowowolskiego są trzy placówki
    opiekuńczo-wychowawcze, w których mogą przebywać podopieczni z terenu
    powiatu stalowowolskiego, jak również i innych powiatów. Wszystkie mieszczą
    się w Stalowej Woli.

    To Dom Dziecka pn. ,,Ochronka", przy ul. Wałowej, który prowadzi
    Stowarzyszenie Św. Brata Alberta. Jest tam 30 miejsc dla wychowanków.
    Miesięczny koszt utrzymania jednego podopiecznego w 2017 r. wynosi 4 913
    zł.

    Kolejna placówka to Dom Dziecka przy ul. Podleśnej, który prowadzi Powiat
    Stalowowolski. Tu jest miejsce dla 30 wychowanków, miesięczny koszt
    utrzymania na rok 2017 wynosi 5 992 zł.

    Jest jeszcze interwencyjna placówka opiekuńczo-wychowawcza dla dzieci i
    młodzieży przy ul. Ofiar Katynia, którą prowadzi Stowarzyszenie Opieki nad
    Dziećmi ,,Oratorium". Przeznaczona jest dla 8 wychowanków. Tu miesięczny
    koszt utrzymania wynosi 4 322 zł.>>

    https://stw24.pl/ile-kosztuje-utrzymanie-podopieczny
    ch-w-domach-dziecka/

    Zaczynam się dziwić, jak moi starzy dali radę mnie wykarmić i ubrać, a
    przecież nie byli jakoś szczególnie bogaci.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-05-28 14:34:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 13:15:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > taki Dom Dziecka opiekuje się wieloma dziećmi jednocześnie, więc powinno
    > być taniej, niż w rodzinie, gdzie jest 1~2 dzieci. Która rodzina ma

    Robercie, rodzina sobie pensji nie placi.

    Przeciaz sam wiesz, ze to trzeba miec co najmniej 6 opiekunow na
    etacie, z pensjami i ZUS. Kucharke, dyrektorke, intendentke.
    Konserwatora.
    Oczywiscie to na grupe dzieci.

    Odszukaj moze ile kosztuje utrzymanie wieznia, czy internatu szkoly
    policji ...

    J.

  • 7. Data: 2021-05-28 14:44:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2021 13:29:15 +0200, Olin napisał(a):

    > Zaczynam się dziwić, jak moi starzy dali radę mnie wykarmić i ubrać, a
    > przecież nie byli jakoś szczególnie bogaci.

    Mieszkanie mieli komunalne. Pensji za wychowywanie nie brali. Jedzenie
    donosili i przygotowywali darmo. Doraźne naprawy i remonty domu też sami
    robili.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-05-28 15:20:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 28 May 2021 14:44:51 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Mieszkanie mieli komunalne.

    Spółdzielcze.

    > Pensji za wychowywanie nie brali. Jedzenie
    > donosili i przygotowywali darmo.

    A w wakacje wywozili mnie do babki na wieś. Siedziałem tam też od wiosny do
    jesieni zanim zacząłem chodzić do szkoły.
    Trzeba w ramach programu wnuk+ dokwaterować emerytom po bachorze i już nie
    trzeba wydawać na domy dziecka. Za taką kasę wystarczy na 100 pałacyków dla
    Obajtka i 10 lotnisk dla Kuchcińskiego nad Pisią Tuczną w ramach "Polskiego
    Ładu".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-05-28 20:07:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 13:29, Olin pisze:
    > W sumie mnie też, ale internety podają, że taka jest "cena rynkowa":

    Skoro tak...

    to sprzeciw opozycji przeciwko programom pisu skierowanym dla rodzin z
    dziećmi (a nie gejów a nie fundacji a nie etatom na umowie o dzieło...)
    wydaje się być wyjątkowo NIEROZSĄDNY ;-)

    5 tysi to zarabiam ja z żoną i wychowuję jeszcze dziecko

    Nie uważam się za biedaka.

    Dlatego ten rozdźwięk jest tak bulwersujący.

  • 10. Data: 2021-05-28 20:12:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 14:34, J.F pisze:

> [...]
    > Konserwatora.
    > Oczywiscie to na grupe dzieci.
    >
    > Odszukaj moze ile kosztuje utrzymanie wieznia, czy internatu szkoly

    I tu wychodzi ucisk biurokratyczny opiekuńczego państwa

    A dalej uważam że taką kwotę można wydać MĄDRZEJ i lepiej dla
    przyszłości/zdrowia/psychiki dziecka.

    Ale głosowaliście za wejściem do UE to będziecie się jeszcze wiele razy
    dziwić i lamentować jak są wydawane Wasze podatki ;-)