  • 31. Data: 2016-09-29 18:53:43
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > U nas administracja wprowadzila oplate minimalna i maksymalna.
    > Jesli nie nabijesz minimum to i tak zaplacisz minimum.
    Powinien zapłącić karę za oziębianie sąsiada z wyższego piętra.

    > Jesli nabijesz wecej niz maksimum to nie zaplacisz wiecej.
    > W tym drugim przypadku chodzilo szczegolnie o niedocieplone mieszkania na
    > ostatnim pietrze i mieszkania narozne.

    Najbardziej niedogżane są partery i piony pułnocne.
    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 32. Data: 2016-09-29 18:55:19
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo rozumiem?
    > Jesli niedogrzewa to i tak zaplaci minimum, co obnizy rachunek pozostalym,
    > bo to sa ekstra pieniadze.
    >
    > Jesli spoldzielnie mimo podjetej uchwaly nie ocieplila blokow bo nie ma na
    > to jeszcze kasy, dopiero sie zebiera, to musi grzac mocniej.
    > Wiec jesli (z winy spoldzieni) ma dziurawe mieszkanie i musi grzac zdrowo
    > to doplaca spoldzielnia z wypracowanych zyskow.
    >
    > Moim zdaniem rozwiazanie calkiem sprawiedliwe. Bo idealnego nie ma.

    Idealnym jest płacenie od metra i pilnowanie by temperatura wody w
    kaloryferku spełniała normy.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 33. Data: 2016-09-29 18:57:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > To już jest wliczone w cenę mieszkania (jeśli rzeczywiście jest to
    > "fajniejsze").
    Według wspułczesnego prawodastwa KAŻDE mieszkanie musi mieć okna na
    conajmniej 2 strony,
    by możliwe było wietszenie pszez pszeciąg.
    Gożej jak ktoś ma okna i ściany na 3 strony.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 34. Data: 2016-09-29 19:00:07
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > to ze nie rozumiesz algorytmu to nie znaczy, ze jest on wydumany i zly.

    A to ciekawe: jak można zrozumieć coś co nie jest udostępniane?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 35. Data: 2016-09-29 19:11:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Masz na mysli ustawę o VAT?

    -----

  • 36. Data: 2016-09-29 19:17:42
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Podzielniki ciepła są złe ponieważ:
    1. Nie liczą tego co miały mieżyć.
    2. Koszt obsługi (zczytywania, obliczeń) jest duży, więc istotnie zwiększają
    koszty ogżewania.
    3. Są niesprawiedliwe ponieważ zużycie ciepła w mieszkaniu zależy od
    położenia mieszkania, i co roku jest inne.
    Co roku jest inne ponieważ zależy to od pogody (wiatry pułnocne są
    zimniejsze niż zahodnie)
    i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np
    wyprowadzić się na zimę i wcale nie gżać.
    4. Są konflikto.genne .
    5. Dane są utajniane co jest pożywką mafi (można każdemu dać dowolnie wielki
    rahunek).

    Dlatego powinno być płacone od metra jak socjalizmie,
    i jak w socjalizmie powinno być uniemożliwienie zakręcenie kaloryfera do
    zera,
    ponieważ powoduje to niedogżanie lokali obok i wyżej.
    Oczędności będą duże: 1. Na zwolnieniu firmy obsługującej to niemieckie
    kukułcze śmierdzące jajo;
    2. Na zdrowiu: będzie cieplej, mniej zaziębień (i poważne horoby będą
    żadsze), a więc mniej wyda się na leki.
    Pszy leku dla starszej osoby za darmo, państwo jako caość zyska.
    Indywidulnie też się opłaca: koszty domowe 1 osobo-horoby to około 100 zł,
    nie mniej (leki i medyk), a jak coś poważniejszego to i 1000
    x kilka w sezonie. W sumie dużo taniej niż ogżewanie "od metra".
    3. Mieszkania będą mniej zagżybione.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 37. Data: 2016-09-29 19:35:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    bez przesady ;)

    > 1. Nie liczą tego co miały mieżyć.

    Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.
    Najprostszy przyklad 2 jednakowe grzejniki, na jednym nabilo 1000 jednostek, na
    drugim 2000, czyli w sumie 3000, jak znamy cene calego ciepla z prawdziwego miernika
    np. 100PLN, to za pierwszy grzejnik placimy 1/3 *100, za drugi 2/3 * 100.

    > 2. Koszt obsługi (zczytywania, obliczeń) jest duży, więc istotnie zwiększają
    > koszty ogżewania.

    u mnie za zeszly rok 5.81 PLN netto za jeden podzielnik, za 5szt 35.73 brutto, jakies
    4% kosztow ogrzewania, czy bez nich by bylo taniej? Mala szansa, w moim przypadku
    raczej drozej ;)

    > 3. Są niesprawiedliwe ponieważ zużycie ciepła w mieszkaniu zależy od
    > położenia mieszkania, i co roku jest inne.
    > Co roku jest inne ponieważ zależy to od pogody (wiatry pułnocne są
    > zimniejsze niż zahodnie)

    To uwzglednia juz glowny licznik ciepla na caly blok albo klatke...

    > i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np
    > wyprowadzić się na zimę i wcale nie gżać.

    to juz sprawa polityczna ;) przy prawdziwym grzejniku tez by nie placil

    > 4. Są konflikto.genne .

    jak kazdy sposob rozliczania

    > 5. Dane są utajniane co jest pożywką mafi (można każdemu dać dowolnie wielki
    > rahunek).

    Bez jaj, ja co rok dostaje rozliczenie, m.in. suma kosztow za ogrzanie calego bloku,
    ilosc jednostek w sumie, odczytane u mnie...

    > Dlatego powinno być płacone od metra jak socjalizmie,

    wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)

    > i jak w socjalizmie powinno być uniemożliwienie zakręcenie kaloryfera do
    > zera,

    hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz nie
    dzialajace zawory otwarte na full

    > ponieważ powoduje to niedogżanie lokali obok i wyżej.
    > Oczędności będą duże: 1. Na zwolnieniu firmy obsługującej to niemieckie
    > kukułcze śmierdzące jajo;

    ale w zamian raczej wzrosnie zuzycie ciepla (ni kazdy bedzie chcial oszczedzac)

    > 2. Na zdrowiu: będzie cieplej, mniej zaziębień (i poważne horoby będą
    > żadsze), a więc mniej wyda się na leki.

    istnieje teorie mowiace, ze zwiekszona podatnosc na przeziebienia wynika m.inn. ze
    zbyt wysokiej temp. w mieszkaniach ;) ja przy 19-20 nie choruje ;)

    > 3. Mieszkania będą mniej zagżybione.

    to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

    WS

  • 38. Data: 2016-09-29 19:46:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 22:45, Animka pisze:
    > http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

> [...]
    > byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5 godzin
    > pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy
    > automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki zdażyły
    > przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na jednym
    > kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na trzecim
    > 64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane są zdalnie,
    > więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.
    > Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli kierownikiem.

    Bo podzielniki w polskich warunkach z natury rzeczy są niesprawiedliwe i
    służą tylko nabijaniu kabzy znajomym królika. I piszę to ja który od
    kilku lat dostawał kilkaset zwrotu rocznie za niegrzanie bo mam
    mieszkanie od południowej strony na 6 piętrze (całkiem zakręcone
    kaloryfery przez cały rok). W tym samym czasie mieszkania od zachodu i
    na górze miały dopłaty.
    Podzielniki może i sprawdzały się w niemieckich wieżowcach ze
    specjalnymi kanałami grzewczymi.
    Teraz mamy zdjęte i dobrze mi z tym chociaż drożej.

  • 39. Data: 2016-09-29 19:52:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 15:50, witek pisze:
> [...]
    > W tym drugim przypadku chodzilo szczegolnie o niedocieplone mieszkania
    > na ostatnim pietrze i mieszkania narozne.

    O widzisz i to jest złoty środek na te podzielniki :-)

  • 40. Data: 2016-09-29 19:53:51
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.

    NIe pozwala. Dla licznika ciepło od sąsiada i ciepło z piecyka elektrycznego
    to to samo.
    Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam
    cieplej.

    _____________

    >u mnie za zeszly rok 5.81 PLN netto za jeden podzielnik, za 5szt 35.73
    >brutto, jakies 4% kosztow ogrzewania, czy bez nich by bylo taniej? Mala
    BYło by taniej o 35, 73zł.

    ____________

    >To uwzglednia juz glowny licznik ciepla na caly blok albo klatke...

    Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.
    _ _ _ _ _
    > i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np

    >to juz sprawa polityczna ;) przy prawdziwym grzejniku tez by nie placil

    Płacił by od metra. Więc płacił. Zmniejsza to ilość mieszkań nieużywanyh,
    czyli zwiększa poziom życia społeczeństwa.

    ____________
    >jak kazdy sposob rozliczania.

    W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę.
    W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i
    temperaturę i tak zostaje.
    __________

    >Bez jaj, ja co rok dostaje rozliczenie, m.in. suma kosztow za ogrzanie
    >calego bloku, ilosc jednostek w sumie, odczytane u mnie...
    I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla kaego
    podzielnika?
    Na pewno nie.
    __________

    >wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)
    NIe jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia
    innym.
    Nie gżejąc utrudnia.

    >hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz
    >nie dzialajace zawory otwarte na full

    A ile masz lat? Na prawdę pamiętasz socjalizm? Raczej nie.
    Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
    Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm.

    > ale w zamian raczej wzrosnie zuzycie ciepla (ni kazdy bedzie chcial
    > oszczedzac)
    śladowo

    >istnieje teorie mowiace, ze zwiekszona podatnosc na przeziebienia wynika
    >m.inn.
    >ze zbyt wysokiej temp. w mieszkaniach ;) ja przy 19-20 nie choruje ;)
    Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.
    Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.
    To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
    Na pewno znane już gdy studiowałam.
    Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

    >to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

    od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)