  • 21. Data: 2016-09-29 16:20:41
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 15:50, witek pisze:

    > Uwazasz, ze cieplo od sasiada nalezy ci sie za darmo?
    >
    > U nas administracja wprowadzila oplate minimalna i maksymalna.
    > Jesli nie nabijesz minimum to i tak zaplacisz minimum.
    > Jesli nabijesz wecej niz maksimum to nie zaplacisz wiecej.
    > W tym drugim przypadku chodzilo szczegolnie o niedocieplone mieszkania
    > na ostatnim pietrze i mieszkania narozne.

    A w zasadzie czemu jeśli ktoś ma mieszkanie narożne, to mu sąsiędzi do
    ogrzewania powinni dopłacać?

    Shrek

  • 22. Data: 2016-09-29 16:39:45
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/29/2016 9:20 AM, Shrek wrote:

    > A w zasadzie czemu jeśli ktoś ma mieszkanie narożne, to mu sąsiędzi do
    > ogrzewania powinni dopłacać?

    Nie bardzo rozumiem?
    Jesli niedogrzewa to i tak zaplaci minimum, co obnizy rachunek
    pozostalym, bo to sa ekstra pieniadze.

    Jesli spoldzielnie mimo podjetej uchwaly nie ocieplila blokow bo nie ma
    na to jeszcze kasy, dopiero sie zebiera, to musi grzac mocniej.
    Wiec jesli (z winy spoldzieni) ma dziurawe mieszkanie i musi grzac
    zdrowo to doplaca spoldzielnia z wypracowanych zyskow.

    Moim zdaniem rozwiazanie calkiem sprawiedliwe. Bo idealnego nie ma.

  • 23. Data: 2016-09-29 16:58:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 16:20, Shrek pisze:

    > A w zasadzie czemu jeśli ktoś ma mieszkanie narożne, to mu sąsiędzi do
    > ogrzewania powinni dopłacać?

    Bo korzystają na tym, że to nie z ich mieszkania ciepło ucieka przez mury.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-09-29 17:37:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 16:58, Liwiusz pisze:

    > Bo korzystają na tym, że to nie z ich mieszkania ciepło ucieka przez
    mury.

    Za to ci narożni, korzystają bo fajniej mieć okna na dwóch ścianach;)

    Shrek

  • 25. Data: 2016-09-29 17:48:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 17:37, Shrek pisze:

    > mury.
    >
    > Za to ci narożni, korzystają bo fajniej mieć okna na dwóch ścianach;)

    To już jest wliczone w cenę mieszkania (jeśli rzeczywiście jest to
    "fajniejsze").

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-09-29 18:31:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 29, 2016 at 11:59:03 AM UTC+2, Wiesiaczek wrote:

    > A jak jest nie "w komunie"?

    w tym miejscu "komuna" dotyczyla bloku, wspolne koszty sprzatania, remontow,
    czesciowo ogrzewania...

    > P.S. Zawijaj wiersze bo nie idzie czyt

    sorry, tak wysylaja google :(

    BTW na ten sezon zamontowali mi takie same podzielniki elektroniczne,
    ciekawe jaki bedzie wynik, bo jesli nie bedzie prawdziwej zimy, to pokaza zero ;)
    Po prostu nie cierpie temp. powyzej 20 i w zimie mam wszystkie grzejniki zakrecone +
    rozszczelnione 2 okna, jak zamykam je na weekendy, to wracajac jest 22-23 i musze
    chlodzic wietrzeniem... Grzeja sasiedzi + (chyba wiecej) 4 piony z rurkami + piaty
    lazienkowy - rury ~setki jako grzejniki, niezakrecalne i nie opodzielnikowane, bo
    sensu nie ma...

    WS

  • 27. Data: 2016-09-29 18:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepl
    a/podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-o
    grzewania-e-itn-30-5
    >Dziwne te liczniki na kaloryferach bo nabijają ciepło nie tylko z
    >kaloryfera, ale i z tego co kaloryfer nagrzał-czyli mieszkanie. A
    >miało

    W jakim sensie ?

    >byc tak pieknie. Miały nabijać ciepło tylko z kaloryfera. Przez 5
    >godzin

    Chyba nie mialy.
    To ma byc tani, zgrubny miernik ciepla.
    Porzadny miernik ciepla jest niestety drogi.

    >pierwszego odkręcenia kaloryfera (ledwo ciepły, bo jest w piwnicy
    >automatyka pogodowa) natłukł 13 jednostek. Przez 3 dni liczniki
    >zdażyły przez parę godzin (ok.5) na noc już natłuc 20 jednostek na
    >jednym kaloryferze (1 raz włączony był), na drugim 40 jednostek, a na
    >trzecim 64 jednostek. Coś mi tu śmierdzi oszustwem, Dane przesyłane
    >są zdalnie,

    Byc moze.
    Ale to byc musiala porownac z sasiadami, albo poswiecic troche czasu
    na przemierzenie.
    Po czym i tak wyniki bylyby niewiazace ... choc lepiej protestowac na
    poczatku sezonu, niz na koncu :-)

    >więc i zdalnie mogą być zmanipulowane.

    A niekoniecznie. Przeczytaj, na ile lacznosc jest dwukierunkowa.

    >Nowa firma wygrała/dostała przetarg z Administracją, czyli
    >kierownikiem.

    A kto ustala tego kierownika ?

    J.

  • 28. Data: 2016-09-29 18:47:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-09-29 10:23, WS pisze:

    >1) koszt montażu + koszt przeliczeń wg wydumanego algorytmu
    >niepotrzebnie powiększa rachunek

    Sprawdzic/spytac jakie to koszty.

    No coz, ambitne podzielniki nie sa za darmo, ale te maja chyba
    starczyc na kilka lat.

    >2) nie jest prawdą, że nie opłaca się oszczędzac ciepła.
    >Teoretycznie, po zainstalowaniu podzielników w bloku spada zużycie,
    >ale jak się okazało, np w bloku w którym mieszkam, podobnie spadło,
    >po wymianie tylko zaworów, a odpadają dodatkowe koszty z obsługą i
    >instalacja podzielników.

    Ale ciagle bedziesz mial takich, ktorzy okno otworza, jak im jest za
    goraco.

    >3) podzielniki liczą głupoty, na podstawie których i wydumanych
    >algorytmów ktoś coś wylicza, co ma się nijak do rzeczywistości, to
    >już opłata z metra jest sprawiedliwsza i nastręcza mniej problemów.

    Patrz wyzej.
    Cos tam licza, dawne cieczowe nawet chyba z sensem, nowe elektroniczne
    ... ogolnie tez z sensem, tylko jesli jakis liczy bez sensu, to
    mozliwosci reklamacji nie ma ...

    No i w sumie w miare sprawieldliwie, ze polowe ciepla sie rozlicza w/g
    podzielnika, a polowe w/g sprawiedliwej rownosci.

    >dlatego uważam, namawianie ludzi do zakładania podzielników jako
    >zwykłe naciąganie. Wystarczy wymienić zawory, nikt nie lubi jak mu
    >jest za ciepło, ale starych zaworów często nie dało się zakręcić,
    >ponieważ w większości są popsute.

    Sa jeszcze zawory termostatyczne, ale kiepsko dzialaja.
    Porzadny termostat tez troche kosztuje.

    J.

  • 29. Data: 2016-09-29 18:47:44
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Jednak manipulacja nie jest na danych, tylko na samych podzielnikach,
    >które mierzą co i jak chcą.
    A skąd ta pewność?

  • 30. Data: 2016-09-29 18:51:30
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Z instrukcji:
    > "Podzielnik rozpoczyna naliczanie jednostek, gdy temperatura czujnika
    > wykonującego pomiar na grzejniku jest większa lub równa 23°C, a
    > różnica pomiędzy temperaturą powierzchni grzejnika a temperaturą
    > pomieszczenia jest większa lub równa 5°C."
    >
    > Czyli jak ktoś ma 22°C w mieszkaniu, bo jest ogrzewany przez sąsiadów to
    > licznik mu nic nie nabije.
    > W sumie jeśli nawet w pokoju jest dzięki sąsiadom 28°C, to zakręcony
    > kaloryfer też tyle powinien mieć i jednostki się nie naliczą.

    Bzdura, w znanym mi mieszkaniu wiele lat było około 20 st C, a liczniki
    wciąż "nabijały",
    oczywiście właściciela mieszkania w butelkę.