  • 81. Data: 2016-09-30 11:44:39
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nsl067$u12$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 29.09.2016 o 22:19, qwerty pisze:

    >Nie wiem czy w prawie budowlanym (raczej w warunkach technicznych
    >jakim muszą odpowiadać budynki i tak dalej), ale rzeczywiście gdzieś
    >jest (był 10 lat temu?) wymóg, że mieszkania trzypokojowe tak mają
    >mieć. Aż tak się tym nie interesowałem.

    Trzypokojowe byc moze, ale co z jednopokojowymi ?

    Wrecz bym powiedzial, ze nagminne sa mieszkania jednostronne.

    J.

  • 82. Data: 2016-09-30 11:45:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-30 o 11:29, szerszen pisze:

    > Z jaką instruckją? ;)

    Np taką:
    http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Podziel
    nik_kosztow_ogrzewania/i-pl-021-2016-e-itn-30-51-30-
    6.pdf
    http://tinyurl.com/hylxnhc

    Gdzie napisano, że naliczanie następuje po przekroczeniu 23* przez
    temperaturę grzejnika. Jeśli masz kaloryfer zimny, a podzielnik nalicza
    to trzeba reklamować wadliwe działanie.

    > Chodzi o efekt końcowy, a efekt jest taki, że przez 20 lat w sezonie grzewczym
    miałeś albo nieduży zwrot, albo niedużą dopłatę, po założeniu podzielników masz
    zawsze dopłatę, zawsze dużą, wspomniane przeze mnie okolice 1000 zeta ze mieszkanie
    około 50m2.

    Ze wszystkim tak jest, że namawiają nas do oszczędzania, natomiast
    dostawcy tego dobra chcą wciąż zwiększać przychody. Dlatego woda, prąd,
    itp itd wciąż drożeją. Im bardziej będziemy oszczędzać, tym szybciej
    będzie drożeć.

    Kiedyś za wodę płaciło się grosze ryczałtem, a na każdej ulicy stała
    studzienka, z bloków wystawały ciągle cieknące kraniki do podlewania
    ogródków. Podobnie było z ogrzewaniem. Mnóstwo ciepła się marnowało do
    momentu założenia podzielników. Ale wtedy dostawca zaczął mniej
    sprzedawać więc podniósł cenę. Może, bo jest monopolistą.

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2016-09-30 11:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    >temperaturę grzejnika. Jeśli masz kaloryfer zimny, a podzielnik
    >nalicza to trzeba reklamować wadliwe działanie.

    No dobrze, to sprawdzisz, i moze bedzie podstawa do reklamacji.

    Ale dalej mamy
    "Jednostki pokazywane na wyświetlaczu LCD są jednostkami
    bezwymiarowymi nie związanymi z żadnymi wielkościami fizycznymi. "

    Grzejnik grzeje, cos liczy - jak sprawdzic czy dobrze ?

    Dalej - powinna byc jakos uwzgledniona wielkosc grzejnika - dawniej
    mozna bylo policzyc zeberka, a dzis ?

> [...]
    >dostawcy tego dobra chcą wciąż zwiększać przychody. Dlatego woda,
    >prąd, itp itd wciąż drożeją. Im bardziej będziemy oszczędzać, tym

    To jedno, ale tez - moga miec mniejsze koszta.

> [...]
    >do momentu założenia podzielników. Ale wtedy dostawca zaczął mniej
    >sprzedawać więc podniósł cenę. Może, bo jest monopolistą.

    No, ogrzewac mozna na rozne sposoby.
    Zawsze mozna sie tez obrazic, zakrecic kaloryfery i cieplej ubrac.

    J.

  • 84. Data: 2016-09-30 11:59:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-30 o 11:31, J.F. pisze:

    > Nie dotarlo jak widze.
    >
    > A od kogo zalezy prezes ?

    To już są układy starsze ode mnie :)

    Walne zgromadzenia zwykle wyglądają w ten sposób: jak prezes chce coś
    przegłosować, np sprzedaż parkingu pod jakąś budowę na jednym końcu
    osiedla, to na zebraniu jest duża grupa "jego ludzi" z drugiego końca
    osiedla, która głosuje jak prezes każe. Mimo, iż temat w zasadzie ich
    nie dotyczy.
    Jak ktoś ma jakieś sprzeciwy to się go ośmiesza, wygwizduje, zakrzykuje itp

    Kopanie się z koniem daje większą satysfakcję niż walka z prezesem na
    walnym zgromadzeniu.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2016-09-30 12:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >nie dotyczy.
    >Jak ktoś ma jakieś sprzeciwy to się go ośmiesza, wygwizduje,

    Ja tam slyszalem i o drastyczniejszych srodkach ... no coz, tu o duze
    pieniadze chodzi :-)

    >Kopanie się z koniem daje większą satysfakcję niż walka z prezesem na
    >walnym zgromadzeniu.

    Moze trzeba bylo zmobilizowac tych, co tam parkowali.

    Tak czy inaczej - widac, jakie rodacy maja pojecie o demokracji.

    J.

  • 86. Data: 2016-09-30 12:11:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-30 o 11:54, J.F. pisze:
> [...]
    > nie związanymi z żadnymi wielkościami fizycznymi. "
    >
    > Grzejnik grzeje, cos liczy - jak sprawdzic czy dobrze ?

    Skoro jest temperatura < 23* a on liczy, to znaczy, że źle działa.
    Odnosiłem się do postu, w którym się ktoś skarżył, że przy zimnym
    kaloryferze nabija. W przypadku podzielników wiele więcej nie da się
    sprawdzić. Można np porównywać wskazania między pokojami, ale to co
    najwyżej będą poszlaki, a nie dowody.

    > Dalej - powinna byc jakos uwzgledniona wielkosc grzejnika - dawniej
    > mozna bylo policzyc zeberka, a dzis ?

    Chyba każdy grzejnik ma jakąś moc znamionową? Administrator określa
    warunki wymiany grzejnika, ale pewnie da się go na tym oszukać.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2016-09-30 12:52:04
    Od: m <m...@g...com>

    On 30.09.2016 12:09, J.F. wrote:
> [...]
    > Moze trzeba bylo zmobilizowac tych, co tam parkowali.
    >
    > Tak czy inaczej - widac, jakie rodacy maja pojecie o demokracji.

    BD&DT

    Problem w tym że w skali dużej spółdzielni mieszkaniowej, to prezes jest
    pełną gębą politykiem, prowadzącym pełną gębą kampanię na rzecz lub na
    pohybel i rozgrywającym zwykłych szarych ludzi jak chce.

    Żeby mu podskoczyć, trzeba zawiesić na kołek swoją aktywność zawodową i
    zająć się pełną gębą polityką, zbierać poparcie, liczyć szable,
    mobilizywać, wzywać, prowadzić kampanię na pohybel lub na rzecz.
    Prezesowi za to płacą, jego przeciwnicy muszą robić to po godzinach.

    Czasem jest po prostu taniej pozwolić się prezesowi szarogęsić na swoich
    włościach niż zaczynać z nim nierówną grę ;).

    p. m.

  • 88. Data: 2016-09-30 13:30:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >kaloryferze nabija. W przypadku podzielników wiele więcej nie da się
    >sprawdzić. Można np porównywać wskazania między pokojami, ale to co

    No wlasnie - dwa pokoje, grzejniki ustawione tak samo (zawor
    termostatyczny), a roznica zliczen duza.
    I gdzie reklamowac ?

    >Chyba każdy grzejnik ma jakąś moc znamionową? Administrator określa
    >warunki wymiany grzejnika, ale pewnie da się go na tym oszukać.

    Pytanie, czy zostalo to wprowadzone do systemu rozliczeniowego.
    Bo inaczej - jak podzielic zuzycie ciepla tylko na podstawie
    temperatury grzejnika ?

    J.

  • 89. Data: 2016-09-30 13:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    On 30.09.2016 12:09, J.F. wrote:

> [...]
    >na
    >pohybel i rozgrywającym zwykłych szarych ludzi jak chce.

    No nie wiem - z moich doswiadczen wynika, ze raczej ma swoja niewielka
    grupe poparcia, a reszta spoldzielcow to najlepiej, zeby o nim w ogole
    zapomniala.
    I nie przyszla na walne zgromadzenie. Wtedy grupa poparcia wystarczy.

> [...]
    >mobilizywać, wzywać, prowadzić kampanię na pohybel lub na rzecz.
    >Prezesowi za to płacą, jego przeciwnicy muszą robić to po godzinach.

    Ale znow tak wiele wysilku nie trzeba - trzeba zmobilizowac sasiadow,
    aby na walne przyszli.
    No i dobrze jest dac im jakis powod - najlepiej wysokosc czynszu :-)

    >Czasem jest po prostu taniej pozwolić się prezesowi szarogęsić na
    >swoich
    >włościach niż zaczynać z nim nierówną grę ;).

    I tak wlasnie wyglada demokracja na najnizszym szczeblu :-)

    J.

  • 90. Data: 2016-09-30 13:41:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...

> [...]

    >Sugerujesz że przez 20 lat spółdzielnia jechała non stop na stracie i
    >dopłacała ciężkie pieniądze do ogrzewania?

    No nie - jak piszesz, byly rozliczenia, byly zwroty.

    >Ale zaraz, spółdzielnia to spółdzielcy ma kasę z tego co jej wpłacą,
    >a podwyżek czynszu z tego powodu nie było, obniżek po założeniu
    >podzielników też nie, >więc coś tu śmierdzi.

    a) sprawdzic ceny ciepla - czy nie podrozaly od poprzedniego roku,
    b) sprawdzic czynsz - czy nie bylo obnizki zaliczki na cieplo,
    c) pogadac z sasiadami ... moze jednak grzales najbardziej w calym
    bloku
    d) spytac spoldzielnie o szczegoly zbiorczego rozliczenia - o ile sama
    nie wysle,
    e) spytac ile kosztuje obsluga przez ten system rozliczania.

    J.