  • 101. Data: 2016-09-30 19:05:44
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-30 o 08:33, WS pisze:
    > Nie do tego sluza, a na otwieranie drzwi lazienki to bym nie wpadl ;)
    >
    > Jesli faktycznie jestes cieplolubna i masz prawie najwyzsze rachunki w bloku za CO,
    to poczytaj regulamin...
    > Sasiad powywalal podzielniki (kilka lat temu to bylo) i wtedy wg naszego regulaminu
    liczyli mu srednia z bloku, a grzal na full (male dziecko itp).

    > WS
    To jaka kwotę mniej więcej musiał płacić?

    --
    animka

  • 102. Data: 2016-09-30 19:23:26
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >zalezy, ten elektroniczny nie powinien nic zliczac - ......
    Napisał ci ktoś obok , że tak jest w praktyce.

    >a dodatkowo dogrzewanie pradem przy posiadaniu CO jest bez sensu .
    NIe jest bez sensu.
    W zeszłym roku na wstepie tak gżali, że temperatura bez dogżewania była
    poniżej 20, pszy ustawieniu kaloryfera by gżał na ful.
    Wtedy musisz się dogżać, albo zahorujesz.
    A 2 lata temu tak było całą zimę.

    Ale z punktu społecznego oczywiście, że gżanie elektryczne jest droższe i
    niebezpieczne.

    ________

    > BYło by taniej o 35, 73zł.
    >Taniej o tyle, ale o ile wiecej pojdzie na grzanie? Na 100% czesc ludzi
    >przestana sie zastanawiac, czy nie przykrecic temp...

    Człowiek powinien się zastanawiać, czy pszykręcić ogżewanie, gdy mu jest
    gorąco, a nie gdy brakuej do pierwszego,
    lub gdy zbiera na internet generacji 10G!.
    Piszę o społeczeństwie idealnym.

    > ____________

    > Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.

    >e... przeciez to proste jak drut
    >kazdy blok/klatka czy kilka blokow podpietych jest do wspolnego licznika
    >ciepla, ktory wskazuje prawdziwa wartosc pobranego ciepla, za ktora sie
    >sumaryczne zyzycie jest nizsze.
    >Podzielniki tylko pozwalaja podzielic ta sume na poszczegolne
    >grzejniki/mieszkania. Sumarycznie placi sie tyle, ile wskazuje ten licznik
    >i nie ma tu >zadnej magii (+ koszty podzielnikow).

    Jesteś bezczelny. Jeśli nie weźmiesz położenia lokalu pod uwagę, czyli jeśli
    nie ma wspułczynnika, to lokale wewnętszne nie zapłacą za ogżewanie nic, a
    zewnętszne ogżeją w praktyce cały blok. A z założenia istnienia wspulnoty,
    (lub spułdzielni) ogżewanie jak inne koszty mają być płacone tak samo. Tak
    więc opierając się tylko na podzielniku koszty nie będą rozłożone tak samo,
    a będą pszybliżać zużycie ciepła .
    One nawet nie ocenią temperatury. Takie podejście nie jest zgodne z prawem.

    Można by pszyjąć, i takie były założenia teoretyczne, że ten kto ma cieplej
    w domu płaci więcej.
    Ale to jest spszeczne z naturą , ktura jest zmienną,
    i jednej zimy będzie cieplej w pionie zahodnim, a w innym roku w pułnocnym.
    To zależy od wiatru. To jest w praktyce niepoliczalne.

    > _ _ _ _ _

    >Jesli oplata jest od metra to tak, ale wtedy bedzie narzekal, ze grzejniki
    >zakrecone, a placi tyle samo, co sasiad ktory grzeje na full... nie ma tu
    Jeśli ktoś nie mieszka, powinien też płacić, bo takie są koszty utszymania
    mieszkania.
    NIe powinien też mieć możliwości zakręceni ogżewania by nie być uciążliwym
    dla sąsiada.

> [...]
    >
    > W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę.
    > W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i
    > temperaturę i tak zostaje.
    > __________

    > I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla
    > kaego
    > podzielnika?
    > Na pewno nie.
    > __________

    > wartosc tego wsp. nie ma zadnego znaczenia, wazne tylko jest, zeby bylo
    > proporcjonalnie - czyli np. 2x wiecej sie pobralo, to wskazuje 2x wiecej

    Ma zanczenie.
    Dzielenie ogżewania według złużycia samego ciepła jest niezgodne z prawem.
    Dzieli się ogżewanie w miarę ruwno. Uznano, że ruwno nie oznacza "od dżwi"
    (od sztuki mieszkania) tylko:
    w socjalizmie "od metra", a w kapitalizmie "od temperatury".
    Można by jeszcze wymyślić "od lokatora", ale tego na razie nie stosuje żaden
    system.

    > NIe jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia
    > innym.
    > Nie gżejąc utrudnia.

    > w czym utrudnia? obecnie budowane mieszkania maja obowiazkowo prawdziwe
    > liczniki i jak ktos chce miec cieplo to jego problem, niech sobie >grzeje
    > ;) a jesli kupil np. mieszkanie na samej gorze, narozne... to jego
    > problem... ma wyzsze koszty ogrzewania (byc moze z tego powodu bylo >
    >tansze?)
    Projektant , projektując ma jakieś założenia, by blok spełniał potem warunki
    prawa (rozpożądzenia ) określające temperaturę w mieszakaniu.
    Jeśli sąsiad z dołu lub z boku nie gżeje, to nawet jak nastawisz kaloryfer
    na ful, nie ma możliwości ogżać mieszakania do minimalnej wymaganej prawem
    temperatury, bo wszystkie ściany zimne, a kaloryfer ma jakąć konkretną
    wydajność, kturej nie pszeskoczysz, jest za mała.
    Tak więc osiągnięcie temperatury minimalnej w lokalu nie jest problemem
    lokatora, a wspulnoty.

    Prawda.

    > śladowo

    > majac noworodka mozna dogrzac, ale to raczej chwilowe jest ;)
    Śmiertelność noworodkuw zależy pszede wszystkim od zdrowia matki, kturej
    niedożewano,
    a nie tylko od temperatury po porodzie,
    i jest zwykle wykładnikiem zdrowia społeczeństwa.

    > To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
    > Na pewno znane już gdy studiowałam.
    > Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

    http://polki.pl/zdrowie/choroby,optymalna-temperatur
    a-w-domu-jaka-temperatura-jest-najlepsza-dla-zdrowia
    ,10026454,artykul.html

    Nawet nie wejdę w linka, pewnie propaganda kapitalizmu.
    Prawo ma być pszestszegane a to wymaga swobodnej regulacji do zdaje się 25
    st C.

    >im cieplej tym wiecej pary wodnej ;)

    To jakąś nową fizykę wymyślasz.
    Wszyscy wiedzą, że by było suszej należy gżać.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 103. Data: 2016-09-30 19:31:39
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Gdzie jest to w prawie budowlanym?
    Gdziesw tym podstawowym rozpożądzeniu określającym temperatury w pokoju ,
    łazience itp,
    określajacym też odlegość ławek od okien i procent zieleni i miejsca
    parkingowe.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 104. Data: 2016-09-30 19:33:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Z obserwacji.
    A oglądałeś te dane?
    Ja nie, mi nie dali w spułdzielni, mimo, że po nie poszłam i mam do tego
    prawo.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 105. Data: 2016-09-30 21:41:54
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/29/2016 11:55 AM, Stokrotka wrote:

    > Idealnym jest płacenie od metra i pilnowanie by temperatura wody w
    > kaloryferku spełniała normy.

    ah, jak mam duze mieszkanie i grzeje sobie grzejnikiem elektrycznym bo
    mam taka ochote, to powinienem placic od metra?

    Idelnie stuknij sie w glowe.

  • 106. Data: 2016-10-01 09:05:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No tak, to prawda, wodomierze i ciepłomierze to "urzadzenia pomiarowe" w odróznieniu
    od podzielników.

    -----
    > wodomierz ma homologacje oraz musi miec certyfikat, a przed wydaniem sprawdzane
    jest, czy można ingerować w licznik z zewnątrz bez zdjęcia plomby.

  • 107. Data: 2016-10-01 09:06:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chodzi o to, że ludzi w domu nie ma.

    -----

  • 108. Data: 2016-10-01 09:07:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli zaliczki na media zmalały (poniewaz inne składniki "czynszu" wzrosły).

    -----
    > Ale doczytałeś, że wielkość czynszu, a zatem jego składowych się nie zmieniła
    pomiędzy przed, a po założeniu podzielników?

  • 109. Data: 2016-10-01 09:08:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zastanawiam się, jak w Twojej obecności zachowuje sie stalowa kula?
    Mozesz nam opisac?

    -----
    > W moim mieszkaniu kaloryfery nawet ledwo letnie (w tamtym roku grzały tylko 4
    żeberka z ośmiu i ciągle je odpowietrzali)

  • 110. Data: 2016-10-01 10:38:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-30 o 00:45, Animka pisze:
    > Wkurza mnie tylko to, że jak zaprosiła gości to miała caly czas otwarte
    > drzwi do łazienki (grube grzewcze rury w pionie). Łazienka niebrzydka,
    > ale z kiblem na widoku.

    U mnie te rury mam zamienione na zwykły grzejniczek łazienkowy a i tak
    grzeje tylko w wielkie mrozy bo jest jakiś taki cug w tych rurach że
    musi być bardzo gorąca woda żeby przepływała. Fachowcy załamują ręce i
    nie będzie grzać normalnie :-)
    Mam cały rok zakręcone grzejniki i mogę łazić nago. Taka prlowska
    konstrukcja :-)