  • 11. Data: 2002-02-06 11:40:15
    Temat: Re: Podwyższenia alimentów
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Sqra" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a3plju$lj0$1@news.tpi.pl...

    > kwote
    >
    > oczywiscie to nie fair
    > bez wzgledu na to ile zarabiasz powinienes oddawac na dziecko 1/3 zarobkow
    > i to bez wzgledu na to ile zarabia matka
    > i bez wzgledu na to ile dziecko ma lat ...
    > matka ma zawsze racje
    > wiec nie powinienes w ogole sie klocic tylko dac jej te 500 zl
    >
    > kobieto !
    > troche opamietania !!
    > nie znasz sytuacji
    > nie wiesz o niej nic ,wiec nie moralizuj
    > wystarczy ze 90 % spraw o alimenty jest prowadzone przez stronnicze
> [...]

    "Sędzina" to żona sędziego. O kobiecie mówimy "sędzia" np. sędzia Piwnik nie
    "sędzina Piwnik". Błąd niestety jest popełniany nagminnie.

  • 12. Data: 2002-02-06 13:14:04
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WB" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
    > Dzięki wspaniałemu prawu rodzinnemu od 10 lat żyję w długach i na
    utzrymaniu matki
    > (dzięki Bogu wyrozumiałej). Obecnie "czekam" na kolejną sprawę i
    zastanawiam
    > się czy kwota na pozwie osiągnie kolejna magiczną sumę 1000 zł. nie stać
    > mnie na adwokata - jeszcze do tej pory spłacam kredyt za sprawę rozwodową
    > niestety odnoszę wrażenie, że jestem bez szans. Więc mam pytanie do Ewa_W
    > jak wygląda według Pani sprawa alimentów, czy słuszna jest zasada płać i
    > płacz?

    Mozemy sobie podac rece - tez od kilku lat (4 a nie 10) zyje w dlugach. Tez
    na utrzymaniu wyrozumialej matki. Tez czekam na kolejna rozprawe .... to
    koniec podobienstw .... i zastanawiam sie, czy wreszcie sad podwyzszy
    alimenty.

    Odpowiedzialne rodzicielstwo niestety polega na tym, ze nie mozna sie z
    niego "wypisac". Jesli sie ma dzieci, to nalezy im zapewnic warunki do
    zycia. Rozumiem Twoje obawy - ze dajesz pieniadze matce dziecka, a ona je
    przepija np. .... Ale to nie jest cecha matek. One raczej odejmuja sobie od
    ust, zeby zapewnic dzieciom wszystko co moga.

    Wiesz co robie od kilku lat? Caly czas licze pieniadze - ile na co wydaje,
    ile mi zabraknie. Koszt utrzymania dziecka w domu dziecka skalkulowano na
    ok.1650 zl (gdzies tak czytalam). A przeciez chcialbys zapewnic swojemu
    dziecku lepsze zycie - jak mniemam.

    Mysle, ze "sprawiedliwie" to powinno byc tak, ze realnie szacuje sie koszty
    utrzymania dziecka i dzieli w proporcji odpowiednio do mozliwosc zarobkowych
    rodzicow. Ale to moj pomysl i raczej utopia.

    Wiesz np., ze kobieta wychowujaca samotnie dziecko nie jest dyspozycyjna,
    czesto nie moze miec lepszej (lepiej platnej) pracy? A do tego skloceni
    rodzice (bo w wiekszosci przypadkow sa skloceni po rozwodzie) zanizaja swoje
    dochody, zeby wlasnie wykorzystac (ukarac) druga strone. I to znowu jest nie
    fair. Ale taki jest ten swiat, tacy sa ludzie.

    Odpowiadajac wprost na pytanie uwazam:
    TAK - trzeba placic, ale tez szukac dodatkowych zrodel dochodow, zeby jakos
    normalnie funkcjonowac.
    Wiem, ze to bardzo trudne w dzisiejszej rzeczywistosci.
    A swoja droga, to chcialabym miec taka sedzie, ktora tak ochoczo podnosi
    alimenty ;)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 13. Data: 2002-02-06 13:52:49
    Od: "Sqra" <A...@w...pl>

    > Odpowiadajac wprost na pytanie uwazam:
    > TAK - trzeba placic, ale tez szukac dodatkowych zrodel dochodow, zeby
    jakos
    > normalnie funkcjonowac.

    zgadzam sie jak najbardziej
    i to plec meska powinna poszukiwac dodatkowych zrodel utrzymania
    :))

    a realnie wyglada to tak ze zlosliwie nie chce znalezc dodatkowego zajecia
    zeby tylko nie placic wiecej ...
    prawda ?

    zastanawia mnie jedno
    jestem zlosliwy i postanowilem zarabiac bardzo malo ( choc i tak jest to
    wiecej niz zarabia matka dziecka ) po to tylko zeby zrobic matce dziecka na
    zlosc .
    kiedy zaproponowalem zamiane ( jesli syn bedzie u mnie z pewnoscia znajdzie
    lepsza prace etc ) nie zgodzila sie .....
    dziwne ?

    sqra

  • 14. Data: 2002-02-06 14:15:09
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    > jakos
    >
    > zgadzam sie jak najbardziej
    > i to plec meska powinna poszukiwac dodatkowych zrodel utrzymania
    > :))
    daj spokoj - kto ma wiecej mozliwosci, to zarabia wiecej - bez uprzedzen do
    plci :)

    > a realnie wyglada to tak ze zlosliwie nie chce znalezc dodatkowego zajecia
    > zeby tylko nie placic wiecej ...
    > prawda ?

    znowu przesadzasz - napisalam co o tym mysle - rozsadne proporcje

> [...]
    > kiedy zaproponowalem zamiane ( jesli syn bedzie u mnie z pewnoscia
    znajdzie
    > lepsza prace etc ) nie zgodzila sie .....

    No i tutaj mnie zadziwiles. Myslisz, ze to normalne dla dziecka, ze sie je
    tak przerzuca? Ile ono ma lat?
    Moje dzieci maja 11 i 15 i dom maja ze mna. Chociaz moglabym sobie
    wyobrazic, ze gdzies za 2-3 lata syn (starszy) moglby zamieszkac z ojcem
    (gdyby chcieli) - chodzi mi o potrzeby emocjonalne dzieci.
    Ale ojcu jest wygodnie mieszkac niedaleko i odwiedzac dzieci kiedy ma ochote
    (nawet nie wykorzystuje czasu 3 razy w tygodniu - ustalonego w sadzie).
    Wazne jest tez, czy mialbys czas zajmowac sie dzieckiem, czy masz nowa
    rodzine itd. Pewnie, ze wtedy matka dziecka moglaby wiecej pracowac (gdyby
    miala prace).
    To wszystko zalezy od wielu rzeczy.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 15. Data: 2002-02-06 14:22:57
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach
> [...]
    > kiedy zaproponowalem zamiane ( jesli syn bedzie u mnie z pewnoscia
    znajdzie
    > lepsza prace etc ) nie zgodzila sie .....

    Nie. Pewnie jest też złośliwa. Tak jest w większości przypadków. Szkoda
    tylko, że cierpią na tym dzieci.
    A propos nie wiecie czy nadal tylko 3 % ojców ma "przydzielane" dziecko?

  • 16. Data: 2002-02-06 14:28:53
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach

    > No i tutaj mnie zadziwiles. Myslisz, ze to normalne dla dziecka, ze sie je
    > tak przerzuca?
    No i tutaj mnie zadziwiłaś. Przecież Sqra nic takiego nie napisał i śmiem
    twierdzić, że nie uważa za normalne porzucanie dzieci.

  • 17. Data: 2002-02-06 14:42:16
    Temat: Re: Podwyższenia alimentów - niestety długie
    Od: "WB" <w...@i...pl>

    Zgóry przepraszan za osobisty ton wypowiedzi, ale jest to sprawa bardzo dla
    mnie trudna.

> [...]
    > niego "wypisac". Jesli sie ma dzieci, to nalezy im zapewnic warunki do
    > zycia. Rozumiem Twoje obawy - ze dajesz pieniadze matce dziecka, a ona je

    Święte słowa - gorzej gdy jedna ze stron wykorzystuje dziecko do zemsty na
    stronie drugiej. Mam pełną świadomość jakie są koszty utrzymania dziecka,
    potrafię liczyć - niestety mam taką wredna naturę, lub może tak zostałem
    wychowany, że podaję prawdziwe dochody (zresztą nie mam jak ich ukryć -
    firma państwowa) - tylko cały czas zastanawiam się na co łożę, bo jakimś
    dziwnym trafem po rozprawach następują u mojej ex remonty (dom
    jednorodzinny, na który powinna - moim zdaniem również łożyć teściowa,
    której finanse jak do tej pory nigdy nie były brane pod uwagę)

    > .... Ale to nie jest cecha matek. One raczej odejmuja sobie od
    > ust, zeby zapewnic dzieciom wszystko co moga.

    Też najczystsza prawda - tylko czy Twoim zdaniem pani pedagog powinna zniżać
    się do poziomu w którym robi wszystko by dziecko spotykając ojca
    przechodziło na drugą stronę ulicy? Czym wytłumaczysz odmowę (strach) po
    propozycji wyjazdu w wakacje? Prawo jest prawem, co z tego, że mam zasądzone
    terminy wizyt u dziecka jak mam świadomość, że spotykając się z nią robię
    Jej krzywdę, nie wiem może po odwiedzinach była wypytywana lub
    "inteligentnie" ustawiana przez teściową (nawiasem mówiąc - mistrzynię
    ukrytej intrygi, oraz doskonały temat dla telenowel brazylijskich). Można z
    powyższego tekstu wysnuć wniosek, iż nienawidzę swojej ex i jej matki, ale
    nie jest to prawda - to tragedia gdy w normalnej rodzinie coś zgrzyta, a
    później pęka ale takie jest życie - mam do nich stosunek abwiwalentny
    jedynie co mnie tam ciągnie to córa dla której dałbym się pokroić, ale czy
    jest sens w tym, żebym doprowadził się do ruiny finansowej, tylko dla tego,
    że koszty utrzymania dziecka są tak wysokie? Nie będzie to żadnym
    rozwiązaniem gdy resztę życia spędzę w więzieniu za niepłacenie alimentów -
    z takiego rozwiązania skorzysta jedynie duma mojej ex

> [...]
    > utrzymania dziecka i dzieli w proporcji odpowiednio do mozliwosc
    zarobkowych
    > rodzicow. Ale to moj pomysl i raczej utopia.

    I znowu masz rację podstawą do określenia wysokości alimentów są zarobki
    brutto - w moim przypadku ze względu na charakter pracy niemal połowę tej
    kwoty pochłaniają potrącenia (ubezpieczenia i inne) i jak narazie (zabrzmi
    to śmiesznie) nie zauważyłem sprawiedliwości w sądzie

> [...]
    jakos
    > normalnie funkcjonowac.
    > A swoja droga, to chcialabym miec taka sedzie, ktora tak ochoczo podnosi

    Polecam Ci Sąd Rejonowy w Malborku i Elblągu - rewelacja. Finałem tej
    sytuacji jest to, że nie mieszkam we własnym mieszkaniu, bo nie stać mnie na
    jego utrzymanie - mógłbym je wynająć, ale w świetle ustawy o ochronie
    lokatorów w przypadku gdybym nie miał gdzie mieszkać musiałbym przez jakiś
    czas nocować pod mostem. Mieszkają tam teraz moi znajomi na zasadzie opieki
    nad mieszkaniem i opłacaniem rachunków z nim związanych. Błądzę między domem
    mojej Matki a Znajomej i tak sobie myślę, że niegłupie to rozwiązanie by
    faktycznie wziąć po raz drugi ślub - tyle, że i tak już nie widziałem córki
    od roku, a taka sytuacja skreśliła by mnie całkowicie.

    Przepraszam za tak długi post i pozdrawiam WB

  • 18. Data: 2002-02-06 14:57:41
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > na utrzymaniu wyrozumialej matki. Tez czekam na kolejna rozprawe .... to
    > koniec podobienstw .... i zastanawiam sie, czy wreszcie sad podwyzszy

    Moze ja sie wypowiem jako trzecia strona, czyli dziecko. Mieszkalam z mama,
    a ojciec placil alimanty. Mniej wiecej co pol roku mama musiala zakladac
    sprawe o alimenty, gdyz szalala inflacja i ceny sie zmienialy. Dobry tatus
    nigdy nic wiecej nie dolozyl, a odwiedzal nas tylko wtedy gdy przyjezdzal na
    rozprawy. Moja mama robila wszystko, od ust sobie odejmowala, zeby ubrac i
    wyzywic swoje dzieci, a ojciec zyl sobie wygodnie. Zawsze zanizal swoje
    dochody (prowadzil DG), zeby mniej placic, a prawda byla taka, ze na
    jedzenie dla swoich psow (oczywiscie rasowe) wydawal wiecej niz na dzieci. W
    zyciu ojciec nie zaplacil nam za kolonie, nie kupowal ksiazek itd. A teraz
    chodzi i chwali sie, ze jego corka skonczyla najlepsza uczelnie ekonomiczna
    w kraju. Ale dzieki komu? przeciez to moja mama zadbala o moje
    wyksztalcenie, a nie ojciec.
    Tak wiec prosze was drodzy rodzice niewychowujacy dzieci, okazcie im duzo
    serca i sprobujcie sie dogadac ze swoimi ex, bo klotnie przy dzieciach to
    nic dobrego.

    Agnieszka (teraz juz majaca swoja rodzine)

  • 19. Data: 2002-02-06 15:13:25
    Od: "Sqra" <A...@w...pl>

    > No i tutaj mnie zadziwiłaś. Przecież Sqra nic takiego nie napisał i śmiem
    > twierdzić, że nie uważa za normalne porzucanie dzieci.

    zdecydowanie nie uwazam tego za normalne i o niczym takim nie napisalem ...
    napisalem o tym ze chcialem aby syn był ze mna
    proste

    sqra

  • 20. Data: 2002-02-06 15:14:44
    Od: "Sqra" <A...@w...pl>

> [...]
    > tylko, że cierpią na tym dzieci.
    > A propos nie wiecie czy nadal tylko 3 % ojców ma "przydzielane" dziecko?

    bo zlosliwie nie chca zarabiac wiecej i w zwiazku z tym nie stac ich na
    utrzymanie dziecka przy sobie ...
    a jesli ich stac to niech placa wieksze alimenty , po co przerzucac dzieci

    sqra