  • 1. Data: 2002-02-05 18:57:27
    Temat: prawo do wersji instalacyjnej programu
    Od: "Grzegorz G." <s...@w...pl>

    Witam

    Zakupilem program do pelnej ksiegowosci dla mojej firmy. Pan, ktory
    zainstaowal mi ten program i zajmuje sie teraz serwisowaniem jego twierdzi,
    ze nie dostane wersji instalacyjnej poniewaz chca ustrzec sie przed pirackim
    kopiowaniem programu.
    Czy moze on tak mowic? Czy kupujac dany program nie mam prawa do jego wersji
    intalacyjnej?

    ______________________
    Grzegorz G.

  • 2. Data: 2002-02-05 19:16:21
    Temat: Re: prawo do wersji instalacyjnej programu
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, Grzegorz G. wrote:

    > Czy moze on tak mowic? Czy kupujac dany program nie mam prawa do jego wersji
    > intalacyjnej?

    Powiedz panu że nośnik instalacyjny to kopia zapasowa, a do niej masz
    prawo :)

    Nieporozumienie wynikło chyba ze złego określenia przedmiotu umowy. Jeśli
    dystrybutor sprzedaje ci egzemplarz oprogramowania, to oczywista że w
    skład tego wchodzi nośnik. Jeśli tylko oferuje usługę instalacji, to już
    takie oczywiste nie jest (ale nadal możesz żądać sporządzenia kopii
    zapasowej, z ustawy nie wynika że do tego potrzebny jest egzemplarz
    programu - wystarczy uprawnienie do korzystania z niego).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-05 19:31:15
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz G." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pirackim
    > kopiowaniem programu.
    > Czy moze on tak mowic? Czy kupujac dany program nie mam prawa do jego

    Wszystko zależy od umowy jaką zawarły strony.

  • 4. Data: 2002-02-05 20:19:50
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Powiedz panu że nośnik instalacyjny to kopia zapasowa, a do niej masz
    > prawo :)
    Tyle ze nie kazdy program jest zwiazany z nosnikiem.

    > Nieporozumienie wynikło chyba ze złego określenia przedmiotu umowy. Jeśli
    > dystrybutor sprzedaje ci egzemplarz oprogramowania,
    chyba sprzedaje nosnik a udziela licencji na uzytkowanie programu

    to oczywista że w
    > skład tego wchodzi nośnik.
    Niekoniecznie.
    Dystrybucja programow za posrednictwem internetu nie wymaga
    przekazywania fizycznego nosnika.

    Jeśli tylko oferuje usługę instalacji, to już
    > takie oczywiste nie jest (ale nadal możesz żądać sporządzenia kopii
    > zapasowej,
    ok
    ktora rowniez moze byc udostepniona za posrednictwem sieci.

    z ustawy nie wynika że do tego potrzebny jest egzemplarz
    > programu
    z ustawy wynika prawo do sporzadzenia kopii zapasowej
    zatem egzemplarz programu jest do tego niezbedny, o ile kopie ma
    sporzadzac licencjobiorca
    a nie licencjodawca

    > - wystarczy uprawnienie do korzystania z niego).
    nie wystarczy, gdyz korzysta z wersji zainstalowanej a nie
    instalacyjnej.

    Proces przeksztalcenia wersji instalacyjnej w wersje zainstalowana jest
    niekoniecznie odwracalny.

    Jacek