  • 11. Data: 2007-11-23 08:17:49
    Temat: Re: Podwójne OC - wezwanie do zapłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Prezes pisze:

    > Tylko jest pytanie czy świetle prawa mogłem taką polisę przejąć,
    > bo na dobrą sprawę to przejąłem długi po poprzednim właścicielu,

    Ustawa wygląda właśnie w ten sposób, że przejąłeś umowę
    ubezpieczenia, łącznie z prawami i obowiązkami. Jeśli przejąłeś z
    długami, masz regres do sprzedawcy.

    > - tak to wygląda ze strony Allianz, ja sie oczywiści z tym nie zgadzam
    > żeby była jasność.

    Pewnie od sprzedawcy.

    > a no właśnie, też mnie to zastanawia, i mam zamiar powołując
    > się na ustawę o ochronie danych osobowych o to spytać.

    Skoro masz zawartą umowę ubezpieczenia, to zgodnie z ustawą o
    ochronie danych osobowych zakład ubezpieczeń ma prawo przetwarzać Twoje
    dane osobowe, choćbyś nie wyraził na to odrębnej zgody.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-11-23 09:51:36
    Od: "Prezes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał ...

    > Ustawa wygląda właśnie w ten sposób, że przejąłeś umowę ubezpieczenia,
    > łącznie z prawami i obowiązkami. Jeśli przejąłeś z długami, masz regres do
    > sprzedawcy.

    Tylko ze ja przejąłem police z Warty, o polisie w Allianzie nie wiedziałem
    bo nie zostałem o niej poinformowany. A jak już wcześniej ktoś pisał na
    grupie nie mam możliwości (ale i obowiąsku) sprawdzić czy takowa instnieje.
    Działałem w dobrej wierze, wypełniając obowiązek posiadania polisy OC
    nałożony na mnie przez ustawodawce

    pozdrawiam
    Prezes

  • 13. Data: 2007-11-23 09:53:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Prezes pisze:

> [...]
    > grupie nie mam możliwości (ale i obowiąsku) sprawdzić czy takowa instnieje.
    > Działałem w dobrej wierze, wypełniając obowiązek posiadania polisy OC

    Ustawa nie mówi, że na kupującego przechodzą tylko te polisy, o
    których wiedział. Zgodnie przepisami przechodzi każda obowiązująca w
    dniu sprzedaży polisa OC. Ewentualne roszczenie kieruj do sprzedawcy (i
    ustawodawcy, ale tutaj nie polecam na drodze sądowej ;)

  • 14. Data: 2007-11-27 05:41:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Prezes wrote:

    > Użytkownik "witek" napisał ...

    > Oczywiście że przechodzi, ale umowa, a nie umowy.

    tak, każda oddzielnie.

    > Umowa przedłużyła się w czasie kiedy właścicielem był komis,
    > Data wymagalności to 05.09.2005r.

    Co to jest data wymagalności.
    Napisz od kiedy do kiedy byla polisa.

    Składka za automatycznie
    > wznowioną polisę nie została zapłacona,

    istotne czy przed wznowieniem była zapłacona. jeśli nie, to się nie
    przedłużyła. Jeśli tak to się przedłużyła.

    czyli 07.09.2005
    > kiedy kupiłem auto z tytułu ww polisy TU nie ponosiło odpowiedzialności
    > bo takową ponoci od momentu opłacenia składki.

    Nie. Od momentu zawarcia umowy. Potem ma prawo domagać się składki.

    > A wiec jedyną ważna polisą którą otrzymałem była polisa z Warty,
    > a wobec tej polisy postąpiłem zgodnie z ustawą, wypowiadając ja
    > w wymaganym czasie.

    też nie.

    > Takze Allianz nie ma prawa żądać odemnie
    > zapłaty za polise, z której niegdy nie kożystałem.

    jak widać może.

  • 15. Data: 2007-11-28 07:39:48
    Od: "Prezes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "witek" napisał ...

    > Co to jest data wymagalności.
    Data wymagalności to data do której należało wypowiedzieć
    bądź opłacić polise.

    > Napisz od kiedy do kiedy byla polisa.
    Polisa która się automatycznie zwnowiła została zawarta
    na okres 06.09.2005 - 05.09.2006

    > istotne czy przed wznowieniem była zapłacona. jeśli nie, to się nie
    > przedłużyła. Jeśli tak to się przedłużyła.
    Na pewno poprzednia polisa była opłacona, bo była to polisa
    pierwszego właściciela, od którego komis kupił auto.

    > jak widać może
    A to że moze to jeszcze nie znaczy, ze ma takie prawo.

    pozdrawiam