  • 1. Data: 2007-11-21 17:40:20
    Temat: Podatek od spadku.
    Od: "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl>

    Witam!

    Mam pytanie kto i kiedy płaci podatek od spadku?
    Mam na mysli konkretny przykład mianowicie: odbyła sie sprawa spadkowa,
    wyrokiem której mieszkanie po zmarłym zostało przepisane na żonę i trójkę
    dzieci (nie było wcześniej testamentu) wg standardowych procedur. Zmarły
    zmarł załóżmy w styczniu br. sprawa spadkowa odbyła sie w czerwcu br... W
    związku z tym co dalej, czy którykolwiek ze spadkobierców musi płacić
    podatek od spadku?
    Jeśli tak to w jakiej taryfie, terminie itp?
    Gdzies kiedyś słyszałem, że osoby pierwszej linii czyli dzieci, żona od
    początku tego roku są zwolnione od podatków spadkowych... jak to w końcu
    jest?

    Z góry dziękuję za porady.

    Pozdrawiam
    Paweł