  • 1. Data: 2007-11-21 14:32:33
    Temat: Przechowalnia, a utrata przechowywanej rzeczy.
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Witam,
    chciałem poddać pod dyskusję pewną sprawę. To czy osoba/instytucja/firma
    której powierzymy coś na przechowanie odpowiada za to było już wiele razy
    dyskutowane. Mimo tego dalej nie wiem czy odpowiada w przypadku
    udostępnienia tylko automatycznych szafek na 2zł. Sprawa jest jednak trochę
    nietypowa. We wrocławskim Media Marktcie na Bielanach zauważyłem taki napis
    przy tych szafeczkach na 2zł:
    "UWAGA! Towar nieodebrany do godz. 20.00 zostanie przekazany instytucjom
    charytatywnym".
    Czy jest to legalne działanie? Wg. mnie jeżeli ograniczają czasowo
    przechowywanie bagażu to powinni później naliczać opłatę karną, ale czy mogą
    z premedytacją rozdać przechowywane rzeczy? Jeśli jest to niezgodne z prawem
    to gdzie należy to zgłosić?

    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 2. Data: 2007-11-21 17:28:50
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > charytatywnym".
    > Czy jest to legalne działanie? Wg. mnie jeżeli ograniczają czasowo

    Jest. Oni nie śwadczą usług depozytowych.

    > przechowywanie bagażu to powinni później naliczać opłatę karną, ale czy
    > mogą z premedytacją rozdać przechowywane rzeczy? Jeśli jest to niezgodne z
    > prawem to gdzie należy to zgłosić?

    Nikt ci nie każe wkładać tam czegokolwiek. Podobnie jak odmawiać ci wejścia
    do sklepu w czymkolwiek i z czymkolwiek co nie jest zabronione prawem (np.
    nago czy z bronią).

  • 3. Data: 2007-11-21 17:54:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Photo M wrote:

> [...]
    > z premedytacją rozdać przechowywane rzeczy? Jeśli jest to niezgodne z prawem

    Po prostu nie zostawiaj niczego w tych szafkach i tyle.

    Nie mogą ciebie zmuszać do zostawiania tam plecaków itepe.

  • 4. Data: 2007-11-21 18:34:41
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "William" napisał w wiadomości

    > Jest. Oni nie śwadczą usług depozytowych.

    Jak to nie? Wystawę szafek urządzili czy co? Taki perfomance?

    > Nikt ci nie każe wkładać tam czegokolwiek. Podobnie jak odmawiać ci
    > wejścia do sklepu w czymkolwiek i z czymkolwiek co nie jest zabronione
    > prawem (np. nago czy z bronią).

    To wiem, ale chodzi mi o to co w przypadku gdy już tam coś zostawię, a oni
    oddadzą moją rzecz komuś innemu.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 5. Data: 2007-11-21 19:52:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie mogą ciebie zmuszać do zostawiania tam plecaków itepe.

    Jak sprawa z foceniem ?
    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 6. Data: 2007-11-21 20:05:04
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości > Andrzej Lawa pisze:
    > Jak sprawa z foceniem ?

    Soryy za OT, ale czy w tej sprawie już się coś wyjaśniło? Bo starałem się na
    bierząco śledzić, ale jakoś się w tym pogubiłem.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 7. Data: 2007-11-21 20:29:50
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 21:05:04 +0100, Photo M napisał(a):

    > Soryy za OT, ale czy w tej sprawie już się coś wyjaśniło? Bo starałem
    > się na bierząco śledzić, ale jakoś się w tym pogubiłem. Pozdrawiam

    Pewnie został powołany biegły z zakresu psychiatrii i trolologii ;)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-11-21 20:55:07
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości
    > Pewnie został powołany biegły z zakresu psychiatrii i trolologii ;)

    Trollowanie trollowaniem (chociaż mi tak nie przeszkadza) to w tej
    konkretnej sprawie z fotografowaniem i ochroną jestem po stronie Andrzeja
    Lawy.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 9. Data: 2007-11-22 08:27:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Photo M pisze:

    > To wiem, ale chodzi mi o to co w przypadku gdy już tam co? zostawię, a oni
    > oddadz? moj? rzecz komu? innemu.

    Nie wolno im. Zresztą podejrzewam, że tym napisem tylko straszą, bo nie
    posądzałbym ich aż o taką głupotę.

    Napisać to sobie równie dobrze mogą przy wejściu (albo i w regulaminie
    dostępnym w dyrekcji czy gdziekolwiek), że losowi klienci będą
    rewidowani, a znaleziona przy nich gotówka zostanie przeznaczona na
    fundusz piwny dla personelu i również nijak nie zmieni to faktu, że nie
    będą mieli do tego prawa.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

  • 10. Data: 2007-11-22 08:36:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.11.2007 William <n...@m...mnie.pl> napisał/a:
    > Jest. Oni nie śwadczą usług depozytowych.

    To masz teraz szanse podać przepis sankcjonujący w tym wypadku
    dysponowanie cudzą własnością.

    --
    Marcin