  • 1. Data: 2007-11-21 14:39:37
    Temat: osoba najblizsza w przypadku smierci pokrzywdzonego
    Od: "Bartulus" <s...@o...pl>

    Witam!
    Jak wiadomo, krąg osób najbliższych określa kk w słowniczku (art 115 par.
    11)
    Należą do niego m.in. wstępni zstępni, nie ma podanego stopnia
    pokrewieństwa.
    Czy jest zatem jeszcze jakiś przepis, który powoduje, że prokurator nie chce
    uznać za pokrzywdzonego wnuka osoby, która zginęła w wyniku popełnienia
    przestępstwa? Prokurator twierdzi, że pokrzywdzonym będzie osoba z 1 stopnia
    pokrewieństwa (córka) która jednak wcale nie ma ochoty uczestniczyć w
    postępowaniu.
    Czy wstąpienie w prawa pokrzywdzonego przez jedną z osób najbliższych
    blokuje uznanie za pokrzywdzonych następnych osób?

    Pozdrawiam
    B.

  • 2. Data: 2007-11-21 15:02:05
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 15:39:37 +0100, Bartulus napisał(a):

    > Jak wiadomo, krąg osób najbliższych określa kk w słowniczku (art 115
    > par. 11)
    > Należą do niego m.in. wstępni zstępni, nie ma podanego stopnia
    > pokrewieństwa.

    Nie mam pewności na ile pojęcie osoby najbliższej w rozumieniu art. 52
    par. 1 kpk tożsame jest z definicją wyrażoną w art. 115 par. 11 kpk.
    Ale bardzo możliwe, że masz rację, zatem postanowienie warto zaskarżyć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/