  • 11. Data: 2012-02-25 13:22:24
    Temat: Re: Poczta Polska
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-24 17:26, John Kołalsky pisze:
> [...]
    > jak zwykle, ale domniemuję, że skreślono możliwość odbioru tego samego
    > dnia na rzecz kolejnych. Na czytelnie nabitym napisie, że można odebrać
    > w godzinach 9-18 w punkcie ajencyjnym. No to dzisiaj sobie chciałem
    > odbebrać. Zajeżdżam, godzina 16:55. Punkt zamknięty. Napis, że pon-pi do
    > 17-tej. Co jest ?! Nie dość, że nie minęła 18-ta, do której powinno być
    > czynne według informacji na awizie, to jeszcze 17-tej nie ma, do której
    > według napisu na punkcie powinno być. Nosz ... jest piątek, otwarte
    > dopiero w poniedziałek. Co mogę reklamować ?

    Skorzystaj, że strony Poczty Polski9ej i złóż za pośrednictwem ich
    strony skargę na takie działanie opisując całą sytuację jaka Cię
    spotkała. Ja miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten
    sposób od około 2 lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda
    informacja na awizie jest czytelna i zgodna ze stanem faktyczny.

    Z poważaniem mauser50

  • 12. Data: 2012-02-25 14:22:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak oceniasz prawdopodobieństwo spóźnienia się Twojego zegarka

    O 1 godzinę 5 minut ? Na ZERO

    > i jak możesz dowieść, że faktycznie zamknięto punkt przed wyznaczoną
    > godziną?

    Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i kolejne
    przesyłki dotrą do mnie :-)

  • 13. Data: 2012-02-25 15:13:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O 1 godzinę 5 minut ? Na ZERO

    > Nie zamierzam tego dowodzić tylko jakoś cudownie spowodować, że ta i
    > kolejne przesyłki dotrą do mnie :-)

    Napisz skargę do Dyrektora Poczty. Sądzę, że uda Ci się uzyskać przeprosiny
    i poprawienie pieczątki na awizach. Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do
    18-tej. Zmieniono godziny "urzędowania", ale nie zmieniono awiz. 5-cio
    minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale moze
    spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi, w
    jakich faktycznie godzinach jest ona czynna. Chyba, ze kilka różnych
    neizależnie od siebie osób napisze podobne skargi - w co wątpię. No bo na
    podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w tej ajencji stała praktyką jest
    cięcie w pręta z klientami, czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo
    pracownikowi spieszył zegarek o 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło,
    jak wyszło. Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

  • 14. Data: 2012-02-25 15:23:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mauser50" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > miałem podobny przypadek w Krakowie i zadziałałem w ten sposób od około 2
    > lat sytuacja się już nie powtórzyła, a każda informacja na awizie jest

    Jakoś nie mogę uwierzyć w cudowną przemianę. Chyba nawet kiedyś dawno temu
    reklamowałem nieczytelność jak po raz kolejny od tego osła co roznosił
    dostałem awizo ze zniekształconym nazwiskiem, które to awizo oczywiście całe
    było nabazgrane. I jeszcze pamiętam pisałem, by otwierali wolne okienko jak
    są godziny szczytu to okienko zlikwidowali i poograniczali godziny pracy
    urzędu. Długo potem otwarli ten punkt i choć nieczęsto w nim bywam to
    zdążyłem już trafić jak prowadzący narzekał na klienta pytającego gdzie ma
    odebrać przesyłkę co z powodu nieudolnej organizacji nie jest możliwe. I
    nawet mając podejście prowadzącego na względzie pomyślałem wczoraj że może
    się urwać, ale nie wpadłem, że ponad godzinę. Tak, że ten punkt to na
    likwidację zasługuje, ale nie zrobią tego bo musi im się interes kręcić.
    Jeśli miałbym zgłaszać skargę to wolałbym do jakiejś publicznej książki
    skarg, którą klienci też mogliby przeglądać. Powiedzmy jakąś niezależną
    witrynę. Tomasik pyta o dowody, które notabene można łatwo uzyskać z logów
    telefonii komórkowej, tylko z tego nie wyniknie możliwość skutecznego
    zareklamowania i odszkodowania za każdym razem jak choćby śmieciowe awizo
    dostaję co wierzę, mogłoby zapewnić należyty poziom usług. No ale w tym
    kierunku właśnie moje pytania były.

  • 15. Data: 2012-02-25 15:47:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Napisz skargę do Dyrektora Poczty. Sądzę, że uda Ci się uzyskać
    > przeprosiny i poprawienie pieczątki na awizach.

    Tylko wiesz, ja z tej poczty korzystam raz na rok. Jak przed upływem
    kolejnego roku np wpadnę pod samochód to już nigdy nie skorzystam. A jakby
    mi przyszedł polecony z sądu i go nie odebrał to mogę się okazać stratny.
    Dlatego zwróciłem uwagę, że już jestem stratny przez to, że muszę drugi raz
    tam iść i o tydzień obsunęła mi się praca nad tym co przyszło.

    > Pewnie kiedyś ta ajencja była czynna do 18-tej. Zmieniono godziny
    > "urzędowania", ale nie zmieniono awiz.

    Nie wiem. W sumie nie obchodzi mnie to. Jak dla mnie urzędy powinny
    przyjmować całą dobę bo jak robią to w godzinach rannych to znaczy, że
    jakieś 50% ludzi nie ma do nich dostępu co jest zupełnie niecelowe.

    > 5-cio minuteowego zbyt szybkiego zamknięcia ajencjki nie udowodnisz, ale
    > moze spowodujesz, że ktoś się nad problemem pochyli i kilka razy sparwdzi,
    > w jakich faktycznie godzinach jest ona czynna.

    A myślę, że to wszystko da się udowodnić sprawdzając logi komórki choć to
    skrajnie nieadekwatne jest.

    > Chyba, ze kilka różnych neizależnie od siebie osób napisze podobne
    > skargi - w co wątpię. No bo na podstawie Twojej wiedzy nie wiadomo, czy w
    > tej ajencji stała praktyką jest cięcie w pręta z klientami,

    Mnie nie chodzi o to że jest stała tylko, że jednorazowo poniosłem stratę
    jak wyżej. Bo jestem klientem PP a nie samą PP. Oni sobie mogą sprawdzać
    funkcjonowanie punktów itp itd a mnie interesuje wyłącznie czy przesyłka do
    mnie dotarła.

    > czy wyjątkowo akurat tego dnia przykłądowo pracownikowi spieszył zegarek o
    > 3 minuty, a Tobie spaźniał o trzy i wyszło, jak wyszło.

    Mój zegarek chodzi dokładnie a zegarek gościa mnie nie obchodzi, może
    zostawać dłużej jak nie potrafi go ustawić. Pamiętam dawno temu, jeszcze tak
    trochę w komunie, po mieście chodziłem i widzę gościa przy zamkniętych już
    drzwiach sklepu spożywczego gościa dyskutującego z pracownicą, że jeszcze
    przed zamknięciem jest i powinno być otwarte, nic tego dnia nie zdziałał,
    ale okazało się, że jest prezydentem miasta czy coś i za jakiś czas sklepu
    już nie było. Gdyby dowodzenie, które proponujesz, doprowadziło do takiego
    efektu to byłbym za.

    >Innych odszkodowań lub skutków skargi bym nie oczekiwał.

    Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.

  • 16. Data: 2012-02-25 16:31:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > stratny. Dlatego zwróciłem uwagę, że już jestem stratny przez to, że
    > muszę drugi raz tam iść i o tydzień obsunęła mi się praca nad tym co

    Rozumiem Twoje zniesmaczenie, ale niele Ci moge pomóc.

    > Nie wiem. W sumie nie obchodzi mnie to. Jak dla mnie urzędy powinny
    > przyjmować całą dobę bo jak robią to w godzinach rannych to znaczy, że
    > jakieś 50% ludzi nie ma do nich dostępu co jest zupełnie niecelowe.

    W dobie Internetu w mojej ocenie powinno się dążyć do maksymalnego
    przeniesienia wszelkich spraw w sieć. Urzędnicy też ludzie i nie chcą
    nocować w urzędach. Natomiast nie zapominaj, że jakiś kreyn yto tak ułozył,
    że Poczta przestała być urzędem.

    > A myślę, że to wszystko da się udowodnić sprawdzając logi komórki choć to
    > skrajnie nieadekwatne jest.

    Logi komórek, to można sprawdzać w wypadku podejrzeń o popełnienie
    przestępstwa, a nie zamknięcia lokalu usługowego o 5 minut wcześniej.

> [...]
    > jak wyżej. Bo jestem klientem PP a nie samą PP. Oni sobie mogą sprawdzać
    > funkcjonowanie punktów itp itd a mnie interesuje wyłącznie czy przesyłka

    Poczta nie gwarantowała jej doręczenia w określonym terminie.

> [...]
    > coś i za jakiś czas sklepu już nie było. Gdyby dowodzenie, które
    > proponujesz, doprowadziło do takiego efektu to byłbym za.

    Nie wykluczone, że jak bedzie kilka skarg na tego Ajenta, to rozwiążą z nim
    umowę.

    > Wiem. Należało jednak kuriera zamówić.
    Co zresztą by nie zagwarantowało doręcznia, a jedynie zwiększyło
    prawdopodobieństwo.

  • 17. Data: 2012-02-25 16:39:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "mauser50" <m...@p...onet.pl>

    > Jakoś nie mogę uwierzyć w cudowną przemianę.

    Uwierz. Ja też raz w życiu składałem reklamację i sparwę uzdrowiono. Poczta
    to spora firma i nie ma możliwości zapanowania nad każdym z pracowników.
    Trzeba im trochę pomagać skargami, byle sensownymi. U mnie problemem było
    to, że choć zawsze w domu ktoś był, to zamiast paczek awiza dostawałem. No
    i pewnego dnia zupełnie przypadkowo stałem w oknie i widziałem listonosza,
    który podszedł i włożył coś do skrzynki nawet nie próbując zadzwonić.
    Poszedłem do skrzynki i znalazłem awizo, ze niby nikogo nie zastał itd.
    Otrzymałem odpowiedź na skargę, że ustalili, że miejscowy Urząd zamiast
    dawać listonoszowi paczkę, to dawał awiza. Bo im taniej wychodziło. Nie
    pamiętam już dokładnie opisu, ale chodziło o to, że paczka powyzej iluś tam
    kg powinna jechać samochodem, a nie każdy listonosz miał samochód.

  • 18. Data: 2012-02-25 17:24:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W dobie Internetu w mojej ocenie powinno się dążyć do maksymalnego
    > przeniesienia wszelkich spraw w sieć.

    Drukarki 3D musiałyby się niesamowicie rozwinąć.

    > Urzędnicy też ludzie i nie chcą nocować w urzędach.

    Górnik, hutnik, pracownik telekomunikacji czy sprzedawca też nie chcą, ale
    idą na noc jak potrzeba.

    > Natomiast nie zapominaj, że jakiś kreyn yto tak ułozył, że Poczta
    > przestała być urzędem.

    Pisałeś o "urzędowaniu" to się odniosłem. Nawet firmy kurierskie mają
    godziny urzędowe, ale bardziej starają się dotrzeć do klienta.

    > Logi komórek, to można sprawdzać w wypadku podejrzeń o popełnienie
    > przestępstwa, a nie zamknięcia lokalu usługowego o 5 minut wcześniej.

    To mówię, że nieadekwatne, ale jak się pytasz czy mogę dowieść to tak, można
    tego dowieść.

    > Poczta nie gwarantowała jej doręczenia w określonym terminie.

    Kiedy właśnie gwarantowała. W formie awiza. Pozostało jakoś to odebrać.
    Swoją drogą dobry temat prawny. Bo jeśli awizowane jest danego dnia i na
    awizie stoi, że tego dnia już nie można odebrać to chyba powinno być
    awizowane następnego jak punkt otwierany jest.

    > Nie wykluczone, że jak bedzie kilka skarg na tego Ajenta, to rozwiążą z
    > nim umowę.

    Mówię Ci, że nie bo mają dzięki niemu interes. Więc ja chcę tylko
    odpowiedniej jakości ale tak by ona była a nie by się ktoś niby starał.

    > Co zresztą by nie zagwarantowało doręcznia, a jedynie zwiększyło
    > prawdopodobieństwo.

    Na pewno nie zastałbym zamkniętego punktu o co mi zasadniczo chodzi teraz.

  • 19. Data: 2012-02-25 22:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2012, John Kołalsky wrote:

    > Znaczy co ostatecznie podzielasz ?

    "zasadniczo" :)
    P. widzenia, że to strona umowy powinna ponosić odpowiedzialność,
    ale:

    > Bo ja dopiero teraz widzę problem, że może
    > ta ajencja odpowiada zamiast PP,

    ...ano właśnie.
    Kiedyś się o ten zapis KC potknąłem i mnie zastanowiło, czy aby
    na pewno (czy zawsze strona umowy odpowiada).
    Dlatego skorzystałem i pytam :D

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-02-26 09:23:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uwierz. Ja też raz w życiu składałem reklamację i sparwę uzdrowiono.

    Jak mam uwierzyć, kiedy osobiście sprawdziłem, że nie działa ?

> [...]
    > taniej wychodziło. Nie pamiętam już dokładnie opisu, ale chodziło o to, że
    > paczka powyzej iluś tam kg powinna jechać samochodem, a nie każdy

    Ty mi opowiadasz ładną historyjkę a ja wiem, że to bajeczka jest. Ale ok,
    wypowiedziałeś się, nie mogę całkiem tego skreślać.