  • 291. Data: 2005-10-15 07:53:36
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 16:21:27 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > czego nie rozumiesz?

    Działalność twórcza?

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 292. Data: 2005-10-15 07:54:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 16:25:27 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > musialbym byc skrajnie glupi by pomyslec ze morderca z takim czyms idzie do
    > fotografa.

    Podobnie jak durne baby poszły ze swoimi zdjęciami do zakładu - proste?

  • 293. Data: 2005-10-15 07:57:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 17:37:17 +0200, Kaja napisał(a):

    > Ciekawa jestem czy te pielęgniarki czytają tę grupę. Jak czytają, to mają tu
    > doskonałe wskazówki jak działać, jak się bronić, jak wydębić forsę, czyli
    > odszkodowanie od fotografa.

    Mogą czytać, mogą nawet składać pozew. Jestem prawie pewien, że każdy sąd
    oddaliłby takie powództwo - w ostateczności za nadużycie prawa
    podmiotowego.

  • 294. Data: 2005-10-15 08:03:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 22:56:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie zrozumiałeś mnie w ogóle. Stanem wyższej konieczności mógł by
    > wytłumaczyć każde działanie, które mogło by zapobiec popełnieniu
    > przestępstwa.

    OK, masz rację, swk nie miałby zastosowania - aczkolwiek nie znam
    orzecznictwa poświęconego swk, nie wiem więc na ile można uznać odwrócenie
    niebezpieczeństwa "na przyszłość", czyli - żeby nigdy więcej.
    Tak czy inaczej uważam, że facet nie popełnił przestępstwa, niewątpliwie
    nie popełnił go na gruncie prawa autorskiego (bo gówniane zdjęcie to nie
    utwór), bo nie podlega ochronie działanie bezprawne; myślę, że mógłby mieć
    tu też zastosowanie art. 29 lub 30 kk.

  • 295. Data: 2005-10-15 09:04:12
    Od: "KOMTUR" <k...@m...jest.obok.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    > I jak widzisz ze krzywda dziecku sie dzieje to co robisz?? Lecisz do
    > gazety czy na policje??

    Pewnie na policje. Ale to zalezy od indywidualnego podejscia.
    Moze ma zle wspomnienia ze wspolpracy z policja.
    Chodzi mi o umarzanie sledztwa na poziomie komendy.
    A to nie mogli dostac wypisu z dyzurow, a to sie cos komus nie chcialo, a
    wogole to znikoma
    szkodliwosc spoleczna.

    > Jaaaasne :)
    > To skoro mial juz ta pewnosc to dlaczego pomylil droge na policje??

    Patrz wyżej.

    Pewnie sie bal, ze policja udupi sledztwo, a tak jest jakas gwarancja , ze
    prasa bedzie patrzyla policji na rece.

    Ale faktycznie jesli sie okaze , ze wzial za to kase od GW, to bedzie z
    niego kawal ch.......

    Poczekajmy co sie okaze w toku postepowania.

    Pozdrowka.

    --
    KOMTUR

    Bank zdjęć royalty free
    www.stockphoto.komal.pl

  • 296. Data: 2005-10-15 09:32:09
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    > Dnia Fri, 14 Oct 2005 22:56:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    [...]
    > Tak czy inaczej uważam, że facet nie popełnił przestępstwa, niewątpliwie
    > nie popełnił go na gruncie prawa autorskiego (bo gówniane zdjęcie to nie
    > utwór),

    Takiś pewny?
    Już poprzednio cytowałem:
    Art. 4 ustawy:
    Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole
    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne
    4) proste informacje prasowe

    więc nie masz racji.
    A tak BTW - jakie masz uprawnienia do orzekania co jest, a co nie jest
    utworem?
    Na szczęście od tego są rzeczoznawcy. Tobie może się zdjęcie podobać lub
    nie - masz do tego prawo, ale nie masz uprawnień do orzekania, co jest
    utworem, a co nie. No niestety. To też jest regulowane ustawą.
    WSm

  • 297. Data: 2005-10-15 10:23:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Działalność twórcza?

    czego konretnie w tym nie rozumiesz?

    P.

  • 298. Data: 2005-10-15 10:28:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Patrz wyżej.
    >
    > Pewnie sie bal, ze policja udupi sledztwo, a tak jest jakas gwarancja , ze
    > prasa bedzie patrzyla policji na rece.

    jezlei by "udupila" wowczas moglby powiadomic ale nie przekazujac zdjec.

    P.

  • 299. Data: 2005-10-15 10:29:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Podobnie jak durne baby poszły ze swoimi zdjęciami do zakładu - proste?

    nie proste, boone akurat mialy prawo ie wiedziec ze popelniaja przestepstwo.
    Dopiero teraz moglo do nich dojsc co tak naprawde zrobily.

    P.

  • 300. Data: 2005-10-15 10:36:33
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dipmdu$a2e$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:dipft3$ej3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie wykluczone. Poza tym wiele mogę pomóc i zdjęcia obecne. Jakieś
    > znamię. Może blizna. Człowiek ma wiele znaków charakterystycznych.
    > Kwestia poszukania.

    Nadal czarno to widzę, żeby ponad wszelką wątpliwośc ustalić które to z
    dzieci. No i nadal pozostaje dla mnie zagadkowe jaki biegły powinien tego
    dokonać - fotograf?

    > Niekoniecznie. Ale na pewno utrudni postępowanie. Co będzie jak
    > pielęgniarki się dogadają z jednymi rodzicami i Ci powiedzą, ze
    > prosili pielęgniarki by zrobiły takie zdjęcia? Kwestia kasy,
    > zwłaszcza, jak nie będą to rodzice tego dziecka, co jest na zdjęciu.

    No to wtedy pielęgniarkom sie upiecze???

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość jest największą słodyczą i największą goryczą na Ziemi
    /Eurypides/