  • 11. Data: 2005-12-20 19:00:52
    Temat: Re: Picie piwa pod chmurką mandacik i sąd grodzki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > To jest jedynie zeznanie policjanta. Obwiniony powie, ze policjant
    > musiał to sobie z palca wyssac na jakims długim nocnym dyzurze, a w
    > ogole jego zdaniem to funkcjonariusz był pijany, co obwiniony skrzętnie
    > zanotował sobie w kalendarzu i na dowód może sądowi pokazać.

    To nadal tylko kwestia oceny dowodów i pytanie komu uwierzy sąd. A
    policjantów jest zazwyczaj co najmniej dwóch.

    > Podstawowa rzecz - sąd (jesli podchodzilby do sprawy rzetelnie) powinien
    > wytknąć policji niewłaściwe zabezpieczenie dowodów.

    Czyli co według ciebie winien zrobić policjant? Każdą flaszkę do
    analizy, każdego pieszego na przejściu fotografować, itd?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 12. Data: 2005-12-20 19:10:27
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czyli co według ciebie winien zrobić policjant? Każdą flaszkę do analizy,
    > każdego pieszego na przejściu fotografować, itd?

    Nie wiem, czy powinienem sie wypowiadac, ale sprobuje. Moim zdaniem powinno
    wygladac to tak:

    W przypadku, gdy delikwent zakwestionuje zasadnosc mandatu (czyli odmowi
    jego przyjecia), powinien zostac zbadany. Alkomat, w razie odmowy badanie
    krwi. Jezeli byl rzeczywiscie "po spozyciu", koszt badania powinien poniesc
    badany. A jak jest? ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2005-12-20 19:13:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > krwi. Jezeli byl rzeczywiscie "po spozyciu", koszt badania powinien poniesc

    Sam fakt że ktoś jest pod wpływem nie oznacza że pije w tej chwili.
    "Piłem wczoraj, tak z półlitra, a gdy zatrzymała mnie policja to piłem
    wodę na kaca ... " itp.
    Zresztą problem w tym, że większość patroli nie chodzi z alkomatami.

  • 14. Data: 2005-12-20 19:19:09
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    nie nie policjant ma zawsze racje
    jak za stalina gomulki gierka jaruzela
    ---------------------
    policjant ma lowic przstepcow a nie
    zawracac dupe ludziom, ktorzy nie depcza trawy a tylko siedza na lawce

    alojzy

  • 15. Data: 2005-12-20 19:27:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Zresztą problem w tym, że większość patroli nie chodzi z alkomatami.

    Ale to chyba ich problem ;)

    --
    *
    *|\

  • 16. Data: 2005-12-20 19:30:25
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:

    > Czyli co według ciebie winien zrobić policjant? Każdą flaszkę do
    > analizy, każdego pieszego na przejściu fotografować, itd?

    Szukam w tej chwili ale nie mogę znaleźć przepisu więc może mi pomożesz :-)

    Chodzi mi o to: na tzw. "zdrowy rozum" policja powinna, m. z.
    zabezpieczać wszystkie istotne dowody w sprawie. Jest, m. z. do tego
    zobowiązana (pytanie: na jakiej podstawie?). W sytuacji, gdy dowód jest
    w zasięgu ręki wyjątkową niedbalością byłoby go nie zabezpieczyć - znów,
    na zdrowy rozum.

    Pytanie - jaki przepis m atu zastoswoanie?

  • 17. Data: 2005-12-20 19:32:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Ale to chyba ich problem ;)

    Niekoniecznie. Przyjmijmy założenie że wejdzie norma która będzie
    nakazywała by każdy patrol policji miał przy sobie alkomat. Nie ma nic
    za darmo. Jak myślisz skąd wezmą na to pieniądze?

    Chodzi mi o to że trzeba w tym wszystkim odrobinę racjonalności ...

  • 18. Data: 2005-12-20 19:34:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

> [...]
    > zobowiązana (pytanie: na jakiej podstawie?). W sytuacji, gdy dowód jest
    > w zasięgu ręki wyjątkową niedbalością byłoby go nie zabezpieczyć - znów,

    Ale nadal nie powiedziałeś co będzie tym dowodem w zasięgu ręki, co go
    policja winna zabezpieczyć.

  • 19. Data: 2005-12-20 19:38:51
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:

    > Czyli co według ciebie winien zrobić policjant? Każdą flaszkę do
    > analizy, każdego pieszego na przejściu fotografować, itd?

    Jeśli ma czym - jak najbardziej. Inaczej naraża się na zarzut obrony, że
    *celowo* pominięty zostal dowód będący przecież w zasięgu ręki
    policjanta (a chyba i w zasięgu intelektu) bo policjant przypuszczal
    pewnie, że piwo może być bezalkoholowe! A więc, aby nie pogarszać sobie
    statystyk, wolał nie wziąć pod uwagę istotnego dowodu w sprawie, żeby
    tylko skazać niewinną osobę.

    Tak, dobry adwokat miałby tu pole do popisu.

  • 20. Data: 2005-12-20 19:39:22
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Johnson wrote:
    > Marcin Szawurski napisał(a):
    >

    > Ale nadal nie powiedziałeś co będzie tym dowodem w zasięgu ręki, co go
    > policja winna zabezpieczyć.

    No w tym przypadku - piwo do analizy, chyba jasne.