  • 1. Data: 2005-12-20 13:50:11
    Temat: Prawo
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Dla kolegi wczoraj padła płyta główna. Dzisiaj chciał odnieść do serwisu
    (kupił ją 1,5 roku temu). Jednak sprzedawca zaczął kręcić, że chyba na tą płytę
    główną jest 1 rok gwarancji. Z tego co pamiętam, to na urządzenia elektryczne
    jest 2 letnia gwarancja. To jak to w końcu jest ? Kazał zawieść do serwisu
    sklepu, żeby oni sprawdzili, czy naprawdę jest popsuta. Jutro będzie wiózł, więc
    chcę mu coś poradzić. Producent pł gł uznaje tylko przesyłki z RMA.

  • 2. Data: 2005-12-20 14:02:11
    Temat: Re: Prawo
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu qwerty porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > chyba na tą płytę główną jest 1 rok gwarancji. Z tego co pamiętam, to na
    > urządzenia elektryczne jest 2 letnia gwarancja.
    IHMO zle pamietasz. Gwarancja jest dobra wola sprzedawcy/producenta -
    moze jej w ogole nie byc, moze byc jednoroczna, dwuletnia, piecioletnia.
    2 lata pomyly Ci sie pewnie z niezgodnoscia z umowa
    > Producent pł gł uznaje tylko przesyłki z RMA.
    Co to jest RMA?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-12-20 14:03:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    qwerty napisał(a):
> [...]
    > chyba na tą płytę główną jest 1 rok gwarancji. Z tego co pamiętam, to na
    > urządzenia elektryczne jest 2 letnia gwarancja. To jak to w końcu jest ?

    Jest tyle gwarancji ile dał gwarant.

    KG

  • 4. Data: 2005-12-20 15:30:50
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    badzio wrote:
    [...]
    > Co to jest RMA?
    Return Material Authorization
    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 5. Data: 2005-12-20 18:30:07
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    qwerty wrote:
> [...]
    > Kazał zawieść do serwisu sklepu, żeby oni sprawdzili, czy naprawdę jest
    > popsuta. Jutro będzie wiózł, więc chcę mu coś poradzić. Producent pł gł

    Jeżeli kolega kupił płytę prywatnie (a nie "na firmę"), to nie musi w
    ogóle korzystać z gwarancji.

    Wystarczy, że powoła się na ustawową ochronę przy sprzedaży
    konsumenckiej (z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej), a tam termin reklamacji jest dłuższy - 2 lata.

    --
    MArta
    m...@N...pl