  • 181. Data: 2020-03-17 15:20:28
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 15:12:55 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jaki nonsens ?
    > Art 5 mowi wyraznie, ze znaki sa wazniejsze i nalezy sie do nich
    > stosowac.

    Wziąłbyś sam poczytał i pomyślał. Podawać ci na tacy? Tam pisze że:
    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do [-] znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
    ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
    drogowe." Stosować się do znaków, chyba że znaki każą inaczej. Przecież
    to czysty nonsens.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 182. Data: 2020-03-17 15:25:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 11:58:32 +0100, Shrek napisał(a):

    > To nie jest pełna definicja - zacznijmy od tego, że skrzyżowanie dotyczy
    > dróg publicznych. DDR może być częścią drogi publicznej, ale nie znam
    > ani jednej, która samodzielnie taką drogę stanowi.
    Ejże, gdzie tak pisze? Że skrzyżowanie to musi być dróg publicznych?

    > Posłużę się swoim ulubionym przykładem:
    Daj spokój, od tego mózg się lasuje :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 183. Data: 2020-03-17 15:32:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-03-2020 o 15:20, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
    et...

    > A powinienes plakac zamiast sie smiac.
    >
    > "6. Znaki poziome odzwierciedlajace znaki pionowe
    > ostrzegawcze lub zakazu stanowia powtórzenie zastosowanych
    > znaków pionowych."
    >
    > I jesli mamy P-11 bez D-6a, to co ?
    >
    > A dostrzegasz maly kruczek ?

    no to właśnie mamy złe oznakowanie i do tego odnosił się Jacek. Ktos
    powinien zdecydować, czy ma być przejazd, czy skrzyżowanie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 184. Data: 2020-03-17 15:45:08
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 15:33:04 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Ktos

    Azaliż to sięgnijmy po ĘcyklopediĘ:
    "Ktoś" - abstrakcyjne pojęcie oznaczające "nikogo".

    > powinien

    Tudzież dalej za ĘcyklopediĄ:
    "Powinien" - antonim słowa "musi", a jednocześnie jego synonim; abstrakcyjne
    pojęcie oznaczające czynność niewykonalną.

    Koniec zabawy :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 185. Data: 2020-03-17 15:54:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 15:07, J.F. pisze:

    > Jak biegnie nietypowo, to musi.
    > Ale az popatrzylem na google ... we Wrocku faktycznie nastawiali tych D1
    > co skrzyzowanie. Choc obowiazku nie ma.
    > (A moze i jest, w tym drugim rozporzadzeniu).

    Generalnie w terenach miejskich stawia się co skrzyżowanie, a na wsiach
    widać optycznie która jest główna i stawia się chyba tylko na początku
    (albo w ogóle HGW gdzi - 10 km i nikt nie odwołał). Czy to jest w
    rozporządzeniu - pewnie tak, albo w jakiejś interpretacji biegającej
    wśród projektantów.

    --
    Shrek

  • 186. Data: 2020-03-17 15:55:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jakieś uzasadnienie? Przecież tam nie ma przejścia dla pieszych, po
    > którym jechać nie może, co jest wyszczególnione, czyli domniemuje się
    > (skoro przejścia dla pieszych wyszczególniono), że w innych wypadkach może.

    No właśnie w innym miejscu doszedłem do wniosku, że przeszarżowałem.
    Można to uznać jako wyjazd i wjazd w "dojazd do posesji", czyli włącza
    się do ruchu.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2020-03-17 15:57:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ejże, gdzie tak pisze? Że skrzyżowanie to musi być dróg publicznych?

    W myśl PoRD, bo tego dotyczy rozporządzenie o długiej nazwie - raczej tak.

    --
    Shrek

  • 188. Data: 2020-03-17 16:02:28
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Jacek Maciejewski w

> [...]

    [Ciach bełkot}

    > Przecież to czysty nonsens.

    Masz prawo sie leczyć!
    Ale spierdalaj ze swoimi chorymi teoriami, i nie mąć w głowach podatnym na
    manipulacje.
    Zamilknij dla swojego i innych dobra -- już w tym wątku zostałeś na bruk
    sprowadzony...

    Adres zielonego idioty już został ustalony, z twoim też nie będzie problemu.

    --
    'Tom N'

  • 189. Data: 2020-03-17 16:08:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
    >drogowe." Stosować się do znaków, chyba że znaki każą inaczej.

    Upartys. "gdy z przepisow ustawy wynika inny sposób zachowania niż
    nakazany przez znaki drogowe"
    Co w tym nonsesownego.

    Czyli - rowerzysta widzac A-7 ma ustapic pierwszenstwa, nawet jesli z
    ustawy wynika, ze to on ma pierwszenstwo.

    A propos - konfliktu znakow tez nie ma
    "2. Znak D-6a ,,przejazd dla rowerzystów" oznacza
    miejsce przeznaczone do przejezdzania rowerzystów
    w poprzek drogi."

    Ze znaku D-6a wynika miejsce przejezdzania, na ktorym pierwszenstwo
    daje ustawa, ale skoro stoi A-7, to rowerzysta ma ustapic
    pierwszenstwa.

    A samochod ...

    "4. Kierujacy pojazdem zbli˝ajacy si´ do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    zmniejszyç pr´dkoEç tak, aby nie naraziç na niebezpiecze?stwo
    pieszych lub rowerzystów znajdujacych si´ w tych miejscach lub na nie
    wchodzacych lub
    wje˝d˝ajacych."

    J.

  • 190. Data: 2020-03-17 16:14:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 15:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ale taka definicja znaku, i masz przestrzegac.

    Tyle, że nie wszędzie są znaki D-1, a nawet jestem skłonny uważać, że
    zasadą jest, że nie ma.

    > Skoro wyjechales z bocznej drogi mijajac A-7, to wychodzi na to, ze
    > jestes na drodze z pierwszenstwem ... tylko ze niestety mamy jeszcze
    > znaki A-6.

    No jeszcze może być równorzędne, gdzie pierwszeństwo ma pojazd z prawej
    strony.>

    > Jak biegnie nietypowo, to musi.
    > Ale az popatrzylem na google ... we Wrocku faktycznie nastawiali tych D1
    > co skrzyzowanie. Choc obowiazku nie ma.
    > (A moze i jest, w tym drugim rozporzadzeniu).

    No u mnie w byłym mieście wojewódzkim jestem w stanie z głowy chyba
    wskazać te kilka miejsc, gdzie są, o ile nie są połączone ze zmianą
    przebiegu głównej drogi.

    --
    Robert Tomasik