  • 1. Data: 2020-03-09 22:57:08
    Temat: Kwarantanna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://tvn24.pl/polska/koronawirus-w-polsce-za-zlam
    anie-kwarantanny-domowej-grozi-wiezienie-przypomina-
    minister-lukasz-szumowski-4328391

    "Jeżeli jesteśmy w kwarantannie to musimy być w domu. Nie wolno nam
    wychodzić po bułki do sklepu, nie możemy wychodzić z psem, nie możemy
    wyjść do kina, a takie przypadki były w innych krajach. Dowożeniem
    jedzenia zajmuje się wojewoda. O zabranie psa na spacer można poprosić
    sąsiada" - mówił minister zdrowia Łukasz Szumowski w rozmowie z
    portalem gazeta.pl"

    Dlaczego sasiad ma sie narazac, a nie wojewoda ?

    "Z drugiej strony jest też odpowiedzialność karna. Do roku pozbawienia
    wolności za złamanie kwarantanny i narażenie życia i zdrowia innych
    osób" - przypomniał minister."

    Ale podstawy prawnej nie podal ...

    https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1458450,w-walbr
    zychu-pacjentka-z-podejrzeniem-koronawirusa-uciekla-
    ze-szpitala-i-poszla-na-stacje-benzynowa.html

    "Pacjentka z podejrzeniem koronawirusa, przebywająca w szpitalu w
    Wałbrzychu na Dolnym Śląsku, poszła na pobliską stację benzynową.
    Personel zawiadomił policję."

    I znow bez podstawy

    "Niektóre media podawały, że kobieta robiła na stacji zakupy i miała
    kupować też alkohol. Nikt nie potwierdził tych informacji."

    Zakup srodkow dyzenfekcyjnych powinien byc zrefundowany !!

    J.

  • 2. Data: 2020-03-10 04:44:17
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-09 o 22:57, J.F. pisze:
> [...]
    > kupować też alkohol. Nikt nie potwierdził tych informacji."
    >
    > Zakup srodkow dyzenfekcyjnych powinien byc zrefundowany !!

    Jak się później okazało to ona jest zdrowa.

    --
    animka

  • 3. Data: 2020-03-10 15:53:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.03.2020 o 22:57, J.F. pisze:
> [...]
    > portalem gazeta.pl"
    >
    > Dlaczego sasiad ma sie narazac, a nie wojewoda ?

    Pytanie, czy pies na spacerze nie zarazi innych osób. To mnie bardziej
    niepokoi.

    > "Z drugiej strony jest też odpowiedzialność karna. Do roku pozbawienia
    > wolności za złamanie kwarantanny i narażenie życia i zdrowia innych
    > osób" - przypomniał minister."
    > Ale podstawy prawnej nie podal ...

    Zagadnienie normuje USTAWA z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz
    zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. NAtomiast przepis karny
    do tego jest w art. 161§2 kk (jeśli bedzie skutek) oraz art. 116 kw
    (samo bezskitkowe naruszenie obostrzeń).

> [...]
    > kupować też alkohol. Nikt nie potwierdził tych informacji."
    >
    > Zakup srodkow dyzenfekcyjnych powinien byc zrefundowany !!

    Jeśli ktoś uważał na chemii i PO, toi za grosze moze sam to zrobić z
    dostępnych w sklepie chemicznym i drogerii środków.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-03-10 16:37:47
    Od: r...@o...pl

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 22:57:11 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale podstawy prawnej nie podal ...

    Człowiek zarzuca wirusowi, że to wirus wszedł w bezpodstawny kontakt
    z człowiekiem i chce go unicestwić, a wirus zarzuca człowiekowi, że było
    odwrotnie, to człowiek wszedł w bezpodstawny kontakt z wirusem i w dodatku go
    zwalcza - sąd odmówił rozpatrzenia sprawy, bo obydwaj nie podali podstawy
    prawnej... ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 5. Data: 2020-03-10 17:33:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 16:37, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > zwalcza - sąd odmówił rozpatrzenia sprawy, bo obydwaj nie podali podstawy

    https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3880475

    Taiwanese professor says Wuhan coronavirus likely man-made

    National Taiwan University professor says Wuhan coronavirus could be
    synthetic

    By Keoni Everington, Taiwan News, Staff Writer
    2020/02/24 16:18

    Microscopic illustration of COVID-19. (gettyimages)

    TAIPEI (Taiwan News) -- As the Wuhan coronavirus continues to spread like
    wildfire across the globe, a National Taiwan University (NTU) professor
    on Saturday (Feb. 22) said the virus is likely man-made, based on its
    unusual structure.

    At a seminar on the novel coronavirus (COVID-19) hosted by the Taiwan
    Public Health Association at NTU, Fang Chi-tai (???), a professor at
    NTU's College of Public Health, addressed the many theories circulating
    that the virus somehow leaked from or was released from the Wuhan
    Institute of Virology biosafety level 4 laboratory (BSL-4 Lab). He said
    that what is known is that there are many deadly viruses being
    researched in the facility, such as SARS and Ebola, and that China's
    track record with safety standards and laboratory management has been
    questioned in the past.

    [...]

  • 6. Data: 2020-03-10 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > O zabranie psa na spacer można poprosić
    > sąsiada" - mówił minister zdrowia Łukasz Szumowski w rozmowie z
    > portalem gazeta.pl"

    Pies nie przenosi wirusów? A np smycz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 7. Data: 2020-03-10 20:21:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 19:59, Budzik pisze:

    > Pies nie przenosi wirusów? A np smycz...

    Nieważne. Z wypowiedzi ministra wynika, że władze są przygotowane. Tylko
    problem w tym, że nieprzygotowani obywatele władzom dupę zawracają
    swoimi problemami.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-03-10 20:59:43
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 20:21:48 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Nieważne. Z wypowiedzi ministra wynika, że władze są przygotowane.

    Cóż, plan i miejsce ewakuacji prezydenta, premiera i całego rządu na pewno
    istnieje - swoją drogą, ciekawe jak daleko w dół hierarchii sięga taki plan.

    Rumunia tym razem chyba odpada - więc może Stacja Antarktyczna Arctowskiego?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2020-03-10 21:12:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 20:59, r...@o...pl pisze:

    > Cóż, plan i miejsce ewakuacji prezydenta, premiera i całego rządu na pewno
    > istnieje - swoją drogą, ciekawe jak daleko w dół hierarchii sięga taki plan.

    Na 100% do szeregowych posłów.

    > Rumunia tym razem chyba odpada - więc może Stacja Antarktyczna Arctowskiego?

    Za mała. I na dodatek paździerz. Obstawiam, że w razie W lecą do
    Rammstein. A w razie epidemi mają kilka przygotowanych miejscówek w
    różnych jednostkach wojskowych. Ewakuacja rządu z kraju w czasie pokoju
    to już byłaby pewnie na szybko i organizowana, gdyż jak sądze nie ma na
    to oficjalnych procedur a co najwyżej jakieś "gry sztabowe".

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-03-10 21:25:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 21:12, Shrek pisze:

> [...]
    > to już byłaby pewnie na szybko i organizowana, gdyż jak sądze nie ma na
    > to oficjalnych procedur a co najwyżej jakieś "gry sztabowe".

    they got some bungalows

    for the shrecs who like to go down slow

    https://www.youtube.com/watch?v=n2_X4VTCoEo

    "Motelowy Blues"