  • 91. Data: 2020-03-15 23:15:20
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.03.2020 o 20:31, cef pisze:

    > Pierwszy i drugi link są jakimiś wyjazdami z posesji czy podwórka,
    > przy dwóch ostatnich musiałbym zwolnić, żeby to ocenić, ale nie
    > sądzę, żebym analizował znaki dla wyjeżdżających (nawet oglądając to
    > na monitorze trudno odszukać znak a co dopiero w ruchu) - dla mnie są
    > to równorzędne drogi. Nie wiem skąd wiedzą, może jeżdżą tam stale i
    > wiedzą, że to jakieś nieuprawnione wjazdy - jak bym jechał pierwszy
    > raz, to bym przejeżdżał jak równorzędne - ten trzeci i czwarty link
    > na pewno, bo tych pierwszych dwóch bym nie zauważył nawet.

    No więc tam żadnego wyjazdu z posesji nie ma. Wszędzie są podporządkowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2020-03-15 23:17:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Toteż nikt tego nie robi. Ale nie o tym tu rozmawiamy, jeszcze raz
    > przypominam.

    Z tym "nikt" bym nie szarżował. Kilku oszołomów już widziałem. Natomiast
    jeśli chodzi tu o dyskusję, to rozwijasz kilka wątków. Raz sugerujesz
    błąd w oznakowaniu. Innym razem straszysz, ze rowerzyści będą mieli
    wszędzie pierwszeństwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2020-03-16 06:27:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja zazwyczaj widzę go patrząc na niego. Masz jakieś inne propozycje? Jak
    > o mnie chodzi, to możesz studiować plany organizacji ruchu, albo wysłać
    > zwiadowcę.

    Może by znak postawić?

    > Miliony kierowców widzą to na co
    > dzień, więc pewnie i Tobie się wreszcie uda.

    Miliony kierowców uważają, że mają pierwszeństwo nad rowerzystami i
    pieszymi nadane prawem... fizyki.

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2020-03-16 06:29:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z tym "nikt" bym nie szarżował. Kilku oszołomów już widziałem.

    I rozumiem, że jako policjant spisałeś numery tych co im pierwszeństwa
    nie ustąpili i zaniosłeś do kolegów w celu ukarania? Czy uznałeś, że
    mieli takjakbypierwszeństwo więc nie ma o czym mówić?

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-03-16 07:13:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    >>> https://goo.gl/maps/carGbuTKyErnj2ht8
    >>> https://goo.gl/maps/kG9fRSGLM69VeNsKA

    > No więc tam żadnego wyjazdu z posesji nie ma. Wszędzie są podporządkowane.

    Nadal nie widzę nic, co zmuszało by mnie do oglądania
    znaków wystawionych przed tymi podporządkowanymi
    jeśli ja jadę poprzeczną drogą.

  • 96. Data: 2020-03-16 09:43:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:13:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Osobiście uważam to akurat za złe rozwiązanie, ale musi kilka osób
    > zginąć, by twórcy tego prawa doszli do tego wniosku.
    Świat zna znacznie skuteczniejsze sposoby zmniejszania wypadkowości
    aniżeli obstawianie ulic blachą, złap jakiś orient wreszcie. Nie trzeba
    wymyślać koła, już je wymyślono.

> [...]
    > zwiadowcę. Generalnie masz wiedzieć. Miliony kierowców widzą to na co
    > dzień, więc pewnie i Tobie się wreszcie uda.
    Z przykrością muszę stwierdzić żeś jednak durniem. Można ci za każdym
    razem mówić że chodzi o aspekt prawny ale ty za każdym razem wyciągniesz
    aspekt praktyczny. Zapewne odróżnienie obu przerasta twój umysł. Nie
    dociera również do ciebie że znak A-7 ustawiony dla rowerzysty cię,
    kierowcy, nie obowiązuje. Jak wszystkie inne znaki ustawione kantem do
    ciebie. Nie masz obowiązku ani nawet zalecenia w ustawie byś je
    dostrzegał, analizował i coś w związku z nimi decydował. Zanim zaczniesz
    odpowiadać, zapamiętaj dwa słowa: "Aspekt prawny".

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 97. Data: 2020-03-16 09:55:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 09:43, Jcek Maciejew pisze:
    > Z przykrością muszę stwierdzić żeś jednak durniem.

    cóż za samokrytyka jcka:))))))))))))

  • 98. Data: 2020-03-16 10:44:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-03-2020 o 08:49, J.F. pisze:

    > To jest chyba na temat - ma rowerzysta ustapic pierwszenstwa.
    >
    > Fantazjujesz cos innego ?

    > Jak kierowca samochodu dojezdza do skrzyzowania z takim znakiem, to
    > ustepuje pierszenstwa, a nie mowi "ale w ustawie jest przeciez
    > inaczej".

    Problem jest taki, że tu mamy przejazd, a nie skrzyżowanie. Kierowca,
    widząc takie znaki, że jest przejazd ma obowiązek ustąpienia
    pierwszeństwa tym co są na przejeździe jak i na nie wjeżdżają, a tu
    osobie przejeżdżającej mówi się, że też ma ustąpić pierwszeństwa, czyli
    wszyscy wszystkim mieliby ustąpić pierwszeństwa. Jest to moim zdaniem
    złe oznakowanie, jednocześnie 2 znaki wykluczające się.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 99. Data: 2020-03-16 11:39:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2020 23:17:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jeśli chodzi tu o dyskusję, to rozwijasz kilka wątków. Raz sugerujesz
    > błąd w oznakowaniu. Innym razem straszysz, ze rowerzyści będą mieli

    Jak dla mnie, to jeden wątek plus daremne usiłowania nakłonienia
    rozmówców by gadali na temat. Przypominam: Na zaprezentowanym na zdjęciu
    skrzyżowaniu kto ma pierwszeństwo i dlaczego?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 100. Data: 2020-03-16 12:28:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 10:44:30 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > wszyscy wszystkim mieliby ustąpić pierwszeństwa. Jest to moim zdaniem
    > złe oznakowanie, jednocześnie 2 znaki wykluczające się.

    Nareszcie ktoś mówi z sensem. Poproszę wobec tego o ustosunkowanie się
    do opinii K.G. Policji opisanej w pierwszym poście. Dla przypomnienia,
    stwierdzili że:
    1. Skrzyżowanie jest oznakowane prawidłowo.
    2. Bo art. 5 PoRD.
    --
    Jacek
    I hate haters.