  • 1. Data: 2020-03-12 12:30:20
    Temat: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Art. 5. o ruchu drog.
    Obowiązek stosowania się do poleceń, sygnałów i znaków drogowych
    1.
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do [-] znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
    ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
    drogowe.

    Mądrale, dokonajcie rozbioru logicznego powyższego zdania i przełóżcie
    je na polski potoczny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-03-12 12:36:00
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > drogowe.
    >
    > Mądrale, dokonajcie rozbioru logicznego powyższego zdania i przełóżcie

    Coś Ci się cytowanie skopało.

    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
    oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub
    znaki drogowe.

    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi.

    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-03-12 13:09:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 12:36:00 +0100, Adam napisał(a):

    > Coś Ci się cytowanie skopało.

    Wyciąłem opcje które mnie nie interesują. Zostawiłem jedną. Co w tym
    złego? Wypowiedz się co do tej jednej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-03-12 13:52:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2020 13:09:39 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Wyciąłem opcje które mnie nie interesują. Zostawiłem jedną. Co w tym
    > złego? Wypowiedz się co do tej jednej.

    Przepis mówi, że sposób zachowania nakazany przez m.in. znaki drogowe ma priorytet
    nad sposobem zachowania się wynikającym z przepisów ustawy.
    Zapewne chodzi o ogólne przepisy, a nie akurat te mówiące o tym, jak należy
    interpretować znaki drogowe.

  • 5. Data: 2020-03-12 14:22:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 12:36, Adam pisze:

> [...]
    > oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    > sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub

    jcek znany jest ze skopania się, po polsku nie rozumie za chiny:)

  • 6. Data: 2020-03-12 14:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >drogowe.

    >Mądrale, dokonajcie rozbioru logicznego powyższego zdania i

    Na polski potoczny: masz sie stosowac do znakow drogowych.

    Dla prawnikow amatorow: masz sie stosowac do znakow drogowych, i nie
    truc, ze przepisy ustawowe wazniejsze od rozporzadzenia.

    Gorzej, jak opis znaku tak nie calkiem koliduje z przepisem ustawy ...
    i wypadaloby sie do oby stosowac.

    J.

  • 7. Data: 2020-03-12 14:52:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 14:41:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na polski potoczny: masz sie stosowac do znakow drogowych.

    Fajno. Do którego znaku drogowego ma się stosować rowerzysta
    dojeżdżający do skrzyżowania na obrazku? Do A-7 czy P-11?
    Obrazek: https://tinypic.pl/f6tkdc0k9yna
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-03-12 15:02:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Fajno. Do którego znaku drogowego ma się stosować rowerzysta
    > dojeżdżający do skrzyżowania na obrazku? Do A-7 czy P-11?
    > Obrazek: https://tinypic.pl/f6tkdc0k9yna

    Do obu.
    Do pierwszego na przejeździe do drugiego po przejeździe.
    Coś jeszcze wytłumaczyć?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-03-12 15:15:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12-03-2020 o 15:02, RadoslawF pisze:

    > Do obu.
    > Do pierwszego na przejeździe do drugiego po przejeździe.
    > Coś jeszcze wytłumaczyć?

    chyba coś nie tak.... Do A-7 jeśli by się stosował, to do jakiego znaku
    ma się stosować kierowca jadący ulicą? Ten znak jest bez sensu. Przejazd
    rowerowy nie jest skrzyżowaniem, więc znak droga z pierwszeństwem
    przejazdu nie obowiązuje. w tym wypadku...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 10. Data: 2020-03-12 15:26:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 15:02:26 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Do obu.
    > Do pierwszego na przejeździe do drugiego po przejeździe.
    > Coś jeszcze wytłumaczyć?

    Nie da rady. Albowiem jeden znak daje rorzerzyście pierwszeństwo
    przejazdu a drugi nakazuje go udzielić. I wytłumacz, skoro oba znaki
    dotyczą przejazdu, to jakie mają zastosowanie *po* przejeździe? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.