  • 1. Data: 2002-03-15 17:03:09
    Temat: PROBLEM Z SĄSIADEM
    Od: "gizmoh" <g...@w...pl>

    Witam Wszystkich
    Nie wiem czy dobrze trafiłem z moim pytaniem na odpowiednią liste ale prosze
    o odpowiedz na moje pytanie w miare mozliwosci.
    Moje pytanie dotyczy sadzenia drzew przy granicy (ogrodzenia) z
    sąsiadem.Czy istnieje jakis przepis nakazujacy sadznie tych drzew w jakiejś
    określonej odległości,na który mozna sie powołac.

    z góry dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-03-16 12:10:24
    Temat: Re: PROBLEM Z SĄSIADEM
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "gizmoh" <g...@w...pl> wrote in <a6t9l4$2t1$1@korweta.task.gda.pl>:

> [...]
    >sąsiadem.Czy istnieje jakis przepis nakazujacy sadznie tych drzew w
    >jakiejś określonej odległości,na który mozna sie powołac.

    Na wstepie zaznaczam: nie jestem prawnikiem, choć troszkę wiem na ten
    temat. Odległość od ogrodzenia odtyczy tylko zabudowy. Nie ma przepisu,
    który wprost zabrania sadzenia drzew na granicy. Jednak art. 144 Kodeksu
    cywilnego brzmi:

    Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywania swego prawa, powinien
    powstrzymać się od wszelkich działań, które by zakłocały korzystanie z
    nieruchomości sąsiednich ponad miarę [...]".

    A więc jeśli Tobie to przeszkadza, powołaj się na ww. przepis a jak
    nie to będziesz zmuszony iść do sądu. Poczytaj także art. 140 i art. 5 K.C.
    (prawo.hoga.pl;www.sejm.gov.pl)

    Pozdr
    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."