    From: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PROBLEM Z SĄSIADEM
    Date: 16 Mar 2002 12:10:24 GMT
    Sender: p...@p...onet.pl@staticline692.toya.net.pl

    "gizmoh" <g...@w...pl> wrote in <a6t9l4$2t1$1@korweta.task.gda.pl>:

    >Witam Wszystkich
    >Moje pytanie dotyczy sadzenia drzew przy granicy (ogrodzenia) z
    >sąsiadem.Czy istnieje jakis przepis nakazujacy sadznie tych drzew w
    >jakiejś określonej odległości,na który mozna sie powołac.

    Na wstepie zaznaczam: nie jestem prawnikiem, choć troszkę wiem na ten
    temat. Odległość od ogrodzenia odtyczy tylko zabudowy. Nie ma przepisu,
    który wprost zabrania sadzenia drzew na granicy. Jednak art. 144 Kodeksu
    cywilnego brzmi:

    Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywania swego prawa, powinien
    powstrzymać się od wszelkich działań, które by zakłocały korzystanie z
    nieruchomości sąsiednich ponad miarę [...]".

    A więc jeśli Tobie to przeszkadza, powołaj się na ww. przepis a jak
    nie to będziesz zmuszony iść do sądu. Poczytaj także art. 140 i art. 5 K.C.
    (prawo.hoga.pl;www.sejm.gov.pl)

    Pozdr
    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."