  • 1. Data: 2002-05-08 23:31:49
    Temat: POTRZEBUJE PORADY!!!!!!!!!
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    zwracam się z ogromną prośbą o pomoc w "wypowiedzeniu najmu" mieszkania. Umowa
    została zawarta na okres 3 lat. Nowa ustawa mówi, iż:
    "Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i najemca
    moga wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie".
    A co jeżeli takie wypadki nie zostały określone w umowie??? Czy to znaczy, że
    nie mogę się wczesniej wyprowadzić??
    Może jest jakieś wyjście z sytuacji? Bardzo proszę o jakąś poradę.
    Z góry dziękuję

    -marta

  • 2. Data: 2002-05-09 06:16:57
    Temat: Re: POTRZEBUJE PORADY!!!!!!!!!
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 9 May 2002 j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ A co jeżeli takie wypadki nie zostały określone w umowie???
    >+ Czy to znaczy, że nie mogę się wczesniej wyprowadzić??

    AFAIK wyprowadzić się możesz, tylko o ile wynajmujący się uprze
    to płacić musisz do końca umowy (bez urazy, ale z twojego postu
    wynika że byłby to areszt domowy !)

    >+ Może jest jakieś wyjście z sytuacji?

    O ile dobrze rozumiałem komentarze w momencie podpisywania
    ustawy - to poza ugodą z wynajmującym - nie bardzo.
    Ustawa jest na swój sposób sprawiedliwa: uniemożliwia
    OBU stronom zerwanie umowy na czas określony !

    >+ Bardzo proszę o jakąś poradę.

    A ugody próbowałaś ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-09 07:05:45
    Od: "tdew" <t...@p...onet.pl>

    > A co jeżeli takie wypadki nie zostały określone w umowie??? Czy to znaczy,
    że
    > nie mogę się wczesniej wyprowadzić??
    nie jestem prawnikiem ale kwestie najmu to mam dosc dobrze empirycznie
    poznana...
    IMO nie masz zadnym mozliwosci do wyprowadzenia sie przed uplywem czasu
    trwania umowy terminowej jesli takowa mozliwosc nie byla Ci dana w postaci
    zapisow w umowie badz jakims aneksie do niej. Jedyne co mozesz zrobic to
    sprobowac sie dogadac z wlascicielem mieszkania. Mozecie nawet dopisac aneks
    z prawem ustania najmu z np miesiecznym okresem wypowiedzenia. Wtedy mozecie
    sobie umowe rozwiazac zgodnie oczywiscie z zasadami prawa (z ustawa o
    ochronie.... na czele).

    Pzdr

  • 4. Data: 2002-05-09 15:36:41
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > O ile dobrze rozumiałem komentarze w momencie podpisywania
    > ustawy - to poza ugodą z wynajmującym - nie bardzo.

    Ściśle rzecz biorąc nie będzie to umowa ugody, ale odstąpienie od umowy
    (strony muszą sobie zwrócić to co świadczyły, tzn. rozliczyć się z czynszu
    za niezapłacony okres).

    > Ustawa jest na swój sposób sprawiedliwa: uniemożliwia
    > OBU stronom zerwanie umowy na czas określony !

    Nie ma jednak ogólnego przepisu KC który by zabraniał rozwiązywania umów
    na czas określony przed czasem. Jest to część zasady swobody umów.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-05-09 16:28:43
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Ściśle rzecz biorąc nie będzie to umowa ugody, ale odstąpienie od umowy
    > (strony muszą sobie zwrócić to co świadczyły, tzn. rozliczyć się z czynszu
    > za niezapłacony okres).

    E-e. W przypadku stosunków zobowiązaniowych o charakterze trwałeym a do
    takich należy najem umowa wygasa ze skutkiem ex nunc czyli na przyszłość w
    związku z tym nie muszą sobie niczego zwracać. Zresztą co w takim przypadku
    miałby zwrócić wynajmujący najemcy? To, że umożliwiał mu korzystanie z
    lokalu? Nonsens.

    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-05-09 18:29:18
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

    Proponuje poinformowac wlasciciela mieszkania ze masz zamiar adoptowac
    malutkie dziecko. Murowane ze nazajutrz Cie wywali. Nie moglby cie wywalic z
    dzieciakem do czasu uzyskania przez niego pelnoletnosci. Dzieciaka mozna
    zalatwic rowniez calkiem prosto i przyjemnie :-))) ale to juz informacja na
    caaalkiem inna liste...

    pozdrawiam i zycze powodzenia
    Luke

  • 7. Data: 2002-05-09 21:36:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 May 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie ma jednak ogólnego przepisu KC który by zabraniał rozwiązywania umów

    No, jeśli niewyraźnie napisałem że chodzi o jednostronne
    zerwanie umowy przez dowolną ze stron - to (niniejszym) poprawiam :)
    że racja, o tym myślałem.
    Thx za czepianie się ;) :)

    Pozdrowienia, Gotfryd