  • 1. Data: 2002-05-08 20:15:12
    Temat: Prawo a pracodawca
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    Jestem zwykłym pracownikiem,
    ostatnie miałem tak sytuacje ze po moim dyżurze w godzinach od 22 do 10 mój
    pracodawca oznajmia mi ze musze jeszcze zostać na czas nieokreślony.

    Czy on ma takie prawo mnie zostawić w pracy.
    Czy jak ja opuszczę pracy po tych 12 godzinach, to co mi może zrobić
    pracodawca.
    Arti_________________________________________

  • 2. Data: 2002-05-08 21:18:31
    Temat: Re: Prawo a pracodawca
    Od: "Monika" <m...@w...pl.x>

    Użytkownik "Arti" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy on ma takie prawo mnie zostawić w pracy.
    > Czy jak ja opuszczę pracy po tych 12 godzinach, to co mi może zrobić

    Pracodawca w wyjątkowych sytuacjach może wydać polecenie o pozostaniu w
    pracy do 16 godzin, jeśli już przepracowano 12 więc zostają 4
    godziny...Wyjatkowe sytuacje to awaria, lub inna wyższa konieczność. Nie
    może zostawić kobiety w ciązy, matki wychowującej dziecko do lat 4-rech,
    oraz jedynego opiekuna dziecka do lat 4-ech.
    Poczytaj Kodeks Pracy.
    Pozdrawiam Monika

  • 3. Data: 2002-05-09 15:29:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 8 May 2002, Arti wrote:

    > ostatnie miałem tak sytuacje ze po moim dyżurze w godzinach od 22 do 10 mój
    > pracodawca oznajmia mi ze musze jeszcze zostać na czas nieokreślony.

    To zależy w jakim trybie pracy jesteś zatrudniony. Jeśli zadaniowym, to
    sorry, ale nie masz szans się przeciwstawić :( A nawet jeśli nie jesteś to
    cwany pracodawca może przewidując taką ewentualność przenieść cię do
    zadaniowego (na to nie trzeba zgody pracownika), a potem z powrotem.

    > Czy on ma takie prawo mnie zostawić w pracy.
    > Czy jak ja opuszczę pracy po tych 12 godzinach, to co mi może zrobić
    > pracodawca.

    Zawsze możesz się powołać na nadużycie prawa podmiotowego z jego strony.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)