  • 1. Data: 2002-05-08 22:30:26
    Temat: ojczym i jego prawa
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Nie wiem czy na dobra grupe kieruje to pytanie ale spróbuje, moze ktos wie:)
    Troche to dlugie ale musze naswietlic sprawe.

    W małzenstwie nastepuje rozwod. Kobieta wychodzi ponownie za maz i mieszka
    w tym samym mieszkaniu z nowym malzonkiem. Po pewnym czasie kobieta umiera.
    (nie zostawia testamentu)W mieszakniu zostaja jej maz i dwojka dzieci(jedno
    niepełnoletnie). Nie ma podziału majatku, jedynie orzeczenie sadu odnosnie
    podziału mieszkania na 1/3 dla kazdej osoby.Dziecko pełnoletnie zrzeka sie
    praw do mieszkania na rzecz ojczyma, po czym wyprowadza sie do innego
    mieszkania. Dla młodszego dziecka ojczym staje sie rodzina zastepczaW miedzy
    czasie ojczym wykupuje mieszkanie na wlasnosc . Po wielu latach dochodzi do
    kłotni pomiedzy ojczymem a dorosłym juz dzieckiem o mieszkanie.
    I teraz moje pytanie? Czyje są wszystkie rzeczy w domu? Czy naleza sie po
    polowie dziecku i ojczymowi czy tylko ojczymowi? Jak wyglada sprawa z
    mieszkaniem? Czy to dziecko(obecnie juz dorosle) moze dochodzic jakich praw
    w tym wzgledzie?
    Wielkie dzieki za jakakolowiek pomoc.
    Aga

  • 2. Data: 2002-05-09 15:31:59
    Temat: Re: ojczym i jego prawa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, aga wrote:

> [...]
    > mieszkania. Dla młodszego dziecka ojczym staje sie rodzina zastepczaW miedzy

    Tzn. przysposabia je?

    > czasie ojczym wykupuje mieszkanie na wlasnosc . Po wielu latach dochodzi do
    > kłotni pomiedzy ojczymem a dorosłym juz dzieckiem o mieszkanie.

    Czy starsze dziecko było uznane przez ojczyma?

    > I teraz moje pytanie? Czyje są wszystkie rzeczy w domu? Czy naleza sie po
    > polowie dziecku i ojczymowi czy tylko ojczymowi? Jak wyglada sprawa z

    Nie należą się po połowie - spadek powinno się dzielić tak aby przedmioty
    wchodzące w jego skład przypadały jednej osobie. W wyjątkowych wypadkach
    można ustanowić współwłasność (tzn. podtrzymać tą która istnieje od
    otwarcia spadku).

    > mieszkaniem? Czy to dziecko(obecnie juz dorosle) moze dochodzic jakich praw
    > w tym wzgledzie?

    Może żądać wydania swojej części spadku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)