  • 1. Data: 2007-10-06 07:29:57
    Temat: Oszustwa internetowe - bezkarność
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    Czy mozna zglosic na policje próbe oszustwa internetowego? Przyszedl mi
    indywidualny mail z moim nazwiskiem, nie masowy spam, ze mam spadek, gosciu
    najprawdopodobniej z Malezji probowal mnie sprytnie naciagnac na kase. Po
    wymianie kilku maili jasno i wyraznie napisalem mu ze nic nie zaplace wiec
    sie uspokoil. Udalo mi sie ustalic ze to proba oszustwa znajdujac w necie
    identyczna korespondencje. Czy polska policja czyms takim sie interesuje,
    czy tez mozna bezkarnie w dzisiejszych czasach probowac oszukac kogo sie da
    przez net i dopoki sie czlowiek nie natnie naciagaczowi nic nie grozi? Poki
    co postraszylem cwaniaka policją malezyjską ;)
    http://scamletters.com/base/letters/letter750.html
    Takie cos otrzymalem jako pierwszy list z tym ze podpisany jako Raslan Loong
    rzeczywiscie istniejaca firma prawnicza w Kualalupmur. Gosciu dla
    uwiarygodnienia podal nawet dzialajacy nr tel. z tym ze inny niz do tej
    firmy, pewnie jakas tamtejsza zdrapka ;)

    Pozdr,
    Ls.

  • 2. Data: 2007-10-06 15:23:05
    Temat: Re: Oszustwa internetowe - bezkarność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Oct 2007, Ls wrote:

    > Czy mozna zglosic na policje próbe oszustwa internetowego? Przyszedl mi
    > indywidualny mail z moim nazwiskiem, nie masowy spam, ze mam spadek, gosciu
    > najprawdopodobniej z Malezji probowal mnie sprytnie naciagnac na kase.

    To jest naprawdę STARY numer.
    Jego nazwa pochodzi od któregoś krajów z Afryki, nie pamiętam którego,
    ale jak z ichnią policją coś wskórasz, to chyba cały cywilizowany świat
    złozy Ci gratulacje ;)
    BTW: przyroda zna przypadki takich, co na obietnicach "jeszcze
    trzeba dopłacić za ...." wtopili kwoty ponad 50 000 dolarów.
    Amerykańskich :>

    > Udalo mi sie ustalic ze to proba oszustwa znajdujac w necie
    > identyczna korespondencje.
    > Czy polska policja czyms takim sie interesuje,

    Przecież jedyne co naprawdę mogą zrobić, to zajerestrować sukces
    w postaci ustalenia, że przestępca działał spoza kraju :]

    > czy tez mozna bezkarnie w dzisiejszych czasach probowac oszukac kogo sie da
    > przez net i dopoki sie czlowiek nie natnie naciagaczowi nic nie grozi?

    Nie wpadłeś na to, że nie na całym świecie jest tak jak widzisz
    przez okno?
    Porównując bez przymierzania, równie dobrze możesz oczekiwać że
    drobnym oszustwem zajmie się ktoś w krajach w których na ulicach
    jest wojsko. A dyplomatom (np. z .pl) CZASEM udaje się przejechać
    bez strat w ludziach.

    > Poki co postraszylem cwaniaka policją malezyjską ;)

    Pytanie czy on wie, ten cwaniak, gdzie leży Malezja :)
    Bo chyba nie ufasz polu "from" w mailu? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-06 17:42:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To jest naprawdę STARY numer.
    > Jego nazwa pochodzi od któregoś krajów z Afryki, nie pamiętam którego,

    Nigeria :)

> [...]
    > BTW: przyroda zna przypadki takich, co na obietnicach "jeszcze
    > trzeba dopłacić za ...." wtopili kwoty ponad 50 000 dolarów.

    Ponoć oficjalny rekord naciągnięcia należy do pewnego biznesmena
    (dawniej szwajcarskiego ministra finansów) dla naciągnięcia którego
    wynajęto i wyremontowano tam cały biurowiec, a na czas jego przyjazdu
    zaaranżowaną całą firmę petrochemiczną. "Zainwestował" tam spore pieniądze.
    Ale trudno powiedzieć czy to legenda czy prawda.

  • 4. Data: 2007-10-06 21:52:12
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    Malezja to w miare cywilizowany kraj jak na tamtą czesc swiata. Nie wiem czy
    tam, ale w niektorych tamtych krajach to za rzucenie niedopałka na ulicy
    mozna wylądowac w pace :)
    A czy gosciu jest rzeczywiscie stamtad? Są pewne poszlaki, m. in. nr tel
    ktory wyswietlil mi sie na komorce gdy probowal dzwonic do mnie, ale to w
    sumie tez nie dowod bo kazdy moze sobie kupic zdrapke.
    Konkludujac, jezeli policja nie jest w stanie zareagowac na takie proby
    oszustwa to jest to wspaniale wrecz pole do dzialania dla wszelkiej masci
    oszustów i naciągaczy!

    Pozdr,
    Ls.

  • 5. Data: 2007-10-06 22:11:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ls pisze:

    > Konkludujac, jezeli policja nie jest w stanie zareagowac na takie proby
    > oszustwa to jest to wspaniale wrecz pole do dzialania dla wszelkiej masci
    > oszustów i naciągaczy!

    Skala zjawiska jest ogromna:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nigeryjski_szwindel
    http://en.wikipedia.org/wiki/Advance_fee_fraud

    i w ogóle w googlach hasła "nigeryjski łącznik", "nigerian scam".

    Po prostu są miejsca na świecie gdzie nikt nie będzie sobie zawracał
    głowy takimi sprawami, a można stamtąd wysłać e-maila.

    Prosta sprawa - jak nagle ktoś z nie wiadomo kąd chce Ci dawać pieniądze
    to nawet mu nie odpowiadaj :)
    Żeby się upewnić wklej kilka zgań do googli żeby zobaczyć ilu ludzi
    dostało podobne maile.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

  • 6. Data: 2007-10-06 22:21:51
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    > Prosta sprawa - jak nagle ktoś z nie wiadomo kąd chce Ci dawać pieniądze
    > to nawet mu nie odpowiadaj :)
    > Żeby się upewnić wklej kilka zgań do googli żeby zobaczyć ilu ludzi
    > dostało podobne maile.

    Od poczatku bylem pewien ze to oszustwo, ale zaintrygowal mnie indywidualny
    charakter. Ciagnac to chcialem z czystej ciekawosci zobaczyc dokąd to
    doprowadzi. Troche za szybko odkrylem karty bo sie w sumie nie dowiedzialem
    na jaką kwote byla to proba naciagniecia i jak sobie gosciu wyobrazal
    przeprowadzenie takiej transakcji? Konto na Kajmanach czy jak? :)
    Nastepnym razem spróbuję pociągnąć dalej ;)

    Ls.

  • 7. Data: 2007-10-06 23:00:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ls" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gosciu
    > najprawdopodobniej z Malezji probowal mnie sprytnie naciagnac na kase.

    Stary, boj sie Ty Boga. Ja takiej korespondencji nawet nie czytam, po prostu
    moje mozgoreceptory jej nie przepuszczaja... No tak, ale ja raczej dostaje
    wylacznie polskojezyczna korespondencje :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-10-06 23:08:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710061712460.2868@a64wrk...

> [...]
    > BTW: przyroda zna przypadki takich, co na obietnicach "jeszcze
    > trzeba dopłacić za ...." wtopili kwoty ponad 50 000 dolarów.

    Przebiję. Ostatnio jedna osoba zainwestowała 1.000.000 zł.

  • 9. Data: 2007-10-06 23:13:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > :)
    > Nastepnym razem spróbuję pociągnąć dalej ;)

    I nie dowiedział byś się. Początkowo było by to kilka dolarów na przelew.
    Potem kilkanaście,. kilkadziesiąt itd. W znanym mi wypadku, gdy ofiara
    napisała, że już nie ma skąd wziać pieniedzy sparwca zaofiarował się, ze
    2/3 jej pożyczy, ale 1/3 musi wpłacić - wpłaciła. Generalnie sprawca sąduje
    ofiarę. Ofiara, która zainwestowała już jakieś pieniadze prędzej
    zainwestuje trochę więcej, by odzyskać poprzednie. N atym ten mechanizm
    polega.

  • 10. Data: 2007-10-06 23:22:11
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

> [...]
    > moje mozgoreceptory jej nie przepuszczaja... No tak, ale ja raczej dostaje
    > wylacznie polskojezyczna korespondencje :)

    Wiesz, to nie jest zwykly spam z viagrą za 5 dolarów, to jest dosc
    inteligentnie wykombinowana proba konkretnego oszustwa skierowana do
    konkretnej osoby. Wszystko wyglada bardzo prawdopodonie. Dla przecietnego
    czlowieka, ufnego, ktoremu dopiero co telekomunikacja podłączyła do netu
    moze to wygladac absolutnie realistycznie. Jest prawdziwa firma z prawdziwym
    adresem (weryfikowalna w necie), podane są telefony, maile, wyglada to
    wiarygodnie. Kliknij na ten link, ktory podal Tomasz Pyra, nawet nie
    przypuszczalem jakim przemyslem są internetowe przekrety w niektorych
    rejonach swiata. Ofiary daja sie ustrzelic nawet sa miliony $, dochodzi do
    porwan i morderstw. A wszystko dzieki temu ze ludzie z natury są ufni.

    Pozdr,
    Ls.