    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwa internetowe - bezkarność
    Date: Sat, 6 Oct 2007 17:23:05 +0200

    On Sat, 6 Oct 2007, Ls wrote:

    > Czy mozna zglosic na policje próbe oszustwa internetowego? Przyszedl mi
    > indywidualny mail z moim nazwiskiem, nie masowy spam, ze mam spadek, gosciu
    > najprawdopodobniej z Malezji probowal mnie sprytnie naciagnac na kase.

    To jest naprawdę STARY numer.
    Jego nazwa pochodzi od któregoś krajów z Afryki, nie pamiętam którego,
    ale jak z ichnią policją coś wskórasz, to chyba cały cywilizowany świat
    złozy Ci gratulacje ;)
    BTW: przyroda zna przypadki takich, co na obietnicach "jeszcze
    trzeba dopłacić za ...." wtopili kwoty ponad 50 000 dolarów.
    Amerykańskich :>

    > Udalo mi sie ustalic ze to proba oszustwa znajdujac w necie
    > identyczna korespondencje.
    > Czy polska policja czyms takim sie interesuje,

    Przecież jedyne co naprawdę mogą zrobić, to zajerestrować sukces
    w postaci ustalenia, że przestępca działał spoza kraju :]

    > czy tez mozna bezkarnie w dzisiejszych czasach probowac oszukac kogo sie da
    > przez net i dopoki sie czlowiek nie natnie naciagaczowi nic nie grozi?

    Nie wpadłeś na to, że nie na całym świecie jest tak jak widzisz
    przez okno?
    Porównując bez przymierzania, równie dobrze możesz oczekiwać że
    drobnym oszustwem zajmie się ktoś w krajach w których na ulicach
    jest wojsko. A dyplomatom (np. z .pl) CZASEM udaje się przejechać
    bez strat w ludziach.

    > Poki co postraszylem cwaniaka policją malezyjską ;)

    Pytanie czy on wie, ten cwaniak, gdzie leży Malezja :)
    Bo chyba nie ufasz polu "from" w mailu? ;)

    pzdr, Gotfryd