  • 1. Data: 2007-10-06 08:27:08
    Temat: Testament, dziedziczenie i takie tam.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Zastanawia mnie kilka rzeczy dotyczacych tego co stanie sie z moim
    majatkiem po smierci.

    W bankach, firmach ubezpieczeniowych składa sie deklaracje osoby uposazonej
    na wypadek smierci czy tez dyspozycje na wypadek smierci. Jak taka
    dyspozycja ma sie do testamentu, lub tez w przypadku braku testamentu do
    standardowego dziedziczenia?
    Zakładajac ze np. w testamencie napisze ze wszystko dziedziczy osoba X, a w
    banku bedzie dyspozycja powodujaca w razie smierci przelanie pieniedzy
    osobie Y to co wtedy?

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

  • 2. Data: 2007-10-06 08:38:43
    Temat: Re: Testament, dziedziczenie i takie tam.
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Budzik pisze:
> [...]
    > banku bedzie dyspozycja powodujaca w razie smierci przelanie pieniedzy

    osoba Y dostanie pieniądze (i tak wysokość jest ograniczona)

    KG

  • 3. Data: 2007-10-06 09:42:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > osoba Y dostanie pieniądze (i tak wysokość jest ograniczona)

    ograniczona do jakiej kwoty?
    Mam rozumiec ze w tym przypadku pieniadze na kncie, czy np. wartosc jakiejs
    polisy na zycie nie wejdzie w wartosc spadku i nie bedzie rozdzielana
    wedlug testamentu badz zasad dziedziczenia?

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !

  • 4. Data: 2007-10-06 15:26:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Oct 2007, Budzik wrote:

    > Mam rozumiec ze w tym przypadku pieniadze na kncie, czy np. wartosc jakiejs
    > polisy na zycie nie wejdzie w wartosc spadku i nie bedzie rozdzielana
    > wedlug testamentu badz zasad dziedziczenia?

    Uwaga, gdybam.
    IMO niewłaściwe jest "i" w pytaniu wyżej - bo jak na mój rozum
    rozwiązanie w którym owa kwota jest rozdzielana wg odrębnych zasad,
    lecz WCHODZI do określania wartości udziału w spadku, byłaby
    skądinąd sensowna.
    Czyli należy postawić dwa odrębne pytania, a nawet trzy, wiedząc
    że dla zachowków również są odrębne regulacje :)

    pzdr, Gotfryd