  • 1. Data: 2007-10-05 21:09:18
    Temat: rejestracja samochodu - pytanie o pewien element
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam
    Wczoraj udałem sie do urzedu dzielnicy w Warszawie w celu rejestracji
    samochodu otrzymanego w darowiźnie od brata.
    Uzbrojony byłem w:
    1.wniosek o rejestracje
    2.dowód rejestracyjny
    3.umowa darowizny
    4.karta pojazdu
    5.tablice do ponownej legalizacji (brat mieszka w tej samej dzielnicy wiec nie
    chcialem zmieniac tablic)
    6.dowód osobisty
    7.długopis

    Teraz pewien szczegół: na umowie darowizny przy oznaczeniu darczyńcy
    umieszczony byl adres zamieszkania, a nie miejsce zameldowania (obydwa są
    inne), co oczywiscie roznilo sie od danych adresowych w dowodzie
    rejestracyjnym.
    Po wzięciu dokumentów pani urzędniczka uznała ze mi nie zarejestruje samochodu
    bo są dwa różne adresy na umowie i w dowodzie rejestracyjnym, a one wg niej
    powinny byc takie same. Wkurzylem sie i wyszedlem z urzedu, jednak szybko tam
    wrocilem. Jeszcze raz usiadlem naprzeciwko pani urzednik i powiedzialem ze
    pierwsze slysze zeby w umowie cywilnoprawnej umieszczac miejsce zameldowania
    (no chyba ze zamieszkanie z zameldowaniem sie pokrywają). Poza tym nie kumam
    co to ma do rzeczy skoro liczy sie moje miejsce zameldowania jako nowego
    wlasciciela pojazdu (rejestruje sie pojazd tam gdzie jest sie zameldowanym).
    Pani powiedziala ze ona ma mnie gdzies i ok moze przyjac dokumenty ale bedzie
    odmowa rejestracji pojazdu. W tym momencie do akcji włączyła sie nastepna
    urzedniczka wtórując tej pierwszej. Zdecydowałem sie pogadac z działem prawnym
    na ten temat. Radca prawny niestety nie potrafil mi wskazac podstawy w
    ustawie - prawo o ruchu drogowym. Poniewaz bylo po 8 rano, po prostu wpisalem
    do umowy dlugopisem miejsce zameldowania brata, on sie akurat pojawil wiec sie
    podpisal i dokumenty przyjęto. Dzisiaj odebralem tablice i dowod tymczasowy.

    Chce zapytac mądrzejszych ode mnie co o tym sądzicie. Nie jestem pieniaczem
    ale wkurzyla mnie pewnosc siebie pani urzednik, zwlaszcza ze sam jestem
    prawnikiem (doradcą podatkowym) i wprawdzie na prawie o ruchu drogowym znam
    sie raczej bardzo slabo to jednak w tzw. pale mi sie nie miescilo ze mam
    wpisywac do umowy cywilnoprawnej adres zameldowania. W domu przejrzalem prawo
    o ruchu drogowym i nie znalazlem niczego na potwierdzenie słów urzednika.
    Jestem pokorny wobec swojej wiedzy, zatem jesli sie myle to prosze mnie
    brutalnie sprostowac,ze to urząd mial rację a nie ja. Krytyka mojej osoby jest
    bardzo wskazana, byc moze niepotrzebnie rozpetałem cyrk.

    pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2007-10-05 21:25:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > sie raczej bardzo slabo to jednak w tzw. pale mi sie nie miescilo ze mam
    > wpisywac do umowy cywilnoprawnej adres zameldowania. W domu przejrzalem prawo

    Nie mamy panskiego płaszcza. I co nam pan zrobi ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-10-05 21:31:49
    Od: a...@p...onet.pl

    > Nie mamy panskiego płaszcza. I co nam pan zrobi ?
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

    he he
    tak sobie mysle ze to sluszna odpowiedz. Powaznie.

  • 4. Data: 2007-10-05 21:49:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, KrzysiekPP wrote:

    > Nie mamy panskiego płaszcza. I co nam pan zrobi ?

    Nie napisał, czy próbował odebrać PISEMNĄ odmowę.
    Bo numer artykułu KK który da się podciągnąć z okazji uniemożliwienia
    prowadzenia postępowania z rzadka tu się pojawia, a byłoby to
    OCZYWISTE naruszenie zasada pisemnego załatwiania spraw zapodanej
    w KPA.

    Tak dla porządku: w przypadku ścięcia o coś-tam z powodu urzędniczego
    "nie bo nie" osoba z dalszej rodziny przeszła ze dwa szczeble i kilka
    pięter ;) wyżej, w końcu rejestrację załatwiła.
    Co było najśmieszniejsze to fakt, że urzędniczka niemal nie kazała
    ściągnąć swojego zwierzchnika OSOBIŚCIE :> (w tę stronę :>).
    Ech...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-10-05 22:08:50
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    > prawo

    > he he
    > tak sobie mysle ze to sluszna odpowiedz. Powaznie.

    Moze sie naraze co poniektorym, ale niektorym w Warszawie w glowie sie
    pojebalo. Chyba przyjade do stolycy na jakis czas, to zarobie wiecej niz za
    granica piszac tutaj odwolania od decyzji - 100 % wygranych do tej pory i
    jak patrze na takie pierdoly, to utrzymalbym takie konto przez 10 lat ;]
    Szkoda, ze przez takich pseudourzednikow przybija sie normalnym ludziom
    metke debila. Naprawde sa ludzie, ktorzy potrafia myslec za biurkiem i z
    takimi sie spotkalem. Tyle, ze sa w przewazajacej mniejszosci ;]

    --
    pord4u
    .: pomoc w zakresie rej. pojazdów

  • 6. Data: 2007-10-05 22:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Masz generalnie dwa rozwiązania:

    - albo zrozumieć, ze Wydziały komunikacji żądzą się swoimi - czasem
    irracjonalnymi - prawami i dopisać przy owej pani urzędniczce na umowie
    ręcznie adres zameldowania brata.

    - albo złożyć swój wniosek na piśmie i czekać odmowy rejestracji z
    uzasadnieniem, a następnie się zwalić.

    Ja na Twoim miejscu bym zrobił pierwsze, bo celem jest zarejestrowanie tego
    samochodu, a nie naprawa świata.

  • 7. Data: 2007-10-06 00:08:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > umieszczony byl adres zamieszkania, a nie miejsce zameldowania (obydwa są
    > inne), co oczywiscie roznilo sie od danych adresowych w dowodzie

    Oops.

> [...]
    > powinny byc takie same. Wkurzylem sie i wyszedlem z urzedu, jednak szybko tam

    Wiesz, zasadniczo urzędniczka ma prawo przypuszczać, że adres
    zameldowania i adres zamieszkania jest taki sam - w przeciwnym przypadku
    ktoś popełnia wykroczenie.

    A z punktu widzenia urzędu pan Iksiński zamieszkały przy ulicy
    Ziemniaczanej to ktoś zupełnie inny, niż pan Iksiński zamieszkały przy
    Kartoflanej.

    Oczywiście dochodzi jeszcze PESEL - czy był na umowie?

> [...]
    > (no chyba ze zamieszkanie z zameldowaniem sie pokrywają). Poza tym nie kumam

    Powinny.

    [ciach]

    Jeśli w umowie był PESEL, to zasadniczo można by się upierać.

    Niemniej jednak dla uniknięcia dalszych problemów - w końcu urzędniczka
    w przypływie praworządności może np. donieść o złamaniu prawa przez
    Twojego brata (za nie zameldowanie się w miejscu zamieszkania grozi
    grzywna - o ile pamiętam do 5000PLN). - sugerowałbym uaktualnienie
    danych w ewidencji ludności.

  • 8. Data: 2007-10-06 05:56:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > - albo złożyć swój wniosek na piśmie i czekać odmowy rejestracji
    > z uzasadnieniem, a następnie się zwalić.

    Można się też żalić.

    > Ja na Twoim miejscu bym zrobił pierwsze,

    A to już co kto lubi :P

  • 9. Data: 2007-10-06 06:42:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fe783t$p43$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Można się też żalić.
    > A to już co kto lubi :P

    Słownik ortograficzny OE mi zrobił psikusa.

  • 10. Data: 2007-10-06 06:59:47
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > - albo złożyć swój wniosek na pi?mie i czekać odmowy rejestracji z
    > uzasadnieniem, a następnie się zwalić.

    ROTFL, dzieki za dobry kawałek humoru o poranku ... :)))))))))))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl