  • 1. Data: 2007-10-05 21:16:27
    Temat: Mgr, a brak wyrazenia zgody na udostepnianie pracy dyplomowej
    Od: Memph <n...@s...pl>

    Ostatnimi czasy zainteresowala mnie pewna rzecz...a mianowicie
    oswiadczenie jakie trzeba podpisac skladajac prace dyplomowa do
    dziekanatu. W takowym oswiadczeniu zawarta jest klauzula w
    ktorej magistrant wyraza zgode na udostepnienie jego pracy przez
    uniwersystet w celach dydaktycznych. Sprowadza sie to do tego, ze praca
    w formie elektronicznej jest sobie w systemie komputerowym, do ktorego
    ma dostep kazdy aktualny student.
    A interesuje mnie mozliwosc potencialnego uzyskania trzech literek
    przed nazwiskiem nie wyrazajac takowej zgody. Czy jest takowa? Na co
    mozna sie powolywac ?

    Pozdrawiam
    Mem

  • 2. Data: 2007-10-05 21:37:23
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-10-2007 o 23:16:27 Memph <n...@s...pl> napisał(a):

    > A interesuje mnie mozliwosc potencialnego uzyskania trzech literek
    > przed nazwiskiem nie wyrazajac takowej zgody. Czy jest takowa? Na co
    > mozna sie powolywac ?

    Mozna sie powolac na prawo autorskie, ktore zezwala uczelni w ciagu 6
    miesiecy od obrony (chyba od tego terminu) do pierwszej publikacji. Jak
    widac, uczelnia uzyla tego przepisu i przystepuje do pierwszej publikacji
    niezwlocznie.

    Obecnie planuje sie mozliwosc zdobycia tytulu magistra bez pisania pracy
    magisterskiej. Mozliwe, ze juz zostalo to wdrozone na niektorych
    uczelniach.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-10-05 22:43:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
> [...]
    > miesiecy od obrony (chyba od tego terminu) do pierwszej publikacji. Jak
    > widac, uczelnia uzyla tego przepisu i przystepuje do pierwszej publikacji

    To nie wynika z PA a jeśli już to z Prawa o Szkolnictwie Wyższym, przy
    czym MZ nadal wymagana jest zgoda autora na publikację.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-10-06 07:09:52
    Od: baldhorse <b...@a...precz_irc.pl>

    w sensownych uczelniach na odpowiednim druku sklada sie oswiadczenie:
    wyraza zgode
    tak/nie*

    (niepotrzebne skreslic)

  • 5. Data: 2007-10-06 07:21:02
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    >w sensownych uczelniach na odpowiednim druku sklada sie oswiadczenie:
    > wyraza zgode
    > tak/nie*
    >
    > (niepotrzebne skreslic)

    NO dokałdnie, ja będę bronic się jako inżynier i na Pwr podpisywałem
    oświadczenie w którym wyrażałem lub nie, zgodę na udostępnianie mojej pracy.

  • 6. Data: 2007-10-06 08:27:19
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-10-2007 o 00:43:01 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > To nie wynika z PA a jeśli już to z Prawa o Szkolnictwie Wyższym, przy
    > czym MZ nadal wymagana jest zgoda autora na publikację.

    W sumie - masz racje.
    Ustawa o szkolnictwie wyzszym:
    Art. 239. W ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych (Dz.U.
    z 2000 r. Nr 80, poz. 904, z późn. zm.)[23] wprowadza się następujące
    zmiany:
    1) po art. 15 dodaje się art. 15a w brzmieniu:
    "Art. 15a. Uczelni w rozumieniu przepisw o szkolnictwie wyższym
    przysługuje
    pierwszeństwo w opublikowaniu pracy dyplomowej studenta. Jeżeli
    uczelnia nie opublikowała pracy dyplomowej w ciągu 6 miesięcy
    od
    jej obrony, student, który ją przygotował, może ją opublikować,
    chyba że praca dyplomowa jest częścią utworu zbiorowego.";

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.