  • 11. Data: 2016-12-21 23:35:26
    Temat: Re: Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 23:24 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tyle że nie ma związku pomiędzy oświadczeniami, a uczciwością sędziów.
    >
    > Tak, trzeba będzie nieuczciwy majątek lokować po rodzinie, albo wydawać
    > na przyjemności nie zostawiające śladu w deklaracjach majątkowych,
    > ale... tylko tyle. Nic to nie zmieni.
    >
    > Za to niepotrzebnie antagonizuje ten zawód ze społeczeństwem.

    Nieprawda.
    Podaj choć jeden argument za antagonizacją spowodowaną przez oświadczenia
    majątkowe.
    Konkrretnie!

    Powtarzam - prokuratorzy już ujawnili oświadczenia majątkowe i to może być
    dla nich tylko korzystne.

    Właśnie teraz obywatele są sceptyczni wobec sędziów i wyobrażają sobie
    niesłychane rzeczy.
    Niezasłużenie - w konsekwencji zawsze jedna strona procesu sądowego jest
    niezadowolona, a często niezadowolone są obie!
    Ujawnienie oświadczeń majątkowych jest dla sędziów także korzystne!

    --
    Trefniś

  • 12. Data: 2016-12-21 23:37:39
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 23:24, Liwiusz pisze:

> [...]
    > ale... tylko tyle. Nic to nie zmieni.
    >
    > Za to niepotrzebnie antagonizuje ten zawód ze społeczeństwem.

    Ale to właśnie o to chodzi! O zantagonizowanie narodu (czyt. tępego
    populistycznego elektoratu PiS) z sędziami i sądami w ogóle, aby łatwiej
    było przełamać ewentualny opór społeczny przed podporządkowaniem sadów
    jedynie słusznej partii. Do tej pory w tej kwestii mógł jeszcze bruździć
    TK ale ten problem rozwiązano mając w d... obowiązujące prawo. Wspomnisz
    moje słowa jak sądy zostaną podporządkowane ministrowi sprawiedliwości,
    który dostanie uprawnienia do wydawania wytycznych w zakresie orzecznictwa.

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2016-12-22 00:00:39
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 23:37 Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to właśnie o to chodzi! O zantagonizowanie narodu (czyt. tępego
    > populistycznego elektoratu PiS) z sędziami i sądami
    (...)

    Ależ piana...
    To bardzo dobrze świadczy o człowieku, który każdego inaczej głosującego,
    korzystającego ze swojego konstytucyjnego prawa wyborczego, uważa za "tępy
    populistyczny elektorat"... Dobrze świadczy, czyli że to łatwy, niezbyt
    lotny ale _głośny_ elektorat. Idealny dla III RP :)

    Pominę już fakt, że to nie elektorat jest populistyczny, jak błędnie
    sądzisz. Ale komu mam to tłumaczyć - od razu wyjdę na tępy elektorat PiS...

    Przestańcie zatem wierzyć w demokrację, która z założenia daje fory
    populistom!
    Przecież powtarzano wam i kazano wierzyć, że nie ma nic lepszego!

    Albo przestańcie wierzyć partiom, które nie potrafią wygrywać w demokracji!

    --
    Trefniś

  • 14. Data: 2016-12-22 00:16:58
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > podporządkowane ministrowi sprawiedliwości, który dostanie uprawnienia
    > do wydawania wytycznych w zakresie orzecznictwa.

    <cynizm> A nie chodzi _także_ o odegranie się na sędziach za stanięcie
    po stronie totalnej opozycji? [kongres sędziów] Jak się gra w _poważną_
    politykę to się ma. Jak się broni "wysokich standardów" to wstyd
    skamleć jak się samemu "wysokimi standardami" (podwójnego przeznaczenia)
    obrywa. </cynizm>

    --
    A. Filip
    Każde niepowodzenie ma jedną radę i jedną korzyść. (Przysłowie ormiańskie)

  • 15. Data: 2016-12-22 02:22:23
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-22 o 00:00, Trefniś pisze:

> [...]
    > Przecież powtarzano wam i kazano wierzyć, że nie ma nic lepszego!
    >
    > Albo przestańcie wierzyć partiom, które nie potrafią wygrywać w demokracji!

    A czemu mają służyć te "jawne" oświadczenia majątkowe, skoro i tak
    sędziowie je składają, tyle tylko że w urzędach skarbowych i są one
    kontrolowane przez gówniane i upolitycznione CBA? O co więc chodzi w ich
    "ujawnianiu" jeśli nie o szczucie durnej bandy na sądy? Sędziowie
    zarabiają dokładnie tyle co prokuratorzy, a ich zarobki może każdy sobie
    sam obliczyć, bo są określone w ustawie. Uważasz, że ktoś kto jest
    nieuczciwy trzyma ewentualny lewy majątek na koncie w banku?
    Opublikowano oświadczenia prokuratorów i co? Same rewelacje tam można
    znaleźć, prawda? Np. że znaczna cześć prokuratorów jedzie na kredytach
    itp. Całe to działanie to tylko igrzyska dla tłuszczy głosującej na PiS
    oraz bandy nierobów i nieudaczników, którym nie chciało się nic w życiu
    zrobić, szli na łatwiznę, a teraz żal im d... ściska, że inni którym się
    jednak chciało maja lepiej od nich. A to jest właśnie znakomita
    większość elektoratu obecnie rządzących. Za np. 500 zeta i inne tego
    typu nie przynoszące żadnego wymiernego efektu rozdawnictwa są gotowi
    bezmyślnie zrujnować gospodarkę i budżet, bo nie patrzą dalej niż na
    koniec swojego nosa. To nie jest tępy populistyczny elektorat? Jak
    rozumiem dla ciebie to najświetlejsza część narodu, która tylko dla
    niepoznaki w trosce o ojczyznę daje się omamić kłamliwymi pustymi
    obietnicami?
    Głosować każdy ma prawo tak jak mu się podoba, ale powinno się to robić
    rozważnie, a nie za 500+ i inne tego typu hasełka - z głową, a nie
    patrzeć tylko na odległość końca koryta. Tak niestety głosują tylko
    durnie i stąd mamy to co właśnie mamy. Jeszcze dwa takie lata i w
    porównaniu z nami Białoruś może się okazać ostoją demokracji i wolności.

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2016-12-22 05:05:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-22 o 02:22, Sonn pisze:

    > A czemu mają służyć te "jawne" oświadczenia majątkowe, skoro i tak
    > sędziowie je składają, tyle tylko że w urzędach skarbowych i są one
    > kontrolowane przez gówniane i upolitycznione CBA? O co więc chodzi w ich

    Może temu aby jakiś dziennikarz nagłośnił nagły i nieoczekiwany
    przyrost majątku. A po nagłośnieniu koledzy przestaną łapownika
    osłaniać.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2016-12-22 06:08:54
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 02:22 Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > W dniu 2016-12-22 o 00:00, Trefniś pisze:

    (...)

    > A czemu mają służyć te "jawne" oświadczenia majątkowe, skoro i tak
    (...)

    Może sam spróbuj pomyśleć/poczytać, zamiast kultywować swój syndrom
    sztokholmski?

    Przypominam - prokuratorzy już ujawnili swoje oświadczenia. Jakoś pisku
    nie słychać?

    A to jest już _kolejna_ grupa zawodowa ujawniająca swój majątek.

    Są kraje, gdzie nawet zarobki szarego obywatela są jawne!
    Ale w Polsce to trudne, zawsze znajdzie się grupa alterinteligentnych
    broniących "zdobyczy" kapitalizmu w formie schyłkowej.

    Wy zwyczajnie nie wiecie, jak wygląda ujawnienie oświadczeń majątkowych.
    Tylko powtarzacie formułki...
    Poszukajcie w sieci, poczytajcie jakieś oświadczenia np. prokuratorów, czy
    urzędników samorządowych.
    Warto wiedzieć, w obronie czego się staje.

    Ech, ależ to orka na ugorze...

    --
    Trefniś

  • 18. Data: 2016-12-22 07:48:24
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > sam obliczyć, bo są określone w ustawie. Uważasz, że ktoś kto jest
    > nieuczciwy trzyma ewentualny lewy majątek na koncie w banku?

    Nawet jeśli wykazany majątek "nie pasuje" do dochodów,
    to i tak nikt nic z tym nie robi. Kiedyś ktoś podlinkował na którejś
    grupie kilku
    radnych czy posłów - kliknąłem w to i szybko policzyłem,
    że mają znacznie więcej niż wynika z ich wieloletnich zarobków.
    Więc nawet jak to jest jawne, to niczego nie zmienia.

  • 19. Data: 2016-12-22 08:31:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 07:48 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > że mają znacznie więcej niż wynika z ich wieloletnich zarobków.
    > Więc nawet jak to jest jawne, to niczego nie zmienia.

    Jest jawne, ale dla kolegów sędziów, na tym polega różnica.
    Połóżcie się i czekajcie na śmierć, skoro na nic nie macie wpływu i nic z
    jawności majątku nie wynika :)

    Poza tym to zabawne, jak w imię obrony "starego porządku" sami się
    pogrążacie :)
    Przez ostatnie 8 lat poprzedniej ekipy jawne oświadczenia majątkowe
    obowiązywały niektóre grupy, ale nie powodowały żadnych skutków, jak
    piszesz.
    To teraz _demokratycznie_ została wybrana inna grupa rządzących właśnie po
    to, żeby to zmienić.

    Ale to tragedia, źle, koniec demokracji i trzeba wychodzić na ulice!
    Nieudolność i niekompetencja poprzedniej ekipy ma być uzasadnieniem dla
    blokowania i krytykowania kolejnych rządzących?
    "Wolimy, żeby nikt z tym nic nie robił, niech nadal nie ma żadnych
    efektów".

    Tak mogą mówić albo bezpośrednio zainteresowani korupcją, albo tzw.
    pożyteczni idioci.
    Poczekajcie na efekty, dopiero potem oceniajcie. Ja będę pierwszym, który
    skrytykuje jawność oświadczeń, jeśli okażą się szkodliwe. Ale na pewno nie
    będę używać bełkotu typu "bo antagonizuje sędziów ze społeczeństwem".

    --
    Trefniś

  • 20. Data: 2016-12-22 09:22:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-22 o 08:31, Trefniś pisze:

> [...]
    > piszesz.
    > To teraz _demokratycznie_ została wybrana inna grupa rządzących właśnie

    Ale ta nowa władza też nic z tym nie robi. Ja nie mam czasu się kłaść
    ani protestować, ale z doniesień medialnych pamiętam jakiegoś gościa
    (już za tej nowej władzy), co to zrezygnował z bycia szefem policji (sic!)
    a jego majątek wg oficjalnego oświadczenia wielokrotnie przekraczał
    jego legalne dochody. I co? Ziobro go zamknął? Nawet go nie zapytali o to.

> [...]
    > blokowania i krytykowania kolejnych rządzących?
    > "Wolimy, żeby nikt z tym nic nie robił, niech nadal nie ma żadnych

    Ludzie nie wychodzą na ulice z powodu oświadczeń majątkowych.
    Czyżbyś chciał się wpisać w idiotyczny język pisu,
    że ludzie protestują w obronie esbeków?

> [...]
    > który skrytykuje jawność oświadczeń, jeśli okażą się szkodliwe. Ale na
    > pewno nie będę używać bełkotu typu "bo antagonizuje sędziów ze

    Efektów nie będzie, tak jak nie było przedtem i nie ma teraz.