  • 1. Data: 2016-12-17 10:15:30
    Temat: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    I będzie jak w Anglii - za odmowę współpracy - do paki. Towarzysz
    Dzierżyński zaciera ręce zza grobu:
    http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/rzad-chc
    e-oslabienia-szyfrowania_lub_trojany/n53e9n

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2016-12-17 11:25:27
    Temat: Re: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-12-16 o 10:15, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Dzierżyński zaciera ręce zza grobu:
    > http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/rzad-chc
    e-oslabienia-szyfrowania_lub_trojany/n53e9n

    Napisanie relatywnie protego programu szyfrującego tekst, którego w
    realnym czasie złamać nie sposób, to problem na poziomie programisty z
    technikum.

    Ja przykłądowo zupełnie nie rozumiem, czemu firmy korespondencji nie
    stosują najprostszego mechanizmu podpisu elektronicznego i szyfrowania
    danych. Wielu fraudów dało by się uniknąć.

  • 3. Data: 2016-12-17 12:32:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    e-oslabienia-szyfrowania_lub_trojany/n53e9n

    > Napisanie relatywnie protego programu szyfrującego tekst, którego w
    > realnym czasie złamać nie sposób, to problem na poziomie programisty z
    > technikum.

    Już nie.
    Nie po to bogate kraje inwestują w superkomputery żeby potem stać
    bezczynnie i czekać na łaskawą współprace podejrzanego.
    Nie dotyczy to biednych krajów policyjnych gdzie taniej jest
    zakazać szyfrowania.

    > Ja przykłądowo zupełnie nie rozumiem, czemu firmy korespondencji nie
    > stosują najprostszego mechanizmu podpisu elektronicznego i szyfrowania
    > danych. Wielu fraudów dało by się uniknąć.

    Korespondencja tajna idzie przez sieci lokalne i jest szyfrowana.
    Okólnik czy ponaglenie z księgowości nie musi być szyfrowane.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-12-17 16:46:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Już od dawna jest.
    P0 wprowadziło, a Rzepliński przy...ł.
    Pożycz komus samochód, zastań mandat za szybą (lub odbierz pocztą) i nie wskaż
    kierowcy (którym moze być nawet Twoja osoba bliska).

    -----

  • 5. Data: 2016-12-18 08:13:35
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    e-oslabienia-szyfrowania_lub_trojany/n53e9n

    > Już nie.
    > Nie po to bogate kraje inwestują w superkomputery żeby potem stać
    > bezczynnie i czekać na łaskawą współprace podejrzanego.

    Żaden superkomputer nie złamie tekstu który jest szyfrowany nie przez 256-bitowy
    klucz lecz przez 256-bajtowe hasło składające sie z 256 słów zupełnie ze sobą nie
    powiązanych, albo 256 słów składających się z "krzaczków".
    Oczywiście takie hasło jest indywidualne i nie ma nic wspólnego z systemem klucza
    publicznego i prywatnego.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-12-18 19:35:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Dec 2016 10:15:30 +0100, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > I będzie jak w Anglii - za odmowę współpracy - do paki. Towarzysz

    No i skąd taki wniosek? Radzę poczytać ze zrozumieniem oryginał
    newsa.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-12-18 19:40:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Dec 2016 08:13:35 +0100, "Danusia" <d...@w...pl> wrote:
    > Żaden superkomputer nie złamie tekstu który jest
    > szyfrowany nie przez 256-bitowy klucz lecz przez 256-bajtowe hasło
    > składające sie z 256 słów zupełnie ze sobą
    > nie powiązanych, albo 256 słów składających

    Nie ma czegoś takiego jak "szyfrowanie hasłem". Hasło jest tylko
    źródłem hasha do wygenerowania klucza lub ochrony klucza.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-12-19 08:53:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Nie ma czegoś takiego jak "szyfrowanie hasłem". Hasło jest tylko
    > źródłem hasha do wygenerowania klucza lub ochrony klucza.

    Przecież napisałam ze to nie ma nic wspólnego z systemem kluczy publicznych i
    prywatnych. Tekst zaszyfrowany kluczem można odszyfrować zwykłym komputerem, nie
    trzeba do tego superkomputera.

  • 9. Data: 2016-12-19 11:28:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 08:53, Danusia pisze:

> [...]
    > publicznych i prywatnych. Tekst zaszyfrowany kluczem można
    > odszyfrować zwykłym komputerem, nie trzeba do tego superkomputera.

    Zależy od klucza, algorytmu szyfrującego i paru innych rzeczy....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2016-12-19 14:53:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    powiązanych, albo 256 słów składających się z "krzaczków".
    > Oczywiście takie hasło jest indywidualne i nie ma nic wspólnego z systemem klucza

    Sprecyzuj co rozumiesz przez szyfrowanie 256-bajtowym hasłem.
    Jeśli z tego hasła generujesz klucz do jakiegoś algorytmu to szyfrujesz
    tym kluczem a nie hasłem.
    Jeśli robisz xor tekstu jawnego z tym hasłem to faktycznie szyfrujesz
    hasłem, ale jeśli wiadomo, że to hasło to zbiór słów z konkretnego
    języka to odszyfrowanie niekoniecznie musi być tak trudne jak się wydaje.
    Jeśli hasło to krzaczki to faktycznie nie do ugryzienia.
    P.G.